• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Izzie

Lappis - Ni är verkligen jättefina! Sån härlig bild tagen i farten liksom

Angående tackkorten... Tror ni inte det ofta handlar om att man är så himla fokuserad på bröllopet under en lång tid innan det äger rum. All planering och alla förberedelser som ska till för att allt ska klaffa. Till slut blir man nästan lite trött på det och tycker det är skönt att bröllopet äntligen ska bli av. Efteråt tycker jag att det nästan uppstod som ett vakuum. All planering var slut, bröllopsdagen hade komit och gått. Man slappnade av och kopplade bort. Kanske blir tackkorten ibland liggande just av den anledningen. Minns att jag tog mig i kragen relativst snart efteråt och fick iväg mina, men jag kan mycket väl förstå dem som kanske "glömmer bort" dem ett tag...

• Izzie

Krya på er, Cicci o Vänner! Hoppas att penicillinet hjälper Cicci så du känner dig pigg på semestern.

Muggles - Usch ja, det är lite min rädsla med att M kommer att gråta när hon ska lämnas på dagis. De flesta barn gör ju det då och då, men jag kan vara lite blödig av mig så jag kommer nog att sitta där och lipa i bilen på väg till jobbet.

Precis som Mrs B säger min mamma som är förskollärare att de flesta barn nästan alltid blir glada inom några minuter efter att föräldern lämnat, men det känns ju ändå som en klen tröst just då kan jag tänka mig. Mamma brukar alltid råda föräldrar att hålla avskeden så korta och glada som möjligt och sen ringa in för egen del för att lyssna av hur barnet reagerat sen.

• Vännerfan

Till oss sa de att det är bra att de gråter lite och visar att de reagerar. För dagispersonalen vet hur de ska handska det. Om någon däremot gråter först 2 månader efter inskolningen är det inte lika lätt att veta vad man ska göra. Så de fick oss att hoppas på att Prinsen skulle bli lite ledsen i början. Och så blev han inte det. Men han skrek ju några nätter i stället, så vi tror det yttrade sig så i stället.

Har jag förresten berättat om när Prinsen upptäckte sin egen skugga för första gången, skrek hjärt-skärande och gjorde allt för att bli av med den? Appropå att skrika... Spelade ingen roll hur mycket vi försökte visa och förklara att den inte var farlig, att vi också hade skuggor osv. Han var smått hysterisk! Ja, de är lustiga de små liven...

• Vännerfan

Tack Izzie!

Nu ska jag logga ut och äta och sova. Ha en fortsatt bra dag allihop!

• Liten med Mindre

Krya på er Vänner o Cicci! Usch o fy för influensa. Mådde så urdåligt sist jag fick den. Skickar massor med ingefärsdricka och smoothies till er!

Lappis - utomkveds. BLÄ! Hoppas verkligen att det kommer ut nu då, om det har börjat så sakteliga! Och vad skönt att din far hörde av sig och förklarade sig. Ävem om man inte umgås/hörs av ofta så är det skönare att veta att det inte är ovilja eller liknande bakom.

Idag blir uppsägningarna klara här. Några av de jag tycker bäst om får gå, men givetvis kan man inte sparka ut några chefer som är nyanställda - så mycket pengar vill man inte spara på en gång...

Jag känner mig hemsk som gråter lika mycket och lätt som de som faktiskt blir uppsagda. Önskar lite att jag var gravid för att förklara min blödighet. Men så är det ju inte ännu.

Försöker istället fokusera och tänka tillbaka på konserten igår. Han är duktig herr kanin-syssling. Och Queens musik är rätt kraftfull emellanåt. Jag som inte är så välbevandrad i deras historia har helt klart fastnat.

Det roliga är väl att jag tyckte att den välklädda publiken i medelåldern kändes så där måttligt skoj att vara på rockkonsert med. Sen insåg jag att det förmodligen är det gänget som faktiskt var med när låtarna var nya... Och att jag är nykomlingen. Sen var säkert många där bara för att se sin Norrköpingskille framträda.

• Lapinette

Liten - min mamma (som är en av hans största fans ) pratade lyrisk om konserten igår när de var hemma hos oss på middag. Den ska visst sättas upp på Cirkus i augusti (enligt källor inom släkten).

Vänner - vilken gullig historia gällande Prinsen och hans skugga .

• Fru E

Lappis-vilka otroligt fina bilder! Roligt att få dem med i en tidning med

Vänner-de kan vara roliga ibland de små liven *fniss*

Cicci-krya på dig!

• Lapinette

Cissi - krya på dig och jag förstår om du har bråttom med att bli frisk innan ni sticker till alperna.

Förresten vad är sagt gällande brunch den 15 februari? Vilka kan?

• Ore

Phu, 15 sidor lästa, nu måste jag in och kommentera litet (i efterhand):

Piggelin: Jag har tänkt på det där med mosaik, och det lutar åt att det kommer bli 10*10 cm stora plattor. Jag vet att det kan bli litet trixigt med rengöring av fogarna, men jag gillar effekten med fogar, så jag vill inte ge upp den helt... Däremot i badrum och tvättstuga är jag helt inne på stoooooora plattor, just för att slippa fog.

Favoritrecept från mig, för att göra det snabbt så länkar jag in min favvopasta. Jag har fler recept som ni kan få sen, när jag kommer hem till receptböckerna... Och namnet på receptet bör ju passa rätt så bra här

saintkildaroad.blogspot.com/2006/10/knullpasta.html

Stylade hus: Det går bort hos mig också att ha ett bebott hus/lägenhet på bilder. Som potentiell köpare vill man ju se det ganska avskalat, så att man kan få grepp på möjligheterna som stället har...

Nu ska jag läsa vidare...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!