• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • kängu

EA- Inga bilder på den ena, den andra har vi kikat på. Lutar åt det vi har tittat på, men ska se om jag kan få kika på den andra imorgon ev. Det löser sig, lyxproblem som sagt

Kanske en lapp på dörren funkar för maken?

• Fru E

Kangu-oki ja bra om ni kan fa kika pa den andra med sa ni kanner att ni far den som ar mest ratt for er

Jo en lapp funkar ratt sa bra men kommer inte alltid ihag att skriva den och sen kan jag tycka att det inte ar sa svart att sjalv komma ihag att packa ner maten innan man aker ivag pa morgonen. Men maken far helt enkelt ata "sunkig" sallad om han vill det

• kängu

Jag är typ världens veligaste människa så det blir ändå aldrig riktigt rätt

Lägg in en daglig påminnelse på hans mobil kanske?
    Usch, sunkig sallad är inget gott

• Fru E

*Fniss*
    Har har du en till som ar jaaaaatttteeee velig med precis allting

Vill han ata sunkig sallad sa far han sa garna gora det, inte mitt "problem"

• _koko_

Kort kort inlägg från en mycket mör koko som fick en alldeles för lång hemresa. Trots allt gick det bra, conny sov massor och skrek bara lite.

Lappis - Hittar inte inlägget om utomkveds, någon som kan tipsa om sida?

Jag tror jag kan bruncha den 15e.

Nenne - KRAMar i massor härifrån också. Vill vara piggare innan jag skriver något mer så det inte bli alldeles fel. Men jag har inte fattat om din mens kommit ännu? Fick aldrig iväg progget innan jag åkte som du märkte, tiden fanns inte...

Vi har haft en underbar resa, men maten har konstigt nog varit under all kritik! Är väldigt förvånad, har aldrig varit med om det i Thailand förut!
    Kram på er, nu ska jag sova (igen).

• Fru E

*vinkar till Koko*
    Valkommen tillbaka
    Den anda maten som inte var god var nagra spett vi kopte pa gatan i Thailand, annars var den gudomlig!! Konstigt den kan variera sa men var det i ett turistomrade som ni var? Tankte om de anpassat maten dar pa nagot satt sa den inte smakade "akta". Eller kanske smaklokarna andrats av graviditeten helt enkelt

• Fru E

Vi forsoker laga lite thailandskr har hemma lite da och da for att halla kunskaperna om matlagningen uppe. Gick en matkurs pa Koh Lanta nar vi var dar, jatteroligt

• viktualia

*vinkar till alla*

Hm.. dags att leta symptom?! kan huvudvärk som plötsligt bara tar över skallen bero på graviditeten - eller har jag jobbiga kollegor... ingen vet.. men jag var tvungen att rymma från jobbet en halvtimme tidigare än vanligt...

• Telemarkgrrl

Ore, jag har bara provat dom billigaste Amarone-vinerna men dom har varit fantastiska! Det finns från 150-170 kr kanske och uppåt. Jag tror inte att det KAN bli fel oavsett vilket märke du tar.

EA, en lapp på dörrhandtaget brukar funka här.

Välkommen hem, koko!

• Telemarkgrrl

Lappis, hoppas på ett riktigt bra provsvar imorgon! Fiiiiiiint bröllopsfoto förresten!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!