• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • muggles

Nenne: klart du ska avvakta med att testa - what's the rush liksom. Gött att tempen inte sjunkit mer iaf! Keeping my thumbs!

BS: synd om barnen som inte får vara ute just nu, är säkert pga journalister, det låter troligt. Jag håller med dig, olyckor kan alltid hända. Men jag förstår samtidigt föräldrarna, klart de blir upprörda när han blir så svårt skadad.

• muggles

koko: kul med nytt uppdrag som verkar skoj förresten!

• Liten med Mindre

Godmorgon!
    Vilka morgonpigga rackare ni var idag då.

Nenne - hoppas som tusan att det är ett schysst "spratt" som kroppen spelar den här gången.

Lappis - tycker du gör rätt i att skåla i både det ena o det andra. Onsdagsskumpa låter som en kalasidé! Det skumpades på annat sätt hos oss - men det är helt ok det med. Skumpa som skumpa!

Koko - sympatikramar! (Mest för farmor, men lite för den envisa jetlaggen.)

Muggles - min skräck är att komma hit först o få larma av. De har visat massor med gånger, men jag skulle nog stå panikslagen ändå första gången. Städaren är dock här tidigt, så det är väl bara om hon är sjuk och alla andra på semester som det kan bli problem...

• Frejis

Nenne, du gjorde mig nervös imorse hoppas jättemycket på ett plus för din del. Mina tummar är redan blå!

Lappis, håller med om att det är onödigt att berätta för doktorn om akupunktur. Trevligt att det resulterade i onsdagsskumpa
    Jag ska också vara med på brunchlistan...

BS - vilken tråkig historia som hänt på dagiset, men olyckor kan faktiskt hända även om flera fröknar ser barnet. Det här påminner om äldreomsorg som verkar vara ett annat favvotema hos journalister. Hoppas att det blir lugnare snart.
    Tycker att du är väldigt duktig som lagar egen GI-mat etc.

Koko, vad jobbigt med jetlag skoj med ett nytt uppdrag och passerkortet, lika bra att sitta på jobbet när man ändå är vaken.

Iakttog mig själv i spegeln när jag tränade igår och gillade inte alls det jag såg, all julmat som samlats på magen och sidorna. Måste ner, ner, ner i vikt, alla trevliga sambokilon helst någon gång innan våren är här

Nu ska jag försöka komma på några goda idéer till min uppsats.

• Fru E

Angaende avlarmning sa har jaag aldrig larmat av pa 4 ar sa jag vet inte hur man gor ven om jag har en kod nagonstans sa hoppas jag slipper larma av......

BS-rosenrot ar bra till AL med

Nenne-sa tempem lag kvar idag

Ego:jobbar hemma idag och slapade med mig datorn hem igar men tror ni inte jag glomde stromsladden sa efter en halvtimme dog datorn sa nu kommer jag bara at mailen fran makens barbara. Kan gora en del annat men kommer inte at allt material eftersom makens dator inte vill logga in med min citrixdosa vilket ar irriterande......ska ju dessutom lamna blodprov imorgon antagligen sa tankte sitta pa en gastarbetsplats da sa jag slipper fara och flanga men de var alla upptagna och jag har anda ingen strom i datorn....pust
    Sen forstar jag inte varfor tanten ska behaga komma efter midnatt nar man sa passande sover och inte kan somna om nar varken kommer, annu mer grrr men dag 28 idag sa ar ju ratt sa bra punktlighet

• Fru E

*vinkar till Frejis*
    Maken och jag har borjat att ga till/fran stationen har, ca 25 min rask promenad enkel vag, varje dag. Sa har man en del av traningen gjord redan nar man kommer hem

• Frejis

EA - Jag försöker också gå upp till en timme varje dag, men busskortet bränner i fickan vad gör man å andra sidan inte för att få återse sina revben?

• Lapinette

nenne - när hade du egentligen BIM? Fattar inte varför du väntar med att testa ... ja, jag vet den kommentaren kom nog inte från rätt person.

BS - har noll koll på det där men ägglossning vs mens men har för mig att man får en mensliknande blödning trots att man inte har ÄL och att det händer alla någon gång att ÄL uteblir.

Liten - önskar att vi kunde skumpa på det andra viset också. Har undvikit det under mina blödningar pga infektionsrisken. Läkaren säger dock "lev som vanligt" men jag har läst att man ska undvika sex och bad. Nå väl ... den som väntar på något gott!

Angående larm så larmar jag av och på nästan varje dag dvs jag kommer först och går sist.

• muggles

Frejis: haha! Promenader är nog bra vardagsmotion men för lågförbrännande för att man ska rasa i vikt. Jag skulle satsat på spinning tex. (Men det går du väl redan på?)

EA: beklagar tanten men hon hade åtminstone vett att komma punktligt.

Moa sprang tydligen in till dagiset (dock fortfarande skrikandes) så det verkar vara en positiv trend som maken sa HAHA.

• Lapinette

Lite extra fläsk på vintern värmer bara !

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!