• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

mugglan-har hemma ar det precis tvartom jg som har koll och maken som nastan far kora ut mig sa jag inte mastrar

Fast jag vagar nog inte boka hotell forran vi bokat traddejten.......kanske skulle dra med maken med sa far han roa sig sjalv nar vi traffas

Hmm....tror ni gyn ringer upp nar man pratat in meddelande pa svararen eller ska jag ringa igen pa telefontiden?? Kanns tjatigt att ringa igen men dag 2 ar imorgon, iofs ringde han efter kl 5 forra gangen...

• Fru E

Undra om de hojer hotellpriserna nar det ar Gbg varvet....

• muggles

EA: ring igen! Vill du vården ngt så får du tjata!

• muggles

Jag tror itne de höjer priserna men det kan bli svårare att få rum.. Många tror att det är lätt att få hotellrum i Götet för att det är en så liten stad (tex våra tyska kollegor) men det kan vara apsvårt när det tex är mässa, när Brucan är i stan el likn. Tror hotellen här har rätt bra beläggning faktiskt.

• Fru E

mugglan-da ringer jag nu igen
    oki, men da bestaller jag hotellrum sa snart vi bestamt traffen kann ingen press nu bara *fniss*

• Fru E

men vad irriterande, har ringer man pa telefontiden och mots av en telefonsvarare som sager var vanlig ring pa telefontiden eftersom vi inte har mojlighet att ringa upp men halla det ar ju telefontid mellan 14-15!!

• Fru E

Sa nu har de lamnat en lapp till gyn, svararen hade missat att den skulleb blinka nar nagon lamnat ett meddelande sa det fanns inte dar skumt

• Fru E

Hmmm....nu ringde gyn......tydligen ska jag inte ta nagot prov pa dag 3 eftersom det bara var infor provrorsbegruktning man gjorde det men det stammer ju inte med vad ni har sagt har........nu ar jag forvirrad vad ar ratt???? Han sa att provet inte paverkade nagot anda i det har laget....

Makens simmare var bra liksom min AL sa nu skulle vi lata naturen ha sin gang sa han sa det verkar inte som vi skulle ga vidare med nat ytterligare. Som han sa sa var foutsattningarna goda och jag skulle hora av mig igen om det inte fungerade pa nagon manad....
    Kanner mig lite "snuvad" pa hjalpen aven om jag inte ska gora det, kanske ska lata naturen ha sin gang nu till i sommar da vi forsokt ett ar och sen ta en ny kontakt. Vad tycker ni??????

Blev glad iaf att makens simmare var ok

• Ore

Skönt att höra att det inte är något fel på simmarna!

Vet tyvärr inget om dag 3-test...

• fru AM

EA&MJ skrev 2009-01-29 14:35:22 följande:

Hmmm....nu ringde gyn......tydligen ska jag inte ta nagot prov pa dag 3 eftersom det bara var infor provrorsbegruktning man gjorde det men det stammer ju inte med vad ni har sagt har........nu ar jag forvirrad vad ar ratt???? Han sa att provet inte paverkade nagot anda i det har laget....Makens simmare var bra liksom min AL sa nu skulle vi lata naturen ha sin gang sa han sa det verkar inte som vi skulle ga vidare med nat ytterligare. Som han sa sa var foutsattningarna goda och jag skulle hora av mig igen om det inte fungerade pa nagon manad....Kanner mig lite "snuvad" pa hjalpen aven om jag inte ska gora det, kanske ska lata naturen ha sin gang nu till i sommar da vi forsokt ett ar och sen ta en ny kontakt. Vad tycker ni??????Blev glad iaf att makens simmare var ok
    Tja - jag gick ju och köpte en burk bidrottninggelékapslar som ska hotta upp ägglossningarna (i mitt fall göra cyklerna kortare) ... I mitt fall hjälpte det ju att bara köpa burken - hann inte börja äta innan plusset satt där. Kanske värt att testa - att äta kapslarna alltså.

Det var bra besked att makens simmare simmar bra!! Du ska se att någon av dem hittar ända fram snart!
Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!