• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Telemarkgrrl

Vickan, du har ju redan vid ÄL låtit säker på att om ni bara har sex då så kommer du att bli gravid. Det är väldigt mycket lättare att ha en sån inställning om man får två plus på två-tre försök mot om man aldrig får ett plus på två-tre år.

• viktualia

surfade förbi lite info som gjorde mig trött... tillvaron som gravid pendlare blir nog lite lagom taskig koordinerad och flexkontot lär flyga all världens väg...

... men jag tror jag loggar ut.. känns rätt futtigt i sammanhanget...

sov gott!

• BrudSommar2006

AM, du är en fantastisk människa!!! Ett par röda i storlek 100 beställda.

Vickan, var i hela friden hittade du den där drycken?! Har jag aldrig sett.

Nenne, skit och skräp men stora kramar!

• Lapinette

Även om man försöker förstå så kan man nog aldrig sätta sig in i den frustration och djupa dalar som detta är. Har jobbat nära en kollega som gjorde IVF för en cirka 6 år sedan och jag måste erkänna att jag inte alls förstod hur jäkla hårt det är mentalt. Idag förstår jag vad hon och hennes make gick igenom ... tyvärr.

Men som sagt, förstår också att inte alla kan förstå men har svårt ibland att acceptera kommentarer som man tyvärr ofta får à la slappna av så kommer det att gå vägen eller tänk positivt. Tyvärr kan man inte stänga av hjärnan.

• Izzie

Den blåbärsdrycken har jag två flaskor av i mitt kylskåp. Var en del av min julklapplåda från företaget där jag jobbar. Hmmm, de som jobbar på samma ställe som jag har med andra ord full koll på vart jag jobbar nu...

Har hursomhelst inte testat den ännu. Återkommer med omdöme!

Tack för alla snälla ord ang min viktnedgång! Det värmer...

Kul BS att du äntligen hittade badbyxor till Iris (AM du är verkligen suverän på att googla!). Hoppas byxorna passar nu! Måste själv köpa nya till M. Upptäckte vid senaste babysimmet att de är för barn som väger mellan 6-8kg, och M har just passerat 10kg... Men det är säkert inte så svårt att få tag på nya. Utbudet i den storleken är nog ganska stort.

Nenne - Jag har ju redan skrivit ett inlägg gällande din jobbiga situation och har väl egentligen inte så mycket mer att tillägga än att ni faktiskt har möjligheten att ta en paus ifall det känns bättre? Ni kanske behöver lätta lite på trycket genom att strunta i allt vad försök heter och bara koncentrera er på att vara. Fixa i nya huset och satsa på jobbet. Kanske resa en sväng om ekonomin tillåter. Inte för att jag tror att den pausen "gör" att det tar - den illusionen har den här tråden dödat för längesen, men det kanske gör dig gott mentalt att rensa huvudet? Om det sen funkar att försöka rensa vet jag inte. Tyvärr har viljan och tankarna ofta olika missions...

Kram o gonatt

• Izzie

Såg ditt inlägg Lappis precis när efter att jag postat mitt...

Ja, jag tror att du har helt rätt i att man nog inte kan förstå hur det känns om man inte varit i en liknande situation själv. Man kan förstå att det är skitjobbigt, men exakt HUR skitjobbigt förstår man nog inte.

• Izzie

Sen ger jag oxå förslaget om att ta en paus...

Ja, som jag skrev - inte för att jag tror att det hjälper rent fysiskt att det kommer att ge resultat i form av en graviditet, även om det såklart vore önskvärt. Utan just för att man, precis som du skriver Nenne, inte klarar av bevikelse efter besvikelse gång på gång på gång. Jag vet heller inte om det går att ta en mental paus, men det går iaf att låta bli aktiva försök. Om det sen hjälper vet jag inte. Jag hoppas inte du, eller någon annan härinne tar illa upp när jag föreslår detta. Det är verkligen inte min mening. Vi har följts åt länge på tråden, och jag känner verkligen med varenda en av er härinne. JAg vet helt enkelt inte vad man kan säga eller göra som hjälper. Jag kan bara hoppas av hela mitt hjärta att alla kommer att få det de så varmt efterlängtar och skicka de allra varmaste cyberkramarna som går att skickas.

• kängu

Godmorgon i tråden!

Jag har inte så mycket att tillägga till diskussionen ovan. Går inte att sätta sig in i någon annans situation när man inte varit i den, som ju sagts tidigare. Jag hoppas o håller tummarna för ett fantastiskt 2009 där alla får det de längtar efter!!

• BrudSommar2006

Angående det här med att ta paus så skulle jag nog tänka att om det "bara" (kommer inte på något bättre ord) var fyra aktiva försök kvar att satsa på (varav ivf ju faktiskt är ett helt outforskat område än så länge) så är det kanske bra att klara av dem på en gång när man nu har kommit så här långt. Om man sedan ska adoptera, eller i vart fall bestämma sig för om man ska eller inte, så har man ju en lång paus då i alla fall. Nenne, gör som Lapinette säger och ge maken pg-numret!

Iris har ju sovit över hos mina föräldrar inatt så vi passar på att städa lite, strax ska vi hälsa på farmor på sjukhuset och så åker vi ut och hämtar henne sedan. Skönt med lite paus ibland!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!