• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Vännerfan

Just ja, Frullan, vilket skit att du har foglossning! Det är nog min största skräck om jag blir gravid igen då jag hade min förra i ett år. Hade du någon foglossning sist? Jag minns inte att läst det. Usch och fy! Hur illa är det, kan du lyfta Borren och så?

• Vännerfan

Ha ha, skön kommentar den sista! Är de småbarnsföräldrar? HA HA!
    Lite sent är det ju med tanke på att de borde varit lediga nåt över jul.

• kängu

Skumt med tackkorten!

Jag sitter just nu i en lurig sits- blivit "kanske" erbjuden två olika lägenheter och måste bestämma oss snart snart! Har inte ens hunnit kolla på den ena... hjälp!

• Mrs  B

Hej hej!!!!!

Några snabba kommentarer först:

Cicci
    Krya på dig!!!!!!!!!!!!

Izzie
    Verkligen bra jobbat med vikten!
    Här går det inte alls pga att vi inte får sova på nätterna, = jag TRÖTT, och att maken är iväg mycket.

Vickan
    Stort grattis till plusset!!!!!!!!!!!!!!!!

Lappis
    Usch vilken tråkigt sits!
    Hoppas du slutar blöda snart!
    kram på dig

BS
    Just nu, sedan ett par veckor tillbaka, vaknar Malte prick 05, undantag idag dock (06) och det sliter verkligen....
    Är så trött hela tiden. Hade vi bara fått sova fram tills 05 hade det varit lite mer ok, men nu vaknar han flera gånger dessutom.
    Drömmer, ont i magen, pigg, leksugen osv.
    Man får hoppas att det är en kort period.....

Muggles
    Barnen brukar bara vara ledsna några minuter sen kommer de in i gruppen med kompisar och sen brukar det aldrig vara något problem.
    En gång har jag ringt till dagiset och kollat hur det var med Max efter en dålig lämning, men även då var det ok.
    Vi var på bröllop i juni och fick Tackkort till jul.

• MSW

Kängu: Spännande.. Men hur blir man kanske erbjuden?? Hur snart är snart?

• MSW

Hej MrsB *vinkar*

Jobbigt med nätterna, men maten/magen funkar nu eller?

• Vännerfan

Detta med påklädning har det varit strul-risk på här också. Men vi försöker locka med nåt han gillar, typ "ska du sätta på dig cykelhjälmen själv?" Och innan du gör det så måste vi ju bara ta på overallen... Vill du bära ryggsäcken ut till cykeln/bilen? Fast innan det måste ju mössa och vantar på såklart... Ofta hämtar vi ju honom ute, men ibland har de gått in för dagen när vi kommer. Då har jag slutat ställa den dumma frågan om han inte vill åka hem utan frågar i stället om han vet var cykelhjälmen/skorna är, så jag får med honom ut till kapprummet. Ibland blir han förstås jättearg när han inser att han blivit "lurad", men det går ju över... Som en gång när han skulle gå runt själv på Maxi. Han ville ju inte hålla sig intill mig och det blev lite jobbigt till slut, så jag ville verkligen ha honom sittandes i kundvagnen. Så när han hittat några spännande vindruvor frågade jag om han ville hålla i den asken och så vips satte jag upp honom i vagnen. Jag såg på honom EXAKT när han insåg att han klivit på en mina och skrek i högan sky... Men då körde vi lite rally med kundvagnen och lät hela vagnen snurra runt, runt så kom han över det. Vet inte om nåt av ovanstående funkar på Iris, men jag känner själv att är det nåt som inte funkar så provar vi på nåt annat sätt. Så länge han inte känner att jag tycker nåt är jobbigt för då får han ju genast övertag.

• BrudSommar2006

Kängu, hur kan man bli tvungen att bestämma sig för en lägenhet man inte fått se! Eller är det så att ni måste bestämma er angående den ni har sett innan ni kommer att ha hunnit titta på den andra? Hoppas att ni hittar något som ni blir nöjda med i alla fall.

• Mrs  B

Hej hej MSW!!!!!!!!!!!!

Hur går det med era nätter då?

• Mrs  B

MSW
    Jodå, matningarna går framåt och det är skönt!

Kom upp lite nu efter frukosten men det var nog bara för att han var mätt. (hoppas jag iaf)

Ska till bvc och till en dietist nästa vecka och det ska bli spännande att se om han har gått upp i vikt eller inte.
    Svårt att se på kläderna för de är fortfarande stora till honom, men han mår bra iaf vad vi kan se.

Går runt här hemma och pratar en massa...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!