• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Liten med Mindre

Muggles - JAG blir ledsen vid tanken på lill-Moa gråtandes. Så det är förståeligt om du är det. Prata med dagis om de har någon tanke om det hela.

• muggles

Liten: du ska inte avvakta några månader till då med ny bebis - man vet aldrig, lusten kanske finns där om några månader. Se på mig, för ett halvår sedan var jag inte alls sugen

• MSW
    Telemarkgrrl skrev 2009-01-28 13:21:16 följande:
    Grattis på födelsedagen till dagens födelsedagsbarn!! Hoppas du får en jättehärlig dag!
    Vem kan det vara som fyller år idag, jag som missat ngt? Håller iaf med
    Och ha det så bra i fjällen Telis!

Ea: Låter juh som en lagom seriös rekommendation..

Lappis: Håller med om alla frågor!! Och skickar också en kram till dig! *groumpf!!!*
  • Izzie

Mrs B - Grattis i efterskott! Snabbläste igår, men hade aldrig tid att kommentera något då. Tur att firandet tog sig och att du fick lite fina presenter till slut!

Telis - Skönt att få en diagnos iaf. Diskbråck kan såklart vara rätt jävligt, men det är åtminstone skönt att veta vad det är. Hoppas att sjukgymnastik hjälper, och det fort! (hoppas du har fel ang endon oxå...).
    Önskar dig iaf en jättehärlig helg! Kram!

Muggles - Vad trist att det håller i sig med dagiset... Men det kanske kan vara så - ofta är det ju ett steg fram och två tillbaks när det gäller barn och deras utveckling. Hon behöver kanske lite tid att vänja sig och sen vänder det förmodligen igen lika fort? Hoppas det iaf. Jag tycker det låter klokt att kanske backa bandet lite och vara med så som du föreslår, men det bästa är väl att kolla med personalen som är vana och höra efter vad de tycker.

Piggelin - Trist att ni känner er så missnöjda med mäklaren. Hoppas den nya fungerar bättre och att ni lyckas sälja snart. Bilderna är jättefina och läget centralt och bra, så det borde kunna säljas snart tycker man. Håller tummarna för er iaf!

BS - Oj , det var mycket tunga tankar idag! Skickar en uppiggande kram! Håller med övriga ang GI-maten! Det finns ju genvägar, använd dom! Bönor på burk är super, likaså frysta grönsaksblandningar. Ajvar och pesto är bra smaksättare och de kan man gott köpa färdiga. Ägg är också smidigt, tex omeletter och liknande. Hoppas du får lite tips på kursen ikväll. Om inte annat kanske titeln på kursen kan göra dig på lite gott humör? Det höjde åtminstone mitt
    Ang ÄL så är det absolut inte kört! En viktnedgång tillsammans med lite ÄL-stimulerande medicin gör säkert susen ska du se!

Ore - Vad tråkigt att det känns ruttet på jobbet! Ibland kan det hjälpa att få lite inspiration och hjälp utifrån. Det finns inte någon föreläsning el liknande du kan gå på? Tex Tina Thörner, Christer Olsson? Personer som är inspirerande och ofta sår lite frön här och där i ens hjärna som man sen kan ha god nytta av...

EA - Grattis till jeansfyndet! Ibland har man tur!

LAppis - Skit! Vad sa CvL om fortsättningen???

• MSW
    muggles skrev 2009-01-28 14:20:49 följande:
    BS: låter inte så kul med din ÄL och din deppighet. Men det känns som att du redan har gett upp fast det inte alls behöver vara kört?
    Och jag håller med! Kör på runt ÄL iaf! Även om du hade äl sällan så har du juh det ibland!! tar det så tar det, och tar det inte så vet du juh varför...
  • Liten med Mindre

Muggles - vi avvaktar nog genom att skippa stickor och annat extra som krävdes förra gången. Skulle någon vilja bli till ändå så är det nog meningen.

Under tiden får vi nog fortsätta vårt armhävningsprojekt som vi startade hemma igår. 1 extra varannan dag... Får se hur långt vi kommer. Ler belåtet åt att maken ojar sig över träningsvärk, när han äntligen kommit igång lite grann efter över ett års inaktivitet (och mycket sporadiskt innan).

• Fru E

Liten-jag tyckte det var skönt att skippa stickorna när jag väl visste att jag hade ÄL normalt. Kör man på som vanligt så är ju chabserna lika stora som med stickor

• Liten med Mindre

EA - kroppen är sig inte riktigt lik sen mensen kom tillbaka. Våtmark i en vecka istället för 3 dagar innan ÄL. Så jag vet ju inte exakt när det är så länge jag låter bli att testa för att se systemet.

*struts som sticker huvudet i sanden*

• muggles

Liten: jag har också våtmark längre tid än förr och jag har heller inte testat med stickor än. Känner ingen panik över detta än (och hoppas jag slipper helt denna gång).

Fö så har jag inte tagit ut spiralen än - innan ni börjar spekulera!

Kan det vara Page som fyller? Länge sedan hon var inne. Och ingen hjälp fick man av FB heller... Få se om denna ngn tänker visa sig under dagen

Maken ringde förut och tydligen hade det gått mkt bättre idag - pfiu! Personalen tyckte inte vi skulle ändra ngt utan köra på; det handlar om separationsångest "bara". Lustigt; med tanke på hur Moa är annars så hade vi absolut inte förväntat oss detta. Att nätterna skulle bli jobbiga och att vi skulle få vabba en del, det hade jag förväntat mig. Men inte att hon skulle protestera såhär... Hon brukar ju gilla andra barn och vuxna, att det händer saker mm. Där ser man.

• start september

Men Lapinette, det lät ju inte som du ville. Är det bara marginell ökning (några procent) förklarade någon för mig att det kan vara variationer i analysens nogrannhet. Jag är ju inte biokemist så jag inte bedöma sanningshalten i det, men fråga CvL.

Stå på dig för att det ska följa upp mer. Du kan ju inte åka till Uppsala för att lämna blodprov - det är ju helt orimligt. Kräv att få lämna oss någon annan hemortsläkare eller något och att få göra det ofta nu så att du ser hur det verkar. Jag fick lära mig att provet inte kan hanteras hur som helst så det måste vara labb eller ställen som har rätt utrustning, men det finns ju massor i Sthlm. Jag vet att förutom alla landstingets ställen (blir väl svårt för sig kanske) så har jag lämnat hos BM i Gamla Stan tex.

Kram!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!