• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Frejis

Hm, skulle kommentera något mer, men nu har jag tappat bort allt.

Just ja, är det inga fler som vill bruncha med oss den 15?

• Fru E

Frejis-missade att ringa gyn idag men gor det imorgon, tanten ar inte har pa riktigt an sa blir antingen prov pa fredag eller mandag. Borde ju bara vara att glida in och ta det

Jag vill GARNA bruncha.....men ar liiiiiiiiiiiiiiiite langt till Stockholm for mig......

• Fru E

Tryckte nyss i mig lite choklad vilket kanske inte var sa bra men GOTT passar pa nar maken inte ar hemma

• Ore

Skulle också gärna bruncha, men tågbiljetterna brukar vara ruskigt dyra på söndagar...

• kängu

BS- Förstår att du har det kämpigt just nu *kramar om*. Jag använde viktklubb när jag ville gå ner inför mitt bröllop, tyckte det var supersmidigt. Bara ett tips om inte GI funkar för dig.

Lappis: Men vad är detta?? Jag håller med övriga om att du behöver få en ordentlig undersökning nu. Tycker det verkar som att CvL inte skött detta så bra...

Muggles- tack för tipset om akupunktur. Ska prata med min BM om detta! Låter jättejobbigt med dagis, tyvärr har jag inga tips att ge.

Ore- Jobbig sits på jobbet. Hoppas på en lååång ledighet snart för dig

Vi ska flytta! Vi skrev på kontrakt idag för trean på "vischan". Återstår att se hur en stadstjej som jag trivs på landet... Nåja, det är en jättefin lägenhet och dessutom behöver vi ju inte bo där resten av livet.

• fru AM

Lappis: Mysko och skit med provet!!! Tycker definitivt du ska söka annan vård än svårtillgängliga CvL nu!

Kängu: Grattis till lägenheten! Det blir väl skönt att få större nu när ni blir fler! Hur mycket "vischan" är det - *frågar den infödda stadstjejen bävande* ? När går flytten (och när är BF?)?

BRUNCH 15 februari: Jag vet att det var jag som föreslog brunchdatumet från början men jag har ännu inte kollat med maken om det är ok för min del att fly hemmet - men det är det säkert. Vart ska vi gå?

• muggles

Frejis: nä personalen tyckte vi skulle köra på som vi gör. Man ska tydligen stålsätta sig. Jag tycker det är ok att stålsätta mig just vid lämningen om jag vet att hon sedan blir glad igen (som det tydligen var idag) men inte riktigt lika ok om jag vet att hon är ledsen hela dagen sedan (som igår). Jaja, just nu kör vi på och ser var det landar. Jag är övertygad om att det blir bra i slutändan men man vill ju inte att ens barn ska behöva må dåligt.

Ore: funderade lite mera och eg skulle jag vilja ändra mig. Man ska inte alls behöva acceptera skitsnack bara för att man är kvinna! Men det jag nog eg menade var att man får vara förberedd på det. Däremot tycker jag inte man ska svälja det. En mentor skulle nog vara en bra idé. Vet dock inte riktigt hur man får tag i en. Har du sökt på nätet - måste kanske inte vara en som finns nära? Kanske räcker med email/telefon-kontakt?

• Mrs  B

Tack för alla sena Grattis hälsningar också!!!!!!
    Värmer som sagt väldigt mycket.

Max fråga idag (just nu):
    Får man säga skitbra??????? (kollar just nu på Bobster)

Nej, egentligen inte säger jag. Det heter jättebra.

Var hos tandläkaren idag med båda barnen och det gick bra. Så skönt eftersom jag har sån tandläkarskräck själv. Detta blir ju lite terapi för en själv. Tandläkaren är supergullig liksom tandsköterskan.

Tyvärr hände något med bilen på vägen så nu är den på verkstan.
    Får se vad dommen lyder imorgon.

Kängu
    Grattis till lägenheten!!!!
    Undrar också vad vischan är för er??????

• muggles

Lappis: konstigt med dina värden. Även om det är variation pga olika klinikers mätvärden så innebär ju det här att du legat runt 100 i över 2v? Men det kanske är "normalt" vid utomkveds?

• muggles

kängu: kolla din inbox vid tillfälle!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!