• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM
    Ore skrev 2009-01-29 11:08:58 följande:
    En annan fråga: Tvättmaskin och turktumlare - vilket märke är bäst?
    Turktumlare! Blir de inte yra då?

Skämt åsido tog vi Miele för det lägsta ljudet bland dem vi jämförde. De är dyrare men med längre garanti. V hade också ett storlekskrav (eller snarare litenhetskrav) som avgjorde.

Åååååh så spännande med Nenne! Hade helt missat att det är en vecka efter BIM!!! Och jag som ska åka bort imorgon. Hur ska jag få veta ...
  • Fru E

Hmmmm hur ar det att boka hotell under loppet???? Eller man kan kanske aka over dan med iofs vet inte heller om man maste boka tagbiljett lang tid innan pga loppet....

• FruCicci

Tjingeling,

Koko, har din farmor gått bort? Jag förstod det så när jag läste... beklagar verkligen i så fall.

NENNE, det är ju olidligt spännande, en vecka efter BIM låter ju bra och ihållande temp
    Någon måste smsa mig så jag får veta....

Jag är på jobbet idag, helt slut, man märker att man är risig fortfarande för jag orkar verkligen inte någonting, vill bara hem.

Har läst i kapp lite och vinkar till er alla!

På lördag morgon åker vi till Frankrike. Hoppas jag hör rappoirt ag Nenne innan dess!
    Vilken skräll det kommer bli!

• muggles

Cicci: jag kan messa dig. Ha nu så kul i VT och hoppas det är massor med snö!

Ore: ja just ja. Men då är det 1,3 mil för mkt iaf

EA: här finns en länk till ett mysigt och ganska billig hotell www.hotelvillan.com/ Fick reklam om det för jag jobbar i närheten. Det är inte så långt från stan, bara att ta båten el bussen ca 20 min (och tar man båten så är det en väldigt billig sightseeingtur )

• muggles

Fniss, nu fick jag ett mejl med instruktioner till en chili con carne av maken. Vi har delat upp matlagningen så att den som hämtar lagar maten så att den är klar tills den andre kommer hem. Förr lagade han all mat och kan nog inte riktigt släppa kontrollen.

Såhär tänkte jag....

Hacka lök (1-2 st) & vitlök

Hacka färsk chili, finns 2 i kylen. Vet inte hur starka dom är.... ta lagom mycket

Choppa paprika, grön och ev. röd

Fräs ovan, lägg i nötfärsen till det blir gött brunt.

I med 1 pkt kross tomat.

Krydda med goa grejer. En skvätt ?Pilgrim Ale?-öl gör nog inte ont. Resten dricker pappa upp J

?Smoked sea salt? (ovanför fläkten) kanske passar? Oxbuljongtärning kanske (gula lådan ovanför fläkten)?

.... eller gör som du vill!!

• FruCicci

Hotel Opera i Göteborg är faktiskt prisvärt! Ligger ju vid stationen.

• FruCicci

Ha ha ha vad roligt Mugglan.... tror det är många som har det likadant faktiskt, ha ha ha, skulle kunnat skicka det till min make

• Liten med Mindre

Muggles - better safe than sorry. Jag svär varje gång maken har tvättat och kört träningskläder med mjukmedel. Men sen sansar jag mig och tycker det är bättre att han tvättar över huvudtaget. Vilket kanske inte händer om jag ska mästra hela tiden. (Ungefär som han gör med bilkörning=jag kör inte bil med honom.)

• muggles

Ja jag tyckte det var lite gulligt. Men faktum är att jag inte riktigt har koll på vad som finns i ingrediensväg el var för maken handlar, planerar och lagar (oftast). Det är hans domän. Jag måste numera köra ut honom ur köket när jag lagar så att han inte börjar lägga sig i och hacka ngt el så. Men det är helt ok, jag tycker inte det är lika kul att laga som han...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!