Juli 2009 forts
Tidigare tråden är stängd så här kan vi fortsätta våra planeringar och ge tips och råd....
Tidigare tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m3002279.html
Tidigare tråden är stängd så här kan vi fortsätta våra planeringar och ge tips och råd....
Tidigare tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m3002279.html
Lugnt!!! Blev lite fundersam där... För vi kommer skicka ut de i januari å då hinner vi knappast ändra oss, fast vi bestämde oss för 2 månader sen hur våra inbjudningskort ska se ut!!
Är så nöjd med min klänning, måste bara köpa en ny sån där klänningsgarderob! Just nu hänger den i en av plast å det är tydligen inte så bra att de hänger i en sån för länge!! Så ska köpa en i tyg!! Min sambo vill ju inte se den så kan inte hänga den fritt i garderoben heller!!
Jag fick ett tips av en sömmerska en gång att hänga mina balklänningar i ett påslakarn( det var tydligen jättebra för tyget och väldigt billigt), så jag gjorde det och 15 år senare så är de fortfarande jättefina
Plummis83
Heloise har rätt, varför inte sy ihop två påslakan? Snabbt å billigt. Å glöm inte att sy dit dragkedja.
Väldigt smart Heloise, d ska jag nog göra.
Men vad gör man om man har släp? Knölar man bara ner den?
jag gjorde det enkelt: ett litet hål upptill för glagkroken och ett band nertill( snörpte ihop bara) men det var ju balklänningar utan släp osv. Men de flesta släpen har väl ngn form av krok som du kan hänga på galgen?
Vilket bra tips!! Ska jag göra!!! Måste ju funka lika bra till brudklänningar!! Har ett litet släp men det är inte så mkt!!
Tack för tipset!!
jag antar att det har och göra med att plast inte "andas".
Har för mig att sömmerskan sa att färgen på tyget kunde påverkas osv. Jag gjorde egentligen bara som hon sa och mina klänningar ser ut som nya så det fungerade ju tydligen
Vad kul att jag kunde komma med ett bra tips för ovanlighetens skull!
Japp, det är det jag har hört oxå!!
När jag kom hem från jobbet precis så funderade jag på om man verkligen måste sy ihop 2 påslakan?? Räcker det inte med 1?? gjorde så nu när jag kom hem å slängde plastpåsen!! Har ingen symaskin men blev rädd när nån skrev i en annan tråd att någons klänning luktade mögel efter att ha hängt i plast i 3 månader!! Är dock inte 3 månader sen jag köpte min men 2!!
Hur skulle man sy ihop de förresten??
jag tror ett räcker men om du vill sy ihop så skulle jag sprätt upp ett påslakarn högst upp vid hålen och sy ihop med nedre(öpnna) delen på ett annat, bara att trä på varandra och sy ihop och sedan voila!
men tror ett räcker om inte släpet är väldigt långt. Går ju även att sätta ex säkerhetsnålar längst ner om man är rädd att tyget ska bli smutsigt; fast man brukar ju inte ha så skitigt i garderoberna