Juli 2009 forts
Tidigare tråden är stängd så här kan vi fortsätta våra planeringar och ge tips och råd....
Tidigare tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m3002279.html
Tidigare tråden är stängd så här kan vi fortsätta våra planeringar och ge tips och råd....
Tidigare tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m3002279.html
juma:
Tack! Jag har 5 graviditetskilon kvar att bli av med och sedan vill jag gärna bli av med ca 6 kg till. Så totalt 11 kilon kvar då. Men det ska gå!!
Hej hej! Här är ännu en Julibrud! Tänkte det var dags att kliva in i tråden! 4 Juli är vårt datum. Har en hel del fixat, så som kyrka, lokal, frisör, klänning, skor, tanke till inbjudningskort, fotograf etc. Stort fokus nu är bandet - det vi ville ha kunde inte, så vi söker annat.
Trevligt att "träffa" lite andra julibrudar och få tips av varandra!
Joji: Välkomen hit
Sobeit:*ler* åt din berättelse om ringen, var nog inte så kul där och då skulle jag tro. Men hoppas du kan le lite åt det nu. Din viktnedgång kommer du att klara galant vi kanske kan stötta varndra om det skulle behövas
Kan väl börja åt att erkänna att jag ikväll värkligen har fuskat har ätit en MASSA peparkakor. Mem men det är väl bara att göra några extra sittupps ikväll och ta nya tag imorgon
juma:
Jo, nu kan jag verkligen skratta åt eländet med ringen. Men det var så dumt när det hände. Jag har fuskat med frukosten sedan i måndags så nu börjar det kännas i byxorna. Jag tycker definitivt att vi kan peppa varandranu!!
Sobeit: Annvänder du dig av någon speciell diet ellr tänker du bara på vad du äter?
Själv försöker jag tänka på vad jag äter och hur stora portioner det är. Har bara varit igång i 1,5 v och på fr ska jag väga mig så får väl se om det hänt nåt då, hade inte gjrt det förra v(har tänkt väga mig 1 gång i v)
juma:
Jag kommer att äta enligt GI. Ska starta med det på måndag och har nu börjat köpa hem ingredienser och bekantar mig med dem. En hel del nytt kan jag ju säga. Jag kommer oxå att väga mig 1 gång/vecka. SEdan tänker jag på vad jag äter och hur stora portionerna är. Hellre mindre portioner och mellanmål.
Hur går det för er alla mitt i all dessa jultider!! Några som lagt ner planeringen tillfälligt över julen??
Själva tänkte vi försöka göra så mkt som möjligt nu! Har köpt papper som inbjudningskorten ska göras utav! Ska beställa band å annat skoj till de oxå!!
Vilken tid ska ni gifta er?
Jag börjar undra om jag verkligen kommer att hinna med allt innan ceremonin. Ska gifta oss kl 13.00.
Även om man går upp vid sju så tar ju ändå hår och smink en hel del tid. Och sen transporten. Mina tärnor och föräldrar ska hjälpa mig att göra mig i ordning så jag hoppas ju att jag hinner...
Vi har bokat kyrkan kl 15 men ska nog ändra det till 14 i stället. En kompis som gifte sig i somras hade den tiden och det var väldigt lämpligt tyckte vi
Idag har jag ringt och kollat en del angående lokaler (till festen), har haft olika alternativ beroende på hur många vi blir, och har inte vetat exakt vilka regler som gäller för det större stället. Det visade sig att det inte behöver bli så kusligt dyrt ändå (vi MÅSTE nämligen ha minst en anställd från dom för att överhuvudtaget få vistas i köket och diskutrymmet, för över 400kr/timme!) Men alternativet verkar ändå vara klart dyrare eftersom vi då skulle behöva hyra ALLT porslin (inkl. diskning) och dessutom skulle det bli mycket krångligare... så det känns väldigt skönt att det bekvämare alternativet faktiskt ser ut att bli billigare i slutänden!
Vi har vigseln kl 15.30!!! Hade att välja på 14.00, 15.30 och 17.00!!
Tyckte 15.30 verkade bäst då vi troligtvis ska fotas innan, vi är inte riktigt överens om det än!! Han vill fotas efter för han vill inte se mig innan!
Jag vill fotas innan för fler anledningar! Dels vill jag inte låta våra gäster vänta i flera timmar på oss (fotografen vill ha minst 2 timmar)
Vi kan ägna oss åt varandra i lugn och ro under hela dagen (m2b kommer dock inte vara med mig på fm)
Jag kommer troligtvis ha röda ögon, inte för jag är den som gråter så speciellt lätt men jag kan tänka mig att några glädjetårar kommer komma!!!