• Svar på tråden Juli 2009 forts
  • Plummis83

DanKat: Jo, min vän bor i Sthlm å vi ska gifta oss i Skanör så det är en bit emellan men enligt henne är det inga problem så får hoppas på det...

• DanKat

Jo det var rätt långt det också! Men om det är okej enligt henne så är det ju lugnt När vi pratade med "vår" florist tidigare verkade det som att det kanske skulle kunna funka ändå, men det skulle bli rätt jobbigt och inte alls säkert att blommorna skulle hålla sig så fina så vi vill inte ta den risken.

• 090704

Har inte heller tänkt såå mycket på buketten.. kanske skulle ta tag i det snart.. och frisyren, ja det är ju en hel del som är kvar att fixa!

för att svara på om min sambo har sett klänningen så har han det ej! han vill häpna den dagen jag kommer in i kyrkan säger han och det är ok för min del!! haha. jag vill ju att han ska tycka att jag är det vackraste han har sett!

• Sobeit

DanKat:
    Nej, jag har ingen aning vad själva arbetet ligger på i kostnad. Däremot så har jag valt rätt billiga blommor så om nu inte nästa säsong blir öken så bör det inte bli så dyrt.

• 090704

tycker buketten som jag har som min bild är fin, men samtidigt så gillar jag bara en bukett med mörkröda rosor

• DanKat

Jag har shoppat i helgen!! Vi var hemma hos mina föräldrar och eftersom brudklänningen är hos dom så tänkte vi att vi skulle passa på att åka in till stan och kolla underkjol. Det slutade med att vi köpte både det och smycken!! Smyckena var helt underbara, vi kunde bara inte låta bli dom!! Dom passade så otroligt bra till klänningen (testade några olika men det vi köpte var tveklöst det som var finast till klänningen, det var verkligen helt underbart!)
    Provade även hur det såg ut med slöja till (har inte gjort det tidigare eftersom klänningen som sagt hänger hos mina föräldrar) och kom fram till att det passar bättre med en något längre slöja än den jag gjort, så jag ska göra en ny Längtar!!! (hehe, frågan är bara vad jag ska göra med den gamla, får kanske ge den till någon av mina systrar när dom ska gifta sig )

Just ja, har även fått banden till inbjudningskorten nu, så nu kan vi när vi vill börja massproducera

• Zoria

När tänkte ni skicka era inbjudningskort? Något jag och min m2b har diskuterat men blivit osäkra på när det egentligen är dags.

• DanKat

Enligt vett-och-etikett-reglerna ska man egentligen inte skicka inbjudningskorten förrän typ tre månader innan bröllopet, men det funkar ju inte när man har sommarbröllop och folk ska planera in sina semestrar långt i förväg. Vi har tänkt skicka ut våra inbjudningar någon gång efter jul, kanske i februari (kan ju tajma alla hjärtans dag kanske ) Många måste väl veta typ i mars när dom vill ha semester (har jag hört här på BT iaf ) och vi vill att alla som vill verkligen ska ha möjlighet att komma och att det inte ska bero på att vi är för sena med inbjudningarna.

• 090704

vi gifter oss som sagt den 4 juli och ska skicka inbjudningarna i början på mars, sen ska vi ha osa i början på maj så att vi får 2 mån på oss med bordsplanering mm.

• Plummis83

Vi kommer skicka ut våra inbjudningskort i början av nästa år!!

Kan även påpeka att det är väldigt olika när folk måste lämna in sina semesteransökningarpå sina jobb!! Vi måste ha gjort det innan 15 februari!!

Svar på tråden Juli 2009 forts