• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

nenne - det kan vara så att den är på väg ned men jag tycker fortfarande det låter som en hög temp. Du lär nog märka imorgon åt vilket håll det barkar.

Nej, nu är det Dirty Sexy Money! Bye!

• muggles

Nenne: ja jag vill ju inte haussa dina förväntningar i onödan. Men om man står lite utanför så kan man tänka logiskt och det är ju några st (jag nämner inga namn...) som har väntat med att testa - och hur har det slutat??? Jag hoppas som en DÅRE att den lilla tempsänkningen är en tillfällig variation i mätvärdena. Jag menar hur exakt är den här metoden? Jag har för mig att en människas temp kan variera lite över dygnet (för barn tom om de har ätit ngt varmt såsom välling tex, då ska man inte ta tempen på dem för den är inte tillförlitlig då).

• viktualia

Onsdagsskumpa.. lät så nåt för mig det.. hm... attans bananer.. jag måste ha några vita veckor.. månader.. ehum... hur ska det gå för hobbyalkisen... hm.. igen.. det återstår att se...

nu ska bubbelfia (för gasbildningen i magtrakten är redig) skutta mot sänghalmen...

KRAM på er!!

• muggles

Nenne: ja usch det här blir ju nästan lite för spännande imorgon... hoppas jag kan somna! Förresten så skrev du ju att tempen varit högre varannan dag så detta kanske var en tillfällig glitch nedåt??? Nä nu ska jag sluta spekulera och spankulera in i bingen! KRAM

• fru AM

Ser att Nenne är online! passar på att ge en kram!

Koko: Farmor-kram!

BS: Glömde kommentera det förut men stackars dig vad jobbigt med läkarens besked precis nu när ni beslutat er för att köra på syskon ... Hoppas GI-kursen var givande!

Kommer nog själv vara inspirerad att GI:a efter denna graviditet. Har lovat mig själv att skärpa till mig och fixa det som behöver fixas. Gå ner de kilo jag vill, få mer muskler, bättre flås, ta en sväng förbi kirurgen (mina läskiga åderbråck) och sedan belöna mig med något vackert när jag nått målet. 40-årskris - lite patetiskt - men ganska inspirerande!

• nennesjuttioåtta

muggles
    jo men jag testar så snart jag vaknar varje morgon kl 6... *pip* Ingen välling här inte.

• nennesjuttioåtta

AM
    Men vadå, du är ju redan vacker. Hur menar du att du ska belöna dig med dig själv SEN?? KRAAAM!

• viktualia

(och jag belönade mig själv med en ring till högerhanden när jag hade bantat klart...)

• nennesjuttioåtta

AM
    jahaaaa menar du bling bling!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!