• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • nennesjuttioåtta

muggles
    heheheh jag är ju lite sadistisk så du får nog ge dig till tåls nåtminstone till imorgon kväll. Sov gott!

• sweetstreet

aaarrrgh jag skrev ett inlägg men det försvann. Nu hinner jag inte mer.
    FAN jävla BT!!!!!

jaja får skriva om det imrogon kanske.
    Kram!

• fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2009-01-28 22:02:32 följande:
    AMMen vadå, du är ju redan vacker. Hur menar du att du ska belöna dig med dig själv SEN?? KRAAAM!
    Gulle dig! Men det är mycket man inte är nöjd med ..

Belöningen kommer nog vara i form av något som glittrar ... Eller om jag fortfarande vill det då: en liten och mycket stilfull tatuering någonstans.
  • fru AM

Mest funderar jag på en stor ljusbrun diamant som jag inte lyckades få tag i till vigselringen ...

• Lapinette

nenne - jag håller tummarna hårt, hårt!!!

mugglan - tempen är ganska så tillförlitlig om man tar den samma tid varje dag och inte har feber eller tagit för mycket alkohol kvällen innan. Min ligger lågt sen "mensen" förutom söndag och måndag då jag hade "feber". Min akup var inte förvånad med tanke på det jag har i min kropp just nu.

sweet - trist med inlägge men ikväll är BT jättttttteeeeseeeeeeegt.

• kängu

Nenne- tummar hålls i Göteborg också *knulltrumpeter*

AM- Ljusbruna diamanter är såååå fint! Var sugen på en till vigselringen men tänkte att det nog passade bättre till en ring man inte har varje dag...

OT- Någon som sett Uppdrag Gransknings program om de spanska hundarna? En av mina hundar kommer därifrån, fast hon var i Sverige sedan en tid tillbaka när vi fick henne (skulle aldrig ta hem en hund från Spanien då det finns så många hemlösa hundar här). Kändes dock mycket obehagligt med de förfalskade passen, då vi litat på att hon är testad för leishmania (farlig & dödlig sjukdom). Blir att åka till veterinären snarast för testning!

Min andra hund kommer från Hundstallet i Sthlm, en superbra organisation!

• Lapinette

AM - visst är DSM superbra ikväll!!!! Förresten, du kommer väl på brunch den 15/2 ... lobbar för fullt.

Brunch 15 februari
    Nenne
    Cissi
    Koko
    Lapinette

• BrudSommar2006

stockholm.expressen.se/nyheter/1.1446749/robin-3-slogs-blodig-pa-dagis

Det här hände på Iris dagis i fredags och har blivit en jättestor grej som har fått till följd att barnen inte fått vara ute alls och att vi ska på något stort informationsmöte imorgon kväll, suck. Det var inte på hennes avdelning utan på stora avdelningen och jag vet ju i och för sig inte hur de fröknarna är men jag har fullt förtroende för de som är på Iris avdelning och jag känner att man någonstans måste acceptera att en olycka kan hända. Killen bor granne med dagis och har försökt att klättra vid staketet på baksidan, alltså förmodligen försökt att ta sig in på sin egen tomt. Jag tycker att det är jättetråkigt att de inte får vara ute och att alla fröknarna är så skärrade nu efter polisanmälan. Tydligen har de också varit rädda för att det ska gömma sig journalister utanför och smygfota barnen.

• BrudSommar2006

Koko, så tråkigt med din farmor, kram!

Cicci, det låter ju som att du kanske fått influensan och i så fall hjälper ju inget pencillin. Hoppas att det värsta är över nu så att du fixar skidåkningen.

Lapinette, usch vad segt, hoppas att den där häxbrygden gör sitt nu.

Damen som föreläste ikväll kändes inte så jättepåläst faktiskt men broschyren vi fick verkar intressant. Middagen ikväll, en chili sin carne, var god men ett jäkla jobb att få till, jag stod i över en halvtimme och bara skar och strimlade de grönsaker som skulle vara i, inte så praktiskt en vardag faktiskt.

• BrudSommar2006

Muggles, vad jobbigt för stackars Moa, jag minns hur hemskt jag tyckte att det var när Iris precis börjat på dagis och det kändes som att hon var så ensam ute på gården.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!