Juli 2009 forts
Tidigare tråden är stängd så här kan vi fortsätta våra planeringar och ge tips och råd....
Tidigare tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m3002279.html
Tidigare tråden är stängd så här kan vi fortsätta våra planeringar och ge tips och råd....
Tidigare tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m3002279.html
Vena skrev 2008-10-27 19:24:45 följande:
Här gifter vi oss 25/7! :)
Vad roligt med nya "ansikten" på tråden! Välkomna!!
Igår var jag och köpte klänningar till våra döttrar. Våra lite större tjejer kommer att bli små damer i likadana modeller och lillan fick en liten spets/tyll historia så hon ser ut som en liten fe. Totalt gick det på 1048 :- och det tycker jag är ok!
Så nu är den stora att fixa inbjudningarna. Ska sätta igång idag och förhoppningsvis går det bra. :-S Är verkligen ionte den mest pyssliga människan så vi får väl se. I huvudet ser de helt fantastiska ut iallafall.
Och så är vi med kock! Vi är överens om menyn och han ska komma och provlaga för oss den 8 november så det känns bra!
Här rullar allt på enligt planerna! Hur går det för er andra?
nu börjar det äntligen rulla på lite:)
a) köpt tyg (typ organza skulle jag tro det heter) till att göra rispåsar.
b) fixat en del papper till inbjudningskorten- framför allt bestämt layout, text och färger.
c) ska beställa stämpel till monogram i morgon. köpa resterande papper till inbjudningskorten
d) köpt band till inbjudningskort.
alltså, kolla klänning.. visst kan man väl ge sig ut o börja prova det snart med?! för nu e jag trött på att kolla i tidningar och drömma;)
Klart du kan kolla klänning nu om du vill!! Är många som redan köpt sina klänningar! Jag själv bland annat!!
Tittade på den senast igår och är så nöjd med den. Är bara mamma och min bäste vän som sett den. Jag trodde nästan han skulle börja gråta när han såg klänningen å påstod att han kommer ha svårt att hålla borta tårarna på den stora dagen!!
Hoppas m2b tycker samma sak, men han får inte se den förrän då det är dags!!
Ateam skrev 2008-10-29 18:19:40 följande:
Ateam:
Här är en till som har brudklänningen reda hängandes i garderoben. Så gå runt i butiker du och prova och känn efter. Have fun!
Hejsan!
här är en som var med i trådets början men som har legat lite lågt ett tag! är nu på g igen och det känns kanon!
för att uppdatera lite så har jag köpt min drömklänning.
dotterns klänning är köpt och levererad från ebay, hon såg ut som en dröm i den, den passade perfekt!
har köpt skor till oss båda och inbjudningskorten är inköpta men ej skickade! eftersom jag inte är så pysslig så har jag ägnat mig åt massor med timmar på nätet för att hitta de perfekta korten och tillslut.. så jag är jätte nöjd.
gjorde första titten idag!! I'M ON MY WAY;)
Hej Hej!
Här är en till som var med ibörjan av trådstarten men lagt det lite åt sidan en stund, tänkt att det är lång tid kvar men tiden går fort och nu har det gått 10 mån sen frieriet kom och det känns som det var igår,bara 9 mån kvar till den stora dagen så det är väl bara att inse att det är dags att sätta fart.
har gjort lite:
* kyrka och präst bokad
* festlokal är klart
* klänning till mig och barnen + tärnan är bestämt men ej inhandlat
* färgtema bestämt
*kompispar som sjunger och spelar i kyrkan + låtar bestämt
* bestämt hur inbjudningskort, vigselprogram, festprogram och plaseringskort ska se ut (ska göra själv och LÅÅNGT ifrån klart)
* en kompis till mamma som gör maten och hjälper till under kvällen
Det är nog vad vi gjort så långt. Det som stressar mig mest just nu är nog allt pyssel som ska göras.
Sett att det är några stycken som köpt sina klänningar, vad kul att ha den hemma , skabeställa min snart fast det får nog vänta tills efter jul. Ni som köpt harni dom hemma, har era sambos fått se den om niinte visat den och har den hemma kan dom dålåta bli att tjuv kika?