• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • MSW

Koko: Hemskt med din farmor! *kram* Är juh på gott och ont att vara så långt bort när det händer..

• Mrs  B

MSW
    Man har ju inte ögon i nacken heller......
    Inte alltid lätt att se alla barnen. Det beror ju helt på hur gården och utemiljön ser ut.

• Ore

Åh, hoppas verkligen Nenne är gravid... Och eftersom jag blev sugen på skumpa så föreslår jag en rejäl skumpafest om det visar sig att Nenne plussar nu... Eller när det nu blir hon testar...

*skickar förbannelser åt tantens håll så att hon inte ska våga sig i närheten av Nenne*

• Fru E

*Lockar tanten at mitt hall annu mer sa hon inte hittar Nenne*

• Fru E

Funkar chokladspar tror ni?? Eller vill hon ha nagot annat?

• Liten med Mindre

Frejis - du är så välkommen när det än passar.

Kan ju tilläggas att instruktören i fråga inte heller är i sitt livs form. Ett konditionspass i veckan och nästan inga promenader förslår inte långt. Hoppas i alla fall att mina rulltrappermarcher ger något.

• MSW

Mrs B skrev 2009-01-29 10:14:45 följande:

MSWMan har ju inte ögon i nacken heller......Inte alltid lätt att se alla barnen. Det beror ju helt på hur gården och utemiljön ser ut.
    Precis.. Sen såklart hade jag juh varit förtvivlad om det hade varit mitt barn som hade skadats, men tycker ändå inte det är personalens fel!

Usch Nenne, vad spännande! *Hoppas hoppas*

Här hoppas jag att det blir lite Asti chinzano "any day now", då maken ska få mer ansvar och därför bli tjänsteman ist för kollektivare (som han varit fast han ett tag haft mer kontorsarbete).. Tänkte att vi skulle ta och skåla lite när avtalet väl är påskrivit! (och asti har vi hemma, och det är så sött och gott.. )

Förresten, har någon erfarenhet av IKEAS babywatchers? Det står att de lyser/blinkar starkare beroende på hur höga ljud barnet gör, men man måste väl även höra barnet??

Idag ska jag försöka hinna vaxa/epilera benen... Var länge sedan.. Är nästan nervös..

Helt plötsligt kan jag träna 3ggr på en vecka ivåran lilla by med typ 800 inv (tala om vischan!! ) Typ aerobic i måndags, stationsträning i dag och pilates på söndag!
    Åtminstone måndags och torsdagsträningen "är här för att stanna".. Spännande..Så mycket har jag ALDRIG tränat tror jag..
  • Tinga

Nenne - åh, Göta Petter vad spännande! Håller alla tummar och tår jag har! Att tempen hållit sig hög i mer än 14 dagar låter ju väldigt plussitivt i mina öron.

Koko - beklagar sorgen efter din farmor. Kram!

Muggles - jaså, rutor på magen är det du siktar på? Imponerande! Själv får jag inga sådana, för jag hatar allt vad styrketräning heter. Fast löpning har jag kommit igång så smått med igen; måste ju vara iform till Varvet. Det blir väl trådträff i Götet då?

MSW - vad kul att du kommit igång ordentligt med träning!

EA - beklagar tantens uppdykande, även om hon visat sina spår och kom i tid. Hon ska ju hålla sig borta!

Idag kommer min mamma hit och hjälper till med Piff & Puff. Skönt! Piff är lite snuvig, och han hade en jobbig natt, vilket ledde till att jag också fick det. Men jag ska inte klaga; i vanliga fall sover de som små änglar, båda två.

Skulle egentligen haft en kompis på middag ikväll, men hon ringde nyss och sa att hon fått influensa, så hon kommer inte. En annan kompis skulle varit här i tisdags, men hon hade också influensa, så det blev inget av med det besöket heller. Verkar vara mycket skit som går nu!

• Ore

Just det ja, vischan... Jag bor också på vischan, mer än Kängu kommer göra, färre invånare här... Men för mig är vischan mer i stil med "över en halvmil till närmsta mataffär", eller så som jag växte upp med kanske max 10 grannhus inom en radie av 1 km... Fast det hade sina fördelar det med...

• Ore

Behöver litet smakråd gällande inredning...

Vårt kök kommer ha en spis i hörnet, typ som denna: www.konradssons.com/default.asp&ulid=55&show=5&pid=72&prodkatid2=1&pbildid=591
    Fast utan ugn under, överskåpen går inte lika nära och istället för en bautakåpa i hörnet så ska vi bygga en vägg i hörnet en bit ovanför hyllplanet, och sätta dit en väggmonterad fläktkåpa.

Kan denna passa: www.fjaraskupan.se/motiv.html

Är rädd att den är litet för "modern"... Men maken tror att den blir bra... Och den är dessutom heeelt ny och vi har inte hittat något liknande någon annanstans. Sånt är viktigt för maken, av någon anledning...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!