• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Izzie

Ore - Haha, underbart recept! Ska jag absolut testa vid tillfälle!

• Ore

Nu slänger jag in ett inlägg igen, är just nu på sidan 885...

Namn: Litet lustigt att ni ägnat helgen åt att prata namn här, jag och maken satt i söndags kväll och spekulerade i vilka namn som kan bli aktuella om vi någon gång får ett plus... Vi är rörande överens om Beatrice för en tjej (har inget emot långa namn, och det funkar hyfsat internationellt, är möjligt att uttala ganska rätt...) Var det Cicci som gillade Oscar för en pojke? Det får bli mitt nästa förslag, efter att maken dissade Jonathan... Han dissade även Johannes, men hade inga andra förslag. Så det kanske vore bäst om vi fick en flicka. Hästnamn har jag också ett gäng, som börjar dyka upp som barnnamn... Saga och Tindra t.ex. V-namn för en tjej är ju Veronica (mycket fint namn tycker jag, pussla litet med bokstäverna i mitt nick...) och Villemo (någon som läst Sagan om Isfolket?).

Amaronevin - någon som vet något om det? Finns det en massa olika? Vilket är bäst? Vad kostar de? Det var tydligen en önskad present till syrrans blivande man...

Handarbete pratades det om, blir imponerad av erat virkande och stickande... Sticka vågar jag inte ge mig på, men virka kan jag. Fast jag håller mig hellre till andra grejer, smyckespyssel av alla de slag helst...

Lappis: Härligt med ett så bra samtal med din pappa!

Nu ska jag läsa de sista sidorna...

• Lapinette

Jag har ett annat superenkelt pastarecept.

1 paket färsk tagliatelle
    1 burk kräftstjärtar
    1 lök
    1 knippe persilja
    Prosciutto
    Cayennepeppar
    Creme fraiche

Hacka lök och prosciutton i små bitar. Stek dem tillsammans och krydda med cayenne. Lägg i slutet till kräftstjärtarna och till sist creme fraichen. När pastan är färdigkokt blanda ihop alltsammans och ta i den hackade persiljan.

Så snabbt, enkelt och gott!

• sweetstreet

Ojojoj! Har inte hunnit läsa på länge och det var sååååååå många sidor att jag knappt hunnit skumma ens. Hastigt har jag kollat och insett att min lilla Favvo-kanin fått utomkvedes! FAN!!!!! Skit också! hoppas nu att du snart blir bra gumman! Tänker på dig massor!

Och så vill jag skicka de varmaste och gosigaste kramar till Nenne-Skrutt!!!!
    Jag förstår hur du känner dig. Även om vi inte höll på lika länge som ni nu gjort (tror jag) så var det tillräckligt länge för att jag också varit där nere på botten och vandrat i mörkret. Det tog oss ju knappa 2 år innan vi fick vårt efterlängtade pluss..... Ni har hållt på dryga två år va??

Det finns inte så mycket jag kan säga till er alla som kämpat så otroligt tappert så länge utan resultat än. Jag vet att man iband kan behöva peppning och stöd, men att man ibland bara inte orkar höra på flåshurtiga hejarop utan att man liksom tänker att "ja det är lätt för DIG att säga du som sitter där med magen i vädret, ett litet knytt eller vad det nu vara månne".
    Så jag sträcker mig bara såpass långt att jag vill säga att jag verkligen tänker på er! Ni finns ständigt i mina tankar även när jag inte hinner logga in här på favvotråen. Här komemr en hel hög med kramar till alla som känner att de vill och behöver!

• sweetstreet

Vänner.

Dessutom vill kah kommentera ditt gamla inlägg om handväskan och smyckena!
    jag tycker det är coolt när små killar gillar sådant som är så typiskt tjejigt. Det är häftigt eftersom det visar att barn verkligen gör och vill det som de tycker om. Inte vad "andra" tycker är "rätt".
    En av mina bästa vänner har en son som ääääälskade bling bling när han var yngre. Ja jag tror han gör det lite fortfarande. han älsakde även att måla naglarna så han hade nästan alltid nagellack samt halsband eller armband på sig när han var typ 2-4 år. Samtidigt älskade han bilar! Så det var en verkligen underbar blandning av kläder med lsatbilar, bussar etc på samt lite nagellack och halsband! Såååå Sköönt tyckte jag!

Trist bara att det är så att en kille inte alls har samma frihet som en tjej att "korsa" gränsen mellan de sk könsidentiska sakerna. Att vara tjej och vara sk pojkflicka anses ofta lite "fint och häftigt" men att vara kille och tycka att tyllkjolar är fint och att vilja ha halsband anses inte alls så "coolt". I de flestas ögon. Trist tycker jag eftersom jag är av uppfattningen att alla barn ska ha rätt att testa olika identiter. Det är en del av att växa upp och utvecklas.

• Ore

Och nu är jag ikapp...

Vänner: Härlig historia om Prinsen och hans skugga...

Izzie: Grymt bra att gå ner 15 kg på några få månader!

Nenne: Krraaaaaaammmmmm till dig! Och jag är nog inte rätt person att ge råd, men jag vet hur deppig jag var strax efter jul över att jag inte var gravid... Och har man hållt på längre borde det ju kännas ännu värre... Men det är ju inte kört. Dock kan det ju vara idé att distansera sig litet mentalt till hela grejen...

Tackkort: Gifte mig i augusti, och fick iväg tackkorten i början av december. Men jag visste hela tiden att jag var väldigt sent ute, men det tog emot att fixa det. Dels för att jag hade massa husgrejer att fixa som jag behövde ta itu med efter bröllopet... Och dels för att jag hade stora ambitioner för tackkortet. Som jag till slut gav upp...

Lappis: Kanonfin bild på er!

Och apropå bilder så lovar jag att skicka in litet bilder till galleriet... Förhoppningsvis redan ikväll...

Knullpastan funkade på min make i alla fall... Fast han är inte så svårflirtad direkt. Vet inte hur det hade funkat på en date, och kommer inte ha möjlighet att prova heller.

En ÄL-fråga också, till er som har koll. Jag fick inget utslag i lördags morse, men i söndags var det fullt utslag. När är då ÄL, på ett ungefär? Jag kom ju hem i söndags kväll, efter att ha varit borta sedan torsdags morse. Så då blev det ett kärt återseende mellan mig och maken... Var det för sent, eller inte?

• Frejis

Grattis till plusset Vickan!

Ore - tror att ÄL kommer 24-48 timmar efter utslaget fast BS har ju länkat till en artikel där det stod att ÄL kan komma tidigare. Men det låter absolut inte för sent. Får hålla tummarna snart!

Nenne - en stor kram till dig, vad jobbigt det låter och jag känner tyvärr igen det. Men det är helt ok att ge upp ett tag och sedan får man plocka upp allt igen om man vill.

Lappis - kommer CvL göra fler kontroller? Vad är planen nu?

Izzie - starkt jobbat med de 15 kg!

BS - vilken jobbig natt, hjälp, hoppas att det inte kommer fler sådana nätter på ett tag.

Brunch 15 feb - jag kan

• Frejis

Ska träna idag efter en veckas förkylning, det ska bli skönt. Har lite små ömma tuttar och känningar i magen sådär drygt en vecka före BIM. Och det är säkert ingenting annat än mens, men det känns skoj att spekulera lite. När det gäller tidsplanering passar det definitivt inte med ett plus just nu, men med min tur blir jag inte förvånad om undret inträffar.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!