• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • gosnosen

EA - först en en tröstekram. Ville sen bara fråga om ni förutom att ha kollat att du har ägglossning (blodprov ca dag 20 el. nåt sånt?) också har tagit blodprover på dag 3? Annars är det prover du borde kräva att få ta.

Grattis Vickan!!!

• Fru E

God Morgon!

Gosnosen-jag har tagit blodprov på dag 21 men inte dag 3.....vad är det de mäter på dag 3??? Tror jag missar dag 3 i denna cykeln för det lär hamna nu i helgen....

• FruCicci

Livstecken från lilla mig....

tack för krya på dig kramarna som ni alla skickade till mig, dessvärre hjälpte inte det för jag fick 39 graders feber och låg helt däckad måndag och tisdag.Fick gå hem från jobbet i måndags (skulle ju inte ha gått dit alls, mitt pucko)... fan vad risig jag är. jäklaskit penicilin som inte gör ngn nytta än. har asont i halsen o hostar som en tok. idag är jag feberfri o orkar sitta upp iaf....

såg att koko är hemma, kram till dig och hoppas det varit bra i thailand

lappis, jag ses gärna den 15 februari!

ÅTERKOMMER

• Liten med Mindre

Stackars dig Cicci - det är ju jobbigt nog med influensan utan att ha sällskap i magen.

• Lapinette

Stackars Cissi, hoppas du blir kry BUMS då Val Thoréns hägrar i slutet av veckan.

Så brunch den 15 feb
    Cissi
    Lapinette
    Frejis

Hur ser det ut för er andra?

• gosnosen

EA - på dag 3 mäter de flera hormonprover, bla sköldkörtelvärden samt FSH (follikelstimulerande hormon). Vårt problem är att mitt FSH är för högt vilket tyder på att mina ägg i princip befinner sig i klimakteriet redan. Jag har dock också ägglossningar, men med inga eller dåliga ägg. Jag tror att provet kan tas någon av dagarna 2-4 (jag har nog tagit provet både dag 2 och 4). Så prata med din läkare och försök få en remiss, så borde du kunna lämna provet även om elaka tanten infinner sig under helgen. Lika bra att ta alla prover direkt, så slösar man ingen tid...

• Liten med Mindre

Är det förresten någon som har sett en inspiration ligga och skräpa i ett hörn? Måste vara min i så fall - jag har tappat den någonstans.

Har mest lust att gå hem o baka cookies (och äta givetvis), gå ut o leka med Mindre (doppa näsan i vattenpölar och slicka lite är en favorit hos henne Mamma är inte lika road av tilltagen.) Träna själv o med maken vore också skoj!

Vad har ni andra för "må bra"-aktiviteter/drömmar?

• Lapinette

Alla dessa prover ... jag har för mig att jag tog det där testet på dag 3.

Förresten så ringde aldrig CvL igår. Ska ta och ringa dem mest för att jag är nyfiken på hur lågt mitt hcg har sjunkit. Min akup ville först inte att jag skulle dricka häxdrycken förrän CvL heligt och dyrt lovat att jag inte är gravid MEN jag försäkrade henne om att det var stört omöjligt med så lågt hcg och supertunn slemhinna. Hon kunde ju gravpuls på mig *SUCK*.

Liten - må bra aktiviteter är härliga skogspromenader på våren/sommaren/hösten. Längtar tills det blir promenadvänligt väder igen. Annars så gillar vi ju att gå ut och äta god mat och dricka gott vin.

• Liten med Mindre

Mmmm ... mat o vin, utan att behöva gå upp tidigt dagen efter.

Lappis - läskigt att pulsen också är "gravid" fortfarande.

• Fru E

Gosnosen-ok men då ska jag ringa gyn nu och be honom ringa upp så ska jag fråga. Det blodprov som jag tog förra månaden visade på jättefina värden på dag 21, tom över det normala dvs att jag egentligen kanske inte skulle behöva Pergo men tanten blir i alla fall regelbunden av den.
    Vad är nästa steg som man gör annars efter blodprov på dag 3??

Liten-jag har heller ingen inspiration idag, har ont i halsen och är lite allmänt deppig över livet men försöker rycka upp mig! Jag brukar sätta på bra musik och spela högt, läsa en bra bok/tidning, ringa min bästa kompis och få lite tröst, se en bra film eller gå en långpromenad om det är fint väder

Lappis-konstigt att de inte ringde åter om de lovat det, ring dem annars och hör så du kan få besked

Koko-både jag och maken slapp jetlag eftersom vi lyckades få flyga när det var natt här hemma både på dit och hemresa, såå skönt!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!