• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • MSW
    muggles skrev 2009-01-27 20:51:35 följande:
    Just det Telis: av en slump diskuterade vi diskbråck på lunchen idag och en kollega till mig har haft det. Han sa att det blev bättre för honom när han började stretcha baksidan av låren. Tydligen är det så att om de musklerna är förkortade så kan bäckenet hamna lite "snett" i vinkel till ryggen (nu vet jag inte alls vad jag pratar om här bara så ni vet - bara hörsägen alltihop), och då kan diskarna ta stryk el göra ont. Bara ett amatörtips som du kan testa! El kanske kolla med ngn kunnig först så du inte förvärrar saker...
    MAken har också ont i ryggen.. Han gick tillslut (efter flera års tjatande av mig..) till en sjukgymnast, och han fick också (bla) övningar för korta lårmuskler.. Men jag(/vi) har inte fått något namn på vad som var fel...
  • Fru E

MSW, muggles-maken min som med har problem med ryggen fick av sin massör rådet att massera skinkorna eftersom det skulle sitta någon nerv där som kunde påverka ryggontet. Så nu står det rumpmassage på schemat vid ryggont

• MSW

EA&MJ skrev 2009-01-28 11:57:05 följande:

MSW, muggles-maken min som med har problem med ryggen fick av sin massör rådet att massera skinkorna eftersom det skulle sitta någon nerv där som kunde påverka ryggontet. Så nu står det rumpmassage på schemat vid ryggont
    Ea: Kan det vara ischias-nerven som gör ont ner i skinkan? Den "härjar" juh iaf neråt det hållet..

Det är juh så knäppt med ryggont, det kan juh bero på så mycket, och påverkar allt...

Koko: VAd tråkigt med dålig mat! Maten är juh annars halva nöjet med Thailand..... Och välkommen hem kanske jag ska säga också...

Frullan: Jobbigt att vara sjuk! Hoppas borren trvis super på dagiset nu!

JAg drömde om "er" i tråden i natt.. Drömde att vi skulle ha en jätteträff med alla typ.. Så (åtminstone) var Cicci, lappis, muggles mfl där.. Tror att jag "blandade ihop" det med mammaträffen idag..
  • Telemarkgrrl

Grattis på födelsedagen till dagens födelsedagsbarn!! Hoppas du får en jättehärlig dag!

Muggles, min naprapat säger att jag ska strecha höftböjarmuskeln på framsidan för den blir ofta för kort när man sitter mycket och kan ge ryggvärk. Men det är säkert bra att stretcha både fram- och baksidan.

Diskbråck var väl en hyfsat bra diagnos, det är ju inte farligt och behövs inte opereras. Fast jag undrar om det är det som är problemet, har läst på lite på internet och inga symptom stämmer in på mig. Endo tex syns ju inte på röntgen så jag är fortfarande lite orolig för att den är den som spökar och ger ryggvärken, dom symptomen stämmer så mycket bättre. Jaja, skönt att det inte är något farligt iallafall!

Krya på dig Cicci!!

Okej, nu måste jag jobba ordentligt och sen åka hem och packa för imorgon bär det till fjälls för en långhelg med telisåkning! Om jag inte hinner in igen så får ni ha en jätteskön helg allihopa!

• Fru E

MSW-jo han sa nåt om ischias nerven så det kan nog stämma, tyckte det var lite roligt bara att ge rådet rumpmassage så lättroad är jag

Lyckades fynda ett par snygga jeans på rean för 150 kr, inte fy skam det. De var lite långa men det kan man ju sy upp och svanken var lite stor men ett skärp på det så är de kanon tror jag. Måaste gå in dem först innan jag kan godkänna dem

• Fru E

Tellis-ha så roligt i fjällen men ta det försiktigt med ryggen!

• Lapinette

Har precis ringt CvL och mitt jäkla hcg har ökat istället för att sjunka . Det är marginellt men ändå, jag vill ju att det ska gå nedåt! Hoppas nu häxdrycken gör verkan.

• Fru E

Men vad betyder det att det ökat??? Har inte allt kommit ut då som det ska? Vad ville CvL att du skulle göra nu?
    Många frågor blev det....

• muggles

Telis: ha det så jäkla gött i fjällen!

Är det ngn som vet hur det gått för Nenne - hennes BIM är väl väldigt passerad nu va?

Koko: det lustiga är att Moa är en väldigt social tjej som har härjat runt på öppna förskolan och aldrig haft problem med att gå fram till ens okända människor (iaf sålänge de är av kvinnligt kön) så det här var lite överraskande att det blev såhär. I början av inskolningen gick det hur bra som helst och personalen sa "det blir inga som helst problem med henne" och sedan vände det.

Imorse började hon gråta redan när hon såg dagiset när vi var 50m ifrån. Jag och maken funderar på att "backa" lite, dvs vara med ngn timme kanske vid lämning/hämtning. Ingen aning om vad personalen tycker om det (de kanske inte vill det?) men vi ska diskutera med dem. Vad tror du MrsB som jobbat på förskola - du har säkert sett en massa inskolningar. Har du ngt råd?

Jag är inte jätteorolig men det är ju bara dumt om hon får ngn slags "hang-up" och det eskalerar och blir värre. För som sagt, i början gick det hur bra som helst...

• Ore

Kan skriva under på EA:s frågor... Varför sjunker det inte, för???

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!