• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Tinga

Nenne - jag kan verkligen förstå din frustration över att du inte blir gravid, från egna erfarenheter på andra områden. Man tycker att man gör allting rätt och ändå så blir det inte de resultat man vill ha. Inte konstigt att man misströstar och blir beviken då! Särskilt inte när det gäller något som påverkar livet så mycket som att få barn eller ej.

Det är ju bara du och din man som kan bestämma hur ni ska förhålla er till barnkarusellen framöver, men om jag var ni skulle jag absolut ställa mig i adoptionskön. Det innebär ju inte att man måste fatta beslutet att man verkligen vill adoptera, men om man väl bestämmer sig för det har man förhoppningsvis förkortat väntetiden något, genom att redan stå i kön.

Jag skickar mina varmaste sympatier till både dig och din man, och hoppas att ni kommer igenom det här med ett resultat som ni båda är nöjda med. Ni verkar iallafall ha en fantastisk relation och det är ju en otrolig styrka när man går igenom jobbiga saker. Många kramar!

• Tinga

Izzie - starkt jobbat att ha gått ner 15 kg sen i november! Stort grattis! Tillåt dig att vara nöjd med det du uppnått också, så att du inte bara strävar vidare hela tiden.

Vickan - grattis till plusset!

Jag har en undring - ni som gjort resor med barn där det varit stora tidsomställningar, har det blivit problem med barnens dygnsrytm och nattsömn efter det? Piff & Puff sover ju hela nätter sen flera månader tillbaka, och jag vill inte riskera att sätta det ur spel. Samtidigt är det kanske så att barn som har en god nattsömn även klarar en tidsomställning bra, eller vad tror ni?

• Izzie

När vi tog med Matilda till USA i sep/okt (hon var då 9 mån) så gick det ganska bra under själva resan. Hon vaknade för mat på natten vilket hon fick, sen sov hon vidare utan gnäll ett par timmar till. Vaknade tidigare på mornarna än hemma, men det var ändå ok.

När vi kom hem tog det ca 2-3 veckor innan hon var helt inne i svensk tid igen. Hon slutade äta på natten och sov hela nätter efter det. Totalt sett upplevde jag att det var mindre problem än vad jag befarat.

Gällande maten så gjorde Matilda framsteg faktiskt. Hon var himla kinkig med mat innan resan, men åt med glädje de svenska burkar vi hade med oss. Vi hade bara för de första gångerna, sen fick hon äta amerikansk barnmat. Den tyckte hon sämre om, men det gick ok. Jag kan i och för sig förstå, för jag tycker svensk barnmat smakar mer lik vår mat om man er till kryddning och så (om man bortser från saltet). Den amerikanska maten smakade mjöligt. Men när vi kom hem sen åt hon svensk barnmat som aldrig förr. Ett sådant genombrott! Om det beror på att vi var iväg, eller att poletten bara föll ner just vid den tidpunkten vet jag inte.

Vi hade med både välling och gröt hemifrå för att undvika strul med magen. Mellanmål, frukt och barnmat köpte vi som sagt på plats.

Tack för komplimangen ang vikten! ( Du anar förresten inte hur rätt du prickar när du uppmanar mig att vara nöjd så här långt och inte bara blicka framåt... Mig i ett nötskal!)

BS - Skönt med lite barnfri tid!

• Fru E

Vickan-grattis till plusset !

Izzie-starkt jobbat att gå ner 15 kg bra att du trivs lite mer med dig själv nu.

Nenne-kan inte säga att jag vet exakt hur det känns att inte ens få ett plus på de här alla gångerna som ni försökt men börjar själv få en liten insikt iaf i hur det kan kännas nu när vi snart är förbi 8:e försöket (jag vet att det absolut inte är jämförbart med era försök!!!!). Många runtomkring oss som börjar fråga om vi snart inte ska ha barn och ibland har man god lust att säga att det inte bara är att beställa barn när man vill utan att det tar tid och är oerhört frustrerande när man inte lyckas.
    Tycker liksom Izzie att du inte helt ska ge upp om ni vill prova IVF och eskimåer samt adoption. Men det kan bara du och maken känna efter. Makens ena svägerskans båda systrar har genomgått ivf:er båda två eftersom de inte lyckades på egen hand, och den ena har idag 2 barn och den andra sitt första på väg så det finns hopp för er med om ni vill.
    *skickar en stor kram till kaninen, Tellis, gosnosen och Nenne*

Är nyss hemkommen efter kalas hemma i helgen så det blir film och en lugn kväll med maken.

Tanten borde visa sina spår månd-tisd nu i veckan

• Fru E

BS-kan tänka mig att det är skönt att ha lite barnfri tid ibland

Har fått gosa med brorsbarnen nu i helgen vilket värmer, fick även med oss hem 2 kartonger med barnkläder och en babysitter

• FruCicci

Nenne - jätte kram. Jag försstår dig till 100%.

Izzie, 15 kg är mycket bra jobbat.

Själv har jag nog redan gått upp så mycket som jag gjorde på hela graviditeten med Victor Men men det är sååå gött att ha en rund o go mage.... än så länge

Tinga. Jag reste till Dubai med Victor när han var 8 månader, han sov lite längre på morgonen och var vaken lite mer på kvällen, men barn brukar inte ha större problem att ställa om sig. Tycker bara det var positivt. Sen är det nog viktigt att man inte stressar upp sig för att det kan bli tjing tjong. Jag gjorde det i början i dubai När victor helt plötsligt skulle sova "middag" 19 på kvällen, det är bara att gilla läget och han dem uppe lite längre då. Resan i sig brukar ju ta kol på dem, så när ni väl är hemma igen tror jag rutinerna infinner sig ganska snart.
    Jag hade med mig gröt (han drack ej välling då) och sen ett antal burkar, när de var slut, så handlade jag lokalt o det fanns mycket bra. Sen ammade jag lite morgon o kväll fortfarande...

Jag är sjuk - fy fan vad risig jag är. Phuuuu.
    Var på apoteket o köpte Minifom för vuxna idag iaf och passade på att köpa allt som har med halsont och snuva och hosta att göra
    Sen shoppade jag mammatröja, en Ralph Lauren tröja till Victor, försenad namnsdagspresent... mm mm
    De har dessutom 25% rabatt på alla märkes solglasögon under januari, så jag stod o provade en massa, men jag kan aldrig besämma mig, så jag kom hem utan... fasen med... måste ha ett par nu i Frankrike, mina gamla pajjade jag i julas.
    Väljer mellan Ralph Lauren och Gucci, samma pris o lika snygga, grrrrrr..... vilka problem man har då!

BS, vilken höjdare att du fick tag i badbrallor. AM är sannerligen en mästare i att tipsa, googla etc, hon och vickan

Lappis, skit med svaret från cvl, utomkveds, helt otroligt! Men jag tror verkligen att det kommer något gott ur det här nästa gång, hur sjukt det än låter nu.

Brunsch 15 februari låter toppen!

Nu orkar jag inte ens skriva längre, nifår ursäkta ynkliga Cicci idag!
    Pizza, varm dusch och sängen känns mest lockande nu.

kram

• viktualia

Den där blåbärsdrycken finns på div ställen, det finns en lista över återförsäljare på sajten!

Själv har jag just lagt mig i soffan... har gått lös på renovering hela dagen. Rivit div jox i ett rum som ska bli ett ytterligare sovrum så småningom. Plus tvättat taket... *pust*

• BrudSommar2006

Cicci, den där influensan verkar vara värre än någonsin i år, stackare! Man verkar gå upp mer när man väntar en tjej än när man väntar en kille förresten, finns förstås alltid undantag, men min egen lilla personliga undersökning i bekantskapskretsen tyder på det. Nu är det verkligen 50/50 på symptom och ÄL-tillfälle vad det kan bli, jättespännande! Ska bli roligt att se om du har rätt och att det är en kille som du trodde att du såg, en liten Oscar in the making!

• muggles

EA: håller tummarna för att du inte får BOM!

Cicci: krya på dig! Moa åkte på sin första dagissjuka nu i veckan som gick men både maken och jag har klarat oss som tur var. Annars har man ju hört att de där dagisbakterierna är extra giftiga...

Själv är jag tillbaka efter ett svettigt spinningpass, har nog aldrig svettats så mkt förut! Jag har kört hårt förr men herregud, det bara rann svett ner i ögonen och överallt. Hoppas det tar (Åre Åre Åre...)

Idag var vi och fikade hos Piggelin och Moa och Amanda hade jättekul ihop! Moa körde runt Amanda i gåvagn och de tjötade på duktigt med varandra (vem brås de på tro?! )

• Ore

Gosh, BT verkar motverka min vilja att läsa ikapp... Hur som helst, av de sidor jag sneglat på så verkar det som att Vickan är gravid: GRATTIS!

Lappis - Utomkvedes...? Måste nog läsa litet mer om det...

Frejis: Tackar för research om ÄL-test, synd att jag inte kom åt att läsa internet förrän idag. Som det var nu trodde jag ju faktiskt att det inte gick att utläsa något från stickorna utöver vad monitorn visade... Så jag kollade inte så noga på dem... Fick i alla fall böj i morse (och har äntligen fattat varför man säger böj...) och väntar nu på att maken ska komma hem.

Under tiden ska jag försöka läsa vidare...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!