• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

*fniss*
    da har jag alltid bott pa vischan men trivs somm fisken i vattnet. Vill ha narhet till naturen samtidigt som jag vill kunna ta mig in till stan med taget relativt snabbt

• Fru E

Koko-jo det ar klart, vi kunde ju sova och gora vad vi ville

• _koko_

Oj vad det skrivits medan jag filade på mitt inlägg.

muggles - Glömde skriva vad skönt att det gick bättre idag!! Förstår att det skär i hjärtat, finns inget värre än när ens barn är ledset.

Mrs B - Vilket bra svar till mugglan!!!

kängu - Grattis till lägenheten, hoppas du kommer att trivas! Och är du uppvuxen på vischan vet du ju vad det innebär, och eftersom du kan tänka dig att bo så igen kan det ju inte vara katastrof

Jag kan så vitt jag vet bruncha den 15e!
    Helgen efter är jag dock på begravning, för min farmor har till slut gått bort. Det hände precis i början på vår semester, och eftersom jag var så långt hemifrån gick det att avskärma sig. Har fortfarande inte tagit in det och nu känner jag att det får vänta till begravningen. Ska vara där i 4 dagar med familjen, så jag hinner nog gråta ordentligt då.

• nennesjuttioåtta

hejsan heej

Koko
    Hahahha ja jag vet! Men jag kunde inte hjälpa att skriva det svaret eftersom du skrev att det kanske var progesteronet som hade skjutit upp skiten. Kanske ska tillägga för er andra att det pratades om mens...

EA
    Men hallå ellerrr?!?! Klart man blir ledsen och nedstämd efter 8 ggr, eller som 2 ggr för Frullan. vill man så vill man, det Finns ingen gräns man måste passera för att man "ska" ha rätten att få deppa ihop. Kramar!

BS
    Kramar till dig med och du har alla mina sympatier. Jag hoppar dock alla klämkäcka hejjarrop, vet att ibland klarar man sig utan dem.
    Däremot skrattade jag ett Boffaboffa-skratt åt ditt härliga inlägg om räkor som skramlade runt, du är så rolig ibland att jag sitter och skrattar som Tomten! BBAAAAAhahhahahaha!!

Lappis
    What?!?!?!? Nu MÅSTE du ju kolla upp det där!!!

Wooahhh vad var det mer... Tack alla för era snälla värmande ord!

Anyway. Still no red lady som sjunger (jävligt illa), men jag har ännu inte vågat testa. I morse hade tempen sjunkit så den är nog på ingång. Sen som fan, och jag LOVAR att den kommer på fredag eller i helgen eftersom då blir det ju ingen insemination den här cykeln heller.
    Och jo, vi ska självklart göra alla grejer vi kan innan någon paus, eftersom vi är framme i kön. Orkar ju inte börja om från början nu när vi äntligen är här. Så mycket tid har vi inte på oss....
    Nu ska vi kolla på TV och sen fixa till den ilgröna, håriga mattan till klädkammaren. Matchar den apfina tapeten perfekt!

• nennesjuttioåtta

*krulltrumpeter* för alla som fyllt/fyller år eller som fått lägenhet (må så vara på vischan)

koko
    tråkigt med din farmor! Kraaaam!!

• _koko_

Nenne - Jo, jag skrattade högt åt ditt SKIT-roliga svar.

Nu ska jag nanna, lär väl vakna vid 4-snåret i morgon också, gäääsp... Fast nu har jag passerkort, så nu kan jag åka så tidigt jag vill till jobbet.

• viktualia

Koko - beklagar förlusten av din farmor!!!

FÖr egen del har min mormor äntligen fått beviljat vårdboende, inte bara korttidsboende som hon har nu. Även om hon måste flytta är det klart bättre än att bo hemma med dålig hemtjänst... fast jag önskar mest att hon ska få sluta sina dagar... inget värdigt liv längre...

• Fru E

Men att vara pa jobbet redan kl 04 ar val lite foooor seriost Koko

Nenne-kan det va progesteronet som skjutar upp karringen???? Min karring har i alla fall vett att komma i tid nu

• kängu

Koko- beklagar sorgen efter din farmor!!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!