• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • kängu

Usch, skavsår är ju hemskt! Det straffar sig att vara envis ibland

• Ore

Nix, det är det inte. J***a pjäxor, måste göra något åt dem... Slänga åt skogen och köpa nya, kanske? Fast jag har konstiga hälar som gör att i princip alla skor skaver... Så det kanske är bättre att försöka gå in dem ordentligt? Doppa dem i varmvatten och låta dem torka på foten. Inomhus, förstås...

Ska kolla på det mer när skaven gått bort. För att göra det uthärdligt har jag dubbla lager compeed på ena hälen, på det undre lagret har jag klippt bort en cirkel så det inte ska ligga direkt mot skavet...

Jaja, självförvållat är det. Och jag är som sagt så förbålt envis när det gäller träning att jag ger mig ut i spåret trots att jag börjat känna av skavsåren...

• Ore

Nog om det, hemfärd är det...

Ska bara gå förbi "min" avdelning och se om nissen som snackade skit om mig och har fått litet åthutning av sin bas tänker be om ursäkt eller låtsas som att det regnar... *stålsätter mig för att inte reagera om nissen i fråga är oförskämd*

Ha det!

• start september

Sällar mig till alla andra sjuka. Penicillin har jag också fått, men är fortfarande kass. Och ingen nässkölj kan jag prova - har ont i öronen vilket man inte fick ha enligt bruksanvisningen.

Stor hård kram till Nenne. Ingen annan kan helt förstå och livet är frapperande orättvist. Jag önskar så att det snart blir er tur.

Lapinette, håller tummarna för att det nu sjunker.

• fru AM

Hej alla! HAr varit på webbdesignkurs hela dagen och kunnat läsa mail och tråden först nu. Krya på dig Cicci, hoppas Lappis hcg-värden gått ner ordentligt och ... ja vad var det mer ...

Jo jättefin bröllopsbild lappis! Tycker det syns hur bra ni är för varandra du och din make!

Nu middag! Knorr i magen!

och kram alla!

• Fru E

Ore-det basta ar val att ladda upp dagarna innan utslaget pa AL-stickan kommer men de tva dagarna som bojjen kommer kan racka med

Frejis-en olamplig tid att fa ett plus ar en jattebra tid

Ore-kan man kanske byta ut rakorna mot kyckling eller sa tro? Maken ater inte rakor och jag tal det inte.....

Lappis-oki da kommer narmare besked imorgon om dina varden

Kangu-har ni sett bilder pa natet pa bada?? Ni kan inte aka dit sjalva och spana utanfor om de ligger sa man kan se in forstas.....

• Fru E

Hmmm...maste komma pa ett bra satt sa att maken inte hela tiden glommer sin matlada. Inget roligt att gora en sallad och sen star den i kylen och forstors. Kanske skulle stalla larmet pa hans mobil precis innan han ska kliva utanfor dorren

• Fru E

Presenten till 1-aringen blev en cool retro klanning med sma tuffa fickor och monster pa

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!