• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Telemarkgrrl

Izzie igen förrestem, grattis till dom 15 kg! Snyggt jobbat!

• viktualia
    MSW skrev 2009-01-24 14:39:29 följande:
    Vickan!!!! Stort grattis! Passa på att sova på morgnarna framöver nu! Hur är det med syptom nu då? Fortfarande inget att sätta fingret på eller?
    Tack och näpp, noll symptom....
  • viktualia

Izzie - starkt jobbat med vikten!!! heja heja!!!

Och makens reaktion - alltså.. han var ju mer än förberedd han också... vi är inte så bra på känsloexplosioner här... fniss

• MSW

Izzie: Skönt att slippa dem gissar jag!!!

Lappis: Det verkar som ni hade ett bra samtal!! Hoppas det kan bli en bra relation mellan er nu!

Kängu: Håller med Izzie, om det känns bra nu så testa! Får man fråga hur långt ifrån staden det är??

Vickan: Ont i brösten brukar komma ganska fort tror jag..

• nennesjuttioåtta

Izzie
    Woooh shit! 15 kg sen i november! GRATTIS!!!

Vickan
    förberedd är min maken med eftersom han mycket väl är med i planerna. Fasen, elda upp maken din! Fattar han vilket mirakel ni har tillverkat?!?!

BS
    Jo vi har bara gjort en insemination ännu.

Kängu
    Är det långt från där ni bor nu? Känns det bra så är det bara att testa! Flytta är jobbigt men tror man att det ska bli bra så blir det oftast det. Och det är ju inte för evigt OM det ändå inte blir det.

Jag vet att vi har mycket kvar att testa men jag blir ju inte gravid. Hur ska jag då kunna tro att vi kommer att bli det?!!? Är det jag som ger upp för lätt och för tidigt? Vad är för tidigt?!?! När får man ge upp? *gråter*

• nennesjuttioåtta

Och ni behöver inte svara på det sista, jag bara vill skriva av mig.

• muggles

Nennelainen: åh jag vill bara ge dig en stor KRAM!!!! Klart du får skriva av dig. Jag tyckte Izzie skrev klokt, vet inte vad jag ska tillägga. Det är ju ett jättesvårt val; att ge upp ngt man inte vill ge upp därför att man mår dåligt om man inte ger upp. Och kankse lika dåligt fast man "ger upp". Gaaaah!

Vickan: grattis till plusset! Kul att du är lite exalterad nu iaf!

Lappis: vad roligt att du fått kontakt med din pappa igen! En depression kan ju förklara mkt... härligt av dig att förlåta det han gjort också (kan inte ha varit lätt att smälta på ditt bröllop...)

Izzie: shit pomme frittes! 15 kg! Så jäkla bra gjort. Jag fattar inte hur du kan ha sådan självkontroll att äta linfrö när maken din sitter där med pizza. Hatten av!!!

Kängu: spännande... Jag undrar i mitt stille sinne vilken håla ni hittat nu...? Börjar det på B?

• muggles

Sept: kul att du hittade lite tips från förr!

• muggles

Nenne igen: sedan tror jag inte att du kommer att klara att ge upp faktiskt, då hade du gjort det redan. Du är en kämpe (liksom andra här inne). Men klart att man trillar ner i det stora svarta hålet emellanåt, annars är man ju inte mänsklig.

• viktualia

Nenne - näee vi fattar inte att vi orsakat mirakel... lär inte inte fatta det förrän framåt första ULet.

Jag är väl egentligen helt fel person att komma med svar på när man får ge upp. Men nånstans är kanske svaret: När du känner att du tömt ut de möjligheter du vill tömma ut.

Själv är jag ju på barnmotivationsnivå 0,9. Att maken och jag just gjort ett seriöst försök berodde på att jag kände att jag inte hade tömt ut de möjligheter jag ville. Alltså - jag kände nånstans att jag inte kunde leva med att inte ha försökt mer än missfallet i somras. Jag ville kasta mig utför branten igen, kanske håller det, kanske inte. Men jag var inte färdig med att undersöka möjligheter.

Om din gräns för att undersöka möjligheter/behandlingsvarianter är nådd eller inte - det är svårt att känna och bestämma sig för gissar jag. Själv försökte jag se mig själv om tio år och fundera över vad jag skulle tyckt om att jag inte uttömt möjligheterna... där nånstans kom motivationen att försöka.

Vet att jag är fel person att trösta... för tröst finns liksom inte. Vill bara säga att jag tänker på dig och önskar att dina önskningar om tillvaro och framtiden blir verklighet!!! *kramar om lääääänge*

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!