• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • kängu

EA- Ska kolla på ett bälte, tack för att du påminde mig!! (har hört om det innan men glömt bort).
    Tråkigt att tanten är på G för dig
    Jag håller tummarna för nästa försök!

Lappis, konstigt att inte CvL hört av sig? Låter ju väldigt positivt med ny akupunktör (och den braiga statistiken!!). Hoppas att örterna kan hjälpa till att få ut resten av vätskan så att ni kan sätta igång med nya försök.

• kängu

EA- Ska kolla på ett bälte, tack för att du påminde mig!! (har hört om det innan men glömt bort).
    Tråkigt att tanten är på G för dig
    Jag håller tummarna för nästa försök!

Lappis, konstigt att inte CvL hört av sig? Låter ju väldigt positivt med ny akupunktör (och den braiga statistiken!!). Hoppas att örterna kan hjälpa till att få ut resten av vätskan så att ni kan sätta igång med nya försök.

• Fru E

Ar egentligen inte sa fortjust i nalar men funderar pa att testa akupunktur om det kan hjalpa oss.........min kollega gar till en kinesisk aku sa ska kanske kolla vad de tar for det.....ar iofs inte pa ratt vag hem utan snarare bort men kan tanka mig att priserna ar battre i Kristianstad an i Malmo/Lund............

• Tinga

Mrs B ? grattis på födelsedagen! Håller verkligen med om att det var dåligt att du inte blev uppvaktad på morgonen; alla har väl rätt till uppvaktning på sängen på sin födelsedag?

Muggles ? det är väl klart att Moa har en stark vilja; hon är ju släkt med dig! Du verkar inte vara den som ger dig i första taget, så det är ju inte så konstigt att hon är likadan.

BS ? vad kul att Iris sov så gott inatt! Angående maten så hade jag varit lycklig om jag hade fått i Piff & Puff ordentligt med välling, så om Iris äter ordentligt på dagis tror jag inte att du behöver oroa dig för att hon inte äter så mycket hemma.

Piggelin - Jag säger bara lycka till angående amningen till den nyblivna mamman! Hoppas att hennes barn är av en hungrigare sort än mina, för annars kan hon lägga ner innan hon ens har börjat.

Låter förståndigt att ni bytt mäklare; man betalar ju för deras tjänster och då vill man ju ha valuta för pengarna. Har bostadsmarknaden i Göteborg blivit lite ljusare sen räntan sänktes, eller? Hoppas att det gör susen med den nya mäklaren!

EA ? beklagar dina spottings! Hoppas att ni snart får svar på era prover. På sätt och vis är det ju oftast ?bättre? om det är fel på kvinnan än på mannen, för de ?kvinnliga? problemen är oftast lättare att komma förbi, om jag förstått saken rätt. Fast å andra sidan; i takt med att de blir allt bättre på ivf, med injektion av spermier och allt, så är det kanske ingen större skillnad numera. Kram!

Lappis ? det var ju riktigt positiv statistik från den där akupunktören! Hoppas att hon kan hjälpa dig med.

• Tinga

Läste lite i en broschyr från Pampers idag, och i slutet av den redovisade de svaren från ett par frågor de haft på sin websida. En av frågorna var "När sade ditt barn mamma eller pappa första gången?" och 16% hade svarat att det hände innan barnet fyllt 5 månader! Det kan väl ändå inte vara sant?!? Inte för att jag känner mig orolig för att mina barn inte sagt något, men det känns vääääldigt tidigt. Här känns det som att det fortfarande är en bit kvar till första ordet, även om de båda två "pratar" en massa. Svaren på frågan fördelade sig enligt följande:
    yngre än 5 mån - 16%
    5 mån - 17%
    6 mån - 23%
    7 mån - 18%
    8 mån el äldre - 27%
    Jag trodde att typ alla barn började parta först efter 8 månaders ålder, men tydligen hade jag fel. Eller så är det Pampers-användarnas barn som är väldigt försigkomna!

• Fru E

Tinga-lat tidigt att de skulle borja prata redan vid 5 manader, ok att de pratar sitt eget lilla sprak men inget begripligt for oss......hmmmm.....ett nytt satt att stressa upp alla foraldrar for att deras barn ar "sena"

Ja far val se vad proverna visar pa men min AL var ju ok.......finns det fler tester som man gor???? Gissar pa spolning av aggledarna men vad annars? Jag stressar sakert upp mig i onodan men san ar jag vill ha koll pa allt

• kängu

Tinga- detta med barnspråk är ett av de områden jag läser och så småningom kommer börja jobba med. Barnens stavelsejoller t.ex. apapapapap kan av vissa föräldrar tolkas som "pappa". Låter otroligt tidigt att de skulle säga "pappa" resp. "mamma" vid 5 mån ålder (och tidigare!), det har då jag aldrig hört talas om (har ändå läst mycket om detta!).
    Tror snarare att föräldrar längtar så mycket efter att kunna kommunicera språkligt med sina barn att de som sagt tolkar visst stavelsejoller som medvetna ord. De barn som är tidiga börjar producera sina första "riktiga" ord från ca 8 mån ålder. Sen finns det ju stora individuella variationer mellan barn, och vissa kan kanske vara tidigare än 8 mån medan vissa är senare.

• Mrs  B

STORT TACK för alla Grattis hälsningar!!!!!!!!!!!!
    Det värmer verkligen....

Det blev en bättre dag än morgon och nu känns det helt ok att fylla år.

Maken kom hem vid lunch med en tårta och två kuvert. Presenterna var en middag (3 rätters) var jag vill och ett biobesök, precis vad jag ville ha. Senare körde maken och Max till stan och köpte en present till från barnen och då blev det "Fraiser" säsong 2. (också vad jag ville ha )

Sen fick jag besök av en kompis och av svärmor, men även lite telefonsamtal och sms.
    Kul dag med andra ord!!!!!!!!!

• kängu

Härligt MrsB att dagen bättrade på sig! Mysiga presenter du fick också!!!

• Mrs  B

Tinga
    Malte är 12 månader och han säger inte mamma och pappa helt klockrent än. Det kommer när det kommer.....

Hade ju besök av en kompis idag och hon och hennes sambo har försökt i över 1 år nu och har varit och kollat sig och allt ser bra ut men fortfarande händer inget. Vet att hon känner sig väldigt stressad och han har lite svårt att få till det på rätt dag. Ett väldigt känsligt ämne just nu så jag aktar mig för att prata om det, vill hon diskutera det säger hon nog ifrån.
    Vet att det är så många andra som vill veta så jag ligger lågt. Den dagen hon pussar får jag ändå veta det......
    Trist att det ska bli så bara.

EA
    Grannen spolade sina äggstockar (ledare?) och sen gjorde de en insemination och det lyckades på dem.
    Har för mig att det var detsamma med Sweet. ?????

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!