• Svar på tråden Juli 2009 forts
  • Sobeit

Tiden har en tensens att flyga iväg när man har en liten oxå. Alla gör vi olika med allt och så länge du tycker att det fungerar med era bröllopsplaner så går det bra. Eller hur?
    *kram*

kiane skrev 2008-10-24 14:55:20 följande:
    Oj, vad ni har hunnit med mycket! Blir nästan lite stressad när jag märker att det går lite trögt framåt för mig. Jag är mammaledig med en liten kille på drygt 3 månader och eftersom jag är hemma om dagarna borde jag verkligen ha tid men jag förstår inte vart tiden rinner iväg? Kanske åt att mata, byta blöjor och söva lilleman :)
  • Sobeit

Igår var jag och en väninna på stan och kollade in material till inbjudningskorten. Och det slutade med att jag köpte allt material på Collection. Gud, vilken underbar personal! Och hon som driver stället verkar förstå precis vad jag ville ha och hur jag ville ha det. Jag är bara så himla nöjd! Så imorgon ska jag sätta igång och vika korten och klippa till allt material. Hyrde en skärmaskin där oxå. 30 :- för 5 dagar! Det är ju som hittat.

Dessutom har jag gjort mitt val ang vigselring. Eftersom jag inte är en bling bling tjej så kommer jag att använda en ring jag redan har. Det är en guldring ( i 23 karat) som jag fick i konfirmationspresent av mina föräldrar. Det är min morfar vigselring, har min månadssten i sig och min mormors namn ingraverat. Nu kommer jag att göra om storleken till mitt ringfinger och sedan gravera om den med sambons namn och vårt vigseldatum. På det sättet får jag en vigselring som jag älskar och som dessutom visar hur viktig familjen och familjens historia är. Känns så skönt att jag har bestämt mig!

• DanKat

Sobeit: Åå, vad roligt att få sätta igång med inbjudningskorten!! Och att ni hittade så bra material!
    Vi är snart på gång med inbjudningskorten också, har bestämt nästan säkert hur de ska se ut (har en detalj kvar att bestämma bara ) så igår tog vi faktiskt med alla grundpapper till kyrkan och lånade skärmaskinen där

Wow vilken historia din vigselring kommer ha! Men funkar det alltså att ha ringar i 23 karat..? Jag har hört att det är för mjukt och att det är därför ringarna i affärerna brukar vara 18 karat...

• Sobeit

Jo, det fungerar att ha ringar i 23 karat, men just för att det är så mjukt så görs det nästan inga ringar så rena längre. Men jag tror inte att det blir några problem att ha den som vigselring. Morfar hade den ju minst 30 år så ...

DanKat skrev 2008-10-27 07:00:57 följande:
    Sobeit: Åå, vad roligt att få sätta igång med inbjudningskorten!! Och att ni hittade så bra material! Vi är snart på gång med inbjudningskorten också, har bestämt nästan säkert hur de ska se ut (har en detalj kvar att bestämma bara ) så igår tog vi faktiskt med alla grundpapper till kyrkan och lånade skärmaskinen där Wow vilken historia din vigselring kommer ha! Men funkar det alltså att ha ringar i 23 karat..? Jag har hört att det är för mjukt och att det är därför ringarna i affärerna brukar vara 18 karat...
  • Sobeit

Idag har jag invigt gåstavarna. Tog en prommis med dem och var ute i nästan 2 h. När jag kom hem sa min m2b att jag knallat ca 6000 steg för enkelvägen är 6 km. Så den lilla prommisen blev en på 1,2 mil. Men det känns så himla skönt i kroppen nu! *ler stolt*

• Sobeit

Glömde skriva att jag tänkt ta denna promenad 3 ggr i veckan och där emellan kortare promenader så det bör ge resultat tycker jag.

• DanKat

Oj, det var minsann inte illa!! Bra gjort!!

• DanKat

Jag skulle också vilja gå ut och gå så ofta men jag har inte tid Så jobbigt när man pluggar att man aldrig kan känna sig helt ledig! Längtar tills jag är klar och får ett vanligt jobb så jag är ledig på kvällarna!

• Vena

Hej!
    Får man vara med på tråden?
    Gifter mig 4/7 -09. Har bokat kyrka och festlokal och ska börja fila på inbjudningskorten. Ska bli så kul!
    Ser mig om efter klänning.

Kram kram!

• Plummis83

Givetvis!! Här är alla välkomna!!

Kul med en till 4 juli bröllop!
    Var ska ni gifta er?

Själv blir det i Skanör just 4 juli!!

Vena skrev 2008-10-27 19:24:45 följande:
    Hej!Får man vara med på tråden?Gifter mig 4/7 -09. Har bokat kyrka och festlokal och ska börja fila på inbjudningskorten. Ska bli så kul! Ser mig om efter klänning.Kram kram!
Svar på tråden Juli 2009 forts