• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Mrs  B

Ore och Liten
    Tack tack

Ja, jag tycker iaf att jag kan få lite blommor på min dag!

• Mrs  B

Lappis
    Tack!

Hoppas som sagt på bättring!

• Piggelin1

Grattis på födelsedagen, Mrs B!

Vickan, grattis till plusset!

Koko - välkommen hem!

Lappis - utomkvedes Är det ingen hejd på eländet

Såg precis detta på nätet:
    www.aftonbladet.se/wendela/barn/article4269187.ab
    Tinga, släng dig i väggen ;-D Mamman planerade visst att amma allihopa?! Hur ska det gå till, hade hon tänkt?!

Inte så mkt nytt här annars - vi byter mäklare nu, vi har ledsnat på den vi anlitat hittills, känns inte som han jobbar tillräckligt för oss samt allmänt slarvig. Plus att firman gick i konken strax efter att vi börjat köra med dem i höstas. Ok, de återuppstod direkt i ett annat bolag, men förtroendet är väl inte på topp. I höstas ville vi inte byta, ville inte förlora tid & för all del rör det ju på sig nu på marknaden & folk kommer på visningarna vi haft & flera är intresserade. Men ingen tycks vilja vara den första som lägger bud. Folk ska sälja sina hus först, har precis börjat kolla osv.
    Sen ang mäklaren i sig så blev vi irriterade senast i fredags. En spekulant var & kollade i torsdags, blev klart intresserad & skulle skicka frun på fredag lunch för att kolla. Mannen fixade & donade hemma inför den visningen (det är ju alltid pill med det, speciellt som vi har Amanda hemma om dagarna). Ingen kommer & först vid tre ringer mäklaren & säger att det inte blir ngt, fastän han själv fick veta det redan på fm Jädrigt nonchalant & mannen hemma hade ägnat dagen åt div fixande & varit upplåst helt i onödan.
    Sen dessutom så har den mäklaren vi haft hittills, bara jobbat som mäklare i fyra år, dvs i "goda tider", då allting mer eller mindre sålts av sig självt & han inte behövt jobba för det.
    Vi gick ju på tips från en granne & mäklaren ifråga har sålt mkt i huset innan, men nu i tuffare tider så var det nog inte riktigt rätt. Jaja, jag är fortfarande övertygad om att vi kommer att sälja lägenheten, frågan är mest när.

Sorry - behövde ösa ur mig lite frustration! Men nu har mannen pratat med nya mäklaren några ggr senaste veckan & de verkar klart professionella & vi ska träffa dem imorgon för att gå igenom detaljerna. Plus att vi med senaste erfarenheten i bakfickan kan vara tydligare med våra krav...

• Ore

Piggelin - Hoppas att en ny, mer erfaren mäklare kan få fart på försäljningen av lägenheten! Otroligt nonchalant att inte höra av sig direkt och tala om att det blev inställt...

• start september

Läste precis också om åttlingarna. Hoppas bara att det går bra för allihop. Undrar också om mamman testat att amma ens ett barn tidigare. Tidsmässigt fattar jag inte hur det ens får ihop med enbart två bröst. Visst kanske man kan ge ersättning huvudsakligen och delamma så alla får lite hudkontakt men ändå.

• Telemarkgrrl

Okej, snabbt uppdatering, har massor att göra på jobbet.

Tack för tummarna! Det visade sig att jag har diskbråck men det behöver inte opereras. Det borde gå över med en massa sjukgymnastik och pilates. Hoppas det, jag är så trött på att ha ont i ryggen!

• Vännerfan

Koko, Välkommen hem! Blev det strul med hem-resan eller visste ni från början att den var lång?

Grattis MrsB! Hoppas du blir uppvaktad ikväll!

Telis, Hoppas det går över med träning nu då! Skönt att du slipper op iaf!

Tänkte också på det med amningen gällande åttlingarna. Undrar om hon svarar samma sak säg... nästa vecka?

Piggan, Åh, hoppas det går bättre med ny mäklare! Har själv nästan enbart stött på otroligt inkompetenta/arroganta/ja you name it mäklare! Och det gick ju an att ha noll koll när objekten sålde sig själva som sagt, men nu funkar ju inte det längre. Hoppas ni får den såld snart!!! I vilken stadsdel hade ni fått dagisplats?

• Liten med Mindre

Piggelin - vi har bokat möte med mäklare flera gånger för att komma hem och ge oss en värdering inför ev försäljning. 2 av dem har inte dykt upp alls = strukna från listan framöver.

Lycka till!

"Grattis" till snällt diskbråck Telis. Skönt att i alla fall få en diagnos.

• Lapinette

Telis - vad skönt med diagnos och att du slipper operation.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!