• Svar på tråden Juli 2009 forts
  • Sobeit

juma:
    Min m2b har sett klänningen. Dels innan jag beställde den och sedan när jag fick hem den och provade den. Den har snörning i ryggen så det blev svårt att fixa det själv. Min klänning är en sk Kina-klänning!

• juma

ok, Det har jag också tänkt köpa hittat en på Millys, det jag har funderat lite över är just det att man inte kan prova den först men det verkar inte som det är något problem för alla som beställt och fått hem verkar jätte nöjd. Får man fråga vart du beställde din ifrån?

• Sobeit

juma:
    Jag vann en auktion av säljaren Fina Klänningar på Tradera. Det var verkligen klänningen med stora bokstäver när jag såg den. Klänningen fick jag sedan uppsydd efter mina egna mått så den satt som gjuten när den kom hem.

• juma

Grattis, vad roligt. Hur ser den ut blir lite nyfiken

• Sobeit

juma:
    Det är min klänning som jag har som visningsbild. Fler bilder finns i mitt galleri.

• juma

Den är jätte fin, har själv tittat på den vi funderade på att ha vinrött med som en färg men det blev grönt istället och då blev det en annan klänning också

• Sobeit

juma:
    vad har ni för färgtema?

Vi har vinrött, creme och mörkgrönt.

• juma

Ljus grönt/limegrönt någon ton där, champange och vitt går nog lite åt creme, hoppas du förstår alla mina förklaringar.
    Hur har ni gjort med inbjudnings mm, bestält eller gör ni själva?

• Plummis83

Jag har köpt min klänning och den hänger i ena garderoben här hemma (är även "gömd" i en speciell klänningsgarderob)
    M2b får se den om han vill men han vill inte så det är upp till honom själv!!
    Min bäste vän har sett den iaf, han kunde inte låta bli iaf *skratt* å han sa att han kommer knappast hålla tårarna borta den dagen :P

juma skrev 2008-10-31 22:15:28 följande:
    Hej Hej!Här är en till som var med ibörjan av trådstarten men lagt det lite åt sidan en stund, tänkt att det är lång tid kvar men tiden går fort och nu har det gått 10 mån sen frieriet kom och det känns som det var igår,bara 9 mån kvar till den stora dagen så det är väl bara att inse att det är dags att sätta fart.har gjort lite:* kyrka och präst bokad* festlokal är klart* klänning till mig och barnen + tärnan är bestämt men ej inhandlat* färgtema bestämt*kompispar som sjunger och spelar i kyrkan + låtar bestämt* bestämt hur inbjudningskort, vigselprogram, festprogram och plaseringskort ska se ut (ska göra själv och LÅÅNGT ifrån klart)* en kompis till mamma som gör maten och hjälper till under kvällenDet är nog vad vi gjort så långt. Det som stressar mig mest just nu är nog allt pyssel som ska göras. Sett att det är några stycken som köpt sina klänningar, vad kul att ha den hemma , skabeställa min snart fast det får nog vänta tills efter jul. Ni som köpt harni dom hemma, har era sambos fått se den om niinte visat den och har den hemma kan dom dålåta bli att tjuv kika?
  • Vena

Hej igen!
    Har inte inhandlat ngt material till ib korten ännu, tänkte göra dem med ngt tjockt fint cremefärgat papper... Har ännu inte börjat min scrappingkarriär... Men har en kompis som är fiffig med sånt. Man kanske kan köpa lite olika material, kanske ngt tyg, ngt snöre o dyl och prova lite olika varianter? Funderar på att använda ett enda ark man viker ihop och stänger med lacksigill? sett att det finns lack i alla möjliga färger, silver guld mm. Hur går det för er?
    Kram!

Svar på tråden Juli 2009 forts