• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • muggles

Lappis: hon hade väl BIM i helgen tror jag (lör/sön?). Tror du inte att hon har så höga förhoppningar på ett plus nu när tanten är såpass sen att hon inte vågar testa utifall att det är minus och då trilla jättelångt ner i värsta depphålet?

Nenne: vet att du inte läser det här på ett tag men igår kväll innan jag skulle somna så låg jag och tänkte "låt henne vara gravid, kan hon inte få vara gravid nu då" flera ggr. Hade jag varit religiös så hade jag bett till guden ifråga!

• Mrs  B

Hjälp!!!!!!!!

På Max avdelning är de 16 barn och 4 fröknar, idag är de 4 barn och 2 fröknar......
    MAGINFLUENSA!!!!!!!
    Vi skulle nog ha vänt i dörren istället för att gå in, så nu får vi väl bara hoppas att vi slipper det och hålla tummarna och hoppas på det bästa.

Usch, fy och tvi säger jag bara.....

Nu ska jag läsa ikapp och Malte vill somna dvs.

• muggles

Lappis: det kom också från rätt person haha! Var det inte du som skulle bli av med dina trivselkilon??? Apropå det så har vår våg ballat ur. Det är en snygg designvåg men värdelös. Ställde mig på den och den visade 56,2 (vilket är bra!) men så skulle jag kontrollmäta och ställde vågen 20 cm åt sidan (den stod så långt in till väggen att jag fick stå lite snett för att väga mig) och då visade den 57,8. 1,5 kg skillnad hmmm. Om jag ska gå efter hur kläderna sitter så skulle jag tippa på ca 56,5 el ngt. Min kollega (en träningsnarkoman) tycker jag ska börja mäta mig istället eftersom mitt mål eg inte är att gå ner i första hand utan att bli fastare och mer muskulös. Men det känns så meckigt att dra fram måttband och hålla på, lättare att ställa sig på vågen.

• Frejis

Muggles - spinning... hm, just det har jag inte satsat på ännu, med omtanke om mina ben går mest på Body Pump, Muskel och vanligt gym. Men just när det gäller spinning har jag ju en stående inbjudan från Liten så det är bara att masa mig dit.

Skönt att Moa börjar förstå att det inte är någon ond plats som ni tar henna till.

Lappis - japp, och så blir det nypvänligt.

• muggles

MRsB: ja ni skulle nog ha vänt i dörren... Hur har det förresten gått med Maltes vikt - har han gått upp mer? När var det ni skulle till Bvc för vägning?

• Liten med Mindre

Frejis - du är så välkommen kl 17 idag! *snabb som attan på det betet*

• nennesjuttioåtta

uh oh, det känns som att jag knarkar fast jag går på rehab när jag loggar in här fastän jag inte får eller ska.

Muggles vad glad jag blir! Gulle dig!
    vad tror du om cykling till jobbet då? 1,8 mil per dag. Det borde ju funka eller hur? men igår kväll kände jag mig återigen som Jabba da hutt när jag satt på sängkanten och bläddrade med magarna.

Lappis
    aaah törs inte skriva. Jag hade BIM i torsdags. FÖRRA veckan. Alltså dag 37 idag. Så i morgon, i morgon ska jag testa. Efter tempen.

Mrs B
    AAAAh ååh hoppas att ni inte blev smittade nu! Men ni borde vara resistenta...

Frejis
    hejhejhejhejhejhejhejhejhejhehjehjehjehjehjejhejhejhej!!!!!!

• Lapinette

mugglan - jag är nöjd med min vikt ca 6 månader om året men av någon konstig anledning så väger jag "alltid" (de senaste åren) mer i januari - mars. Maken säger att jag ska strunta i vågen nu när min kropp inte är som den ska vara ... kanske han har rätt eller så är det bara ytterligare en ursäkt. Det viktigaste är att komma i mina favvojeans och det har jag inte gjort sedan nyår.

Själv går jag bara på konditionspass ... passar på tills akupunktören säger åt mig.

• muggles

Nenne: cykling till jobbet är svinbra! Ser jag på mina kollegor som cyklar flera mil per dag (inte just nu under värsta vintern mn i höstas och de börjar väl snart igen) - de har gått ner en massa kilo. Aha, så BIM var redan i torsdags! Say no more...

• Lapinette

Men kära barn (nenne) en vecka sedan och du har inte testat! Det här bara måste gå vägen eller han tanten spårat ut så här förr?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!