• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • MSW

Det enda jag kan göra i helgens diskussioner är att skicka kramar till alla som vill ha och behöver! *groooooouuuuuuuummppffhh*

• MSW

Cicci: segt med förkyldningen! Hoppas det blir bättre!

Själv ägnade jag en del av lördag eftermiddag åt att rensa och plocka!
    Bla rensade jag en kasse som inte blev rensad när vi flyttade hit (för drygt ett år sedan..) Och det mesta kunde slängas!
    Julsakerna försvann juh också, och det blev inte alls så många saker som kom upp som det stod innan, så det känns inte alls lika trångt/rörigt som innan! Jätteskönt!
    Hade jag bara kommit på HUR hade jag nog möblerat om också!

• BrudSommar2006

Zzzzz. Jag är SÅ trött. Klockan fyra i natt vaknade Iris och stod och hoppade i sängen - Jag vill hoppa UR, sitta DÄR, läsa BOK, jag vill hoppa, jag vill hoppa!!! Det gick bara inte att få henne att somna om, till sist bytte vi blöja och hon fick följa med mig på toaletten, sedan frågade jag om hon ville sova i mammas säng och det ville hon men det visade sig ju att det inte var sova det var fråga om egentligen. I en timma for hon runt i vår säng och kunde inte slappna av, hon ville kramas, ligga med huvudet på min axel så att min arm somnade och det var bara så jobbigt! Har aldrig hänt förut. Strax efter fem lyckades maken få bära tillbaka henne till egen säng och få henne att ligga ner men hon låg och pratade med sin nalle bra länge innan det blev sova av. Hela natten fram till fyra sov hon oroligt och grät och skrek och vi fick springa fram och tillbaka. Blä.

• muggles

Jag är här efter min första dagislämning. Moa vill inte alls Hon stannade på tröskeln till dagis och ville inte gå in och när jag lyfte in henne så la hon sig på golvet och grät när jag tog av kläderna. Visste mkt väl vad detta betydde... Jaja, jag är ganska hårdhudad (mer så än maken). Hon var ledsen i början när vi lämnade henne med mormor också men det blev ju såklart bättre, nu för tiden vinkar hon glatt när vi går hemifrån. Så det blir säkert likadant på dagis så småningom...

Kom på att vi fortfarande inte fått tackkort från två bröllop i augusti, är inte det ganska sent...?

• MSW

AM: Nu har jag testat nässköljningen!! Är inte helt fast ännu, men det känns som att om jag gör det ett par gånger till är jag!!!

Bs: Fy vilken jobbig natt!! Hoppas det fungerar bättre i natt!

Muggles: Jag är redan nervös för dagis!! Inte för Albins skull, men för våran! Jo.. Lite sent verkar det juh faktiskt..

• MSW

Nenne: Jag undrar lite försynt om du har bestämt dig hur du ska göra, testa eller sluta med pergon(?) iaf..? O isf när man ska hålla tummarna..?
    Har du sluppit spottings (hade du väl med en släng av?) denna cykel?

• Vännerfan

Hej!

Ser att Cicci också blivit sjuk. Det är verkligen sjukt hur sjuk man blir av denna influensa och hur envetet den hänger sig fast.

Nenne, STOR kram!! Här utifrån sett så ser det dock mycket ljusare än vad jag förstår att det gör när man är mitt i skiten. Sen är det ju en sån knivig grej att ta paus från tycker jag. Försöker man t.ex. sluta äta godis är det ju "bara" att sluta, men ska ni sluta försöka bli gravida är det ju inte så lyckat att sluta ha sex. (Och det skulle ju inte ni klara ändå, eller hur? ) Och vilken dag i cykeln du är på lär du ju ha full koll på vare sig du vill eller ej efter såhär lång tid. Och att börja skydda sig blir ju som en påminnelse om vad ni försöker ta paus från ändå. Du har iaf mina starkaste sympatier vännen!

Har en gubbe här som slipar om vårt parkettgolv. Jädrar vad det dånar!! Och vilken snacke-pelle sen. Trodde aldrig han skulle sluta prata, men han var ju trevlig iaf.

Usch, vilken jobbig natt BS verkar haft! Konstigt att hon verkligen var så pigg så tidigt! Det scenariot har jag inte varit med om. Men den natten förra veckan när Prinsen inte kunde komma till ro trodde dagisfröken att han haft mardrömmar. Låter som en rimlig förklaring. Jag kan också få så att jag trillar ner i samma dröm igen om jag inte varit vaken så länge emellan. För det släppte ju när vi bytte blöja och hade honom uppe några minuter.

Izzie, Mycket bra jobbat med de 15kg! Känner igen mycket av det du skriver gällande att ha höga krav. Jag jobbar också för att sänka mina.

Mugglan, Vad trist att Moa blev ledsen! (Eller protesterade kanske är ett bättre ord) Men det var väl några dagar sedan hon var där nu? Bara hon kommer in i det igen så minns hon nog att hon hade roligt där sist.

EA, Beror lite på vad familjen har för intressen, men "bra att ha"-saker som vi fick när Prinsen fyllde 1 var bl.a. hörselskydd och flytväst. Det behöver man ju varsin i en familj. Böcker vill man ju också oftast ha sin egna. Förutom Max finns böcker om Molly. Kläder går ju som sagt också åt. Men nu är det nog bäst att jag postar detta, du har säkert hunnit få en massa tips medan jag skrivit detta...

• BrudSommar2006

Muggles, för oss är det vanligtvis en cirkus att ens komma hemifrån, Iris vill inte klä på sig utan ligger på golvet och skriker och gråter. Som tur är går det jättebra när vi väl kommer till dagis. Hon har varit ledsen några få gånger bara när vi lämnat, annars vill hon gärna in till alla kompisar. Hämta går däremot jättedåligt, inte för att hon inte vill hem, det vill hon och kommer springade så fort vi dyker upp men sedan är hon så trött så vi hamnar i samma procedur med klädpåtagning och full cirkus innan vi tagit oss därifrån, suck. Det är inte just när vi ska till dagis som det går dåligt att få på henne kläderna utan man ska lyckas fånga henne när hon är på riktigt gott humör för att hon ska tycka att det är ok.

Konstigt med tackkorten, har de rationaliserat bort dem eller är de småbarnsföräldrar?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!