• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Ore

En annan fråga: Tvättmaskin och turktumlare - vilket märke är bäst?

• Mrs  B

Usch igen!!!!! (vilken dag alltså)

Pratade precis med maken och han sa att två banker blivit rånade (iaf rånförsök) i stan och på en av bankerna jobbar en nära kompis......

• muggles

Tinga: jag kör inget gymmande utan bara intensivpass (det är de som ger magmusklerna, går bla på ett pass som har 2 grymt jobbiga maglåtar), plus spinning. När vädret blir bättre ska jag ut och jogga lite igen. Absolut trådträff! Senast vi träffade dig var ju när du precis fått veta att det var 2st i magen...

Ore: jag tror det blir bra.

• Fru E

Mrs B-tva st?????? Tur jag inte jobbar i stan idag.......min kollegas man jobbar pa ena banken

• Mrs  B

EA
    Japp, två stycken....
    (Nordea och SEB)

Muggles och Tinga
    Kommer också till Götet som vanligt till Varvet....
    Gärna en träff.

• Ore

Trådträff i Göteborg i samband med varvet? Då ska jag absolut se till att komma ner dit då... Räknar inte med att springa dock, men skulle jag inte vara alltför gravid kan jag ju lika gärna göra ett försök. Men det brukar vara en match mellan mina ben och asfalten, senast jag sprang förlorade jag den kampen. Det pulserade av smärta ända upp till huvudet för varje steg jag tog de sista 5 km...

• Fru E

Hmmm....nar ar Goteborgsvarvet???
    Jag kanske skulle passa pa att aka upp da med...

• muggles

Jag lär hålla mig långt borta från själva loppet - 2,4 mil är minst 1,6 mil för mkt Och på asfalt dessutom. Vilken kul trådträff det kan bli, massabrassamandelmassa folk!!!

• muggles

Ore: vi har Electrolux på alla våra vitvaror (var std när vi köpte vår lgh) men tvättmaskinen verkar paj på ngt sätt, läcker vatten. Men det kan ju vara bara just den individen, de övriga maskinerna är jättebra.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!