Juli 2009 forts
Tidigare tråden är stängd så här kan vi fortsätta våra planeringar och ge tips och råd....
Tidigare tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m3002279.html
Tidigare tråden är stängd så här kan vi fortsätta våra planeringar och ge tips och råd....
Tidigare tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m3002279.html
juma skrev 2008-10-31 22:15:28 följande:
juma:
Vi gör våra inbjudningar själva. Eller rättare sagt, jag gör dem själv. Min m2b är inte så pysslig av sig utan slipper göra allt utom möjligen att skära till materialet på skärmaskinen.
DanKat:
Ja, man vill ju att dom ska tycka att man är fin i klänningen, blir lite svårt att tjuvkika när den är i en annan stad
Sobeit:
Det låter ungefär som hos oss fast jag blev faktiskt överaskad en kväll när jag satt och klippte ut kallor, så kom han helt utan att jag bett om hjälp och började klippa ut några stycken
fast det visar väl egentligen bara att han är mer engagerad än jag trott
Ja, det var kul!!
Jag vet ju ungefär vad m2b tyckte om för typ av klänning då jag har visat honom en del bilder på nätet på olika klänningar! Enda felet är att det knappt är något släp men det vill jag själv inte ha men det tror jag att han inte kommer tänka på den dagen!!
Tjejer e de nått ni saknar till dukning osv så kan ni hojta till. Bor i skåne.
Hade mitt underbara bröllop förra Juli :):)
Har massa prylar från en hemsida i Usa. Eftersom släkten på makens sida bor där fick vi det skeppat lätt.
Jen
Nu har jag varit förbi vår lokala handelsträdgård och bokat min brudbukett. Den kommer att innehålla vit hortensia, vita pioner, vinröd kärleksört, vinröda kvistrosor, mugröna och björngräs. Och lite grönt längst ner på handtaget liksom. Den blir lite hängande, inte riktigt droppformad och björngräset och murgrönan kommer att mjuka upp formen så att det blir lite busigt. Inte så strikt. Grundfärgen i buketten är vit och accenterna är vinrött. Den kommer att bli helt underbar!! Min m2b´s coursage och näbbarnas buketter kommer att bestå av lite grönt, vit hortensia och vinröd luktärt. Allt kommer att hamna på ca 1700-1800.
Oj, vi har inte överhuvudtaget funderat på vad vi ska ha för blommor i buketten! Tycker det är så jobbigt Men vad kul att ni har bokat! Har du någon aning om vad priset är för själva materialet till buketter och corsage och hur mycket som är betalning för själva bindandet?
Jag behöver inte tänka på detta med blommor! En kompis som har egen butik har fått fria händer och jag behöver bara godkänna!
Hon skickade en bild på en bukett och skrev några ändringar som hon ville göra å det kan bli riktigt snyggt!! Bara längtar till den stora dagen!!
Kommer endast betala för blommorna!
Plummis: åå vilken lyx!! Vi har också fördelen att bara behöva betala för blommorna eftersom en av gästerna som vi ska bjuda är florist och har en egen butik. Fast hon bor ungefär 120 mil från där vi ska gifta oss, så vi kan inte köpa blommorna från henne Så det är därför jag är nyfiken på om folk vet vad själva blomkostnaden är, så att man kan få lite uppfattning om vad det kan kosta (men vi har som sagt ingen aning om vilka blommor vi ska ha i den än)