• Svar på tråden Juli 2009 forts
  • DanKat
    kuliJuli skrev 2009-01-09 14:21:25 följande:
    Hoppar in lite snabbt utan att ha fattat nått eg DanKat: Kanske ha texten på fotsulan??? Såg i nån tråd här på BT ett par brudskor med texten "I do" på vardera sula - så det syntes när de knäböjde i kyrkan . Lite sött
    Tack för tipset, men jag har andra planer för sulorna Haha, kom å tänka på ett par skor liknande dom du hade sett, men där stod det "help" på ena och "me" på den andra av brudgummens skor!!
  • kuliJuli
    DanKat skrev 2009-01-09 14:33:42 följande:
    Tack för tipset, men jag har andra planer för sulorna Haha, kom å tänka på ett par skor liknande dom du hade sett, men där stod det "help" på ena och "me" på den andra av brudgummens skor!!
  • T3ZZ

DanKant.
    hahaha

kuliJuli:
    Jo det har ja oxå hört. För varje stygn man tar lika många tårar kommer man fälla. Ja ska köpa bröllopsklänningen från kina å kanske (bara kanske) göra fest klänningen.

Fråga min frisör ida om dom gjorde uppsättningar, det gör dom. Men inte på lördagar =(, får hitta nått annat.

• Sobeit

Trodde du skulle göra din egna uppsättning. *undrande*

T3ZZ skrev 2009-01-09 18:20:49 följande:
    DanKant.hahahakuliJuli:Jo det har ja oxå hört. För varje stygn man tar lika många tårar kommer man fälla. Ja ska köpa bröllopsklänningen från kina å kanske (bara kanske) göra fest klänningen.Fråga min frisör ida om dom gjorde uppsättningar, det gör dom. Men inte på lördagar =(, får hitta nått annat.

• MolsonCanadian

Vi har nu kommit ett steg längre. Ska träffa kocken imorrn och försöka bestämma meny. Så nu har vi kyrka, festlokal och nästan middag färdig. Bara hundrafemtio saker till kvar.

• DanKat
    MolsonCanadian skrev 2009-01-09 19:24:36 följande:
    Vi har nu kommit ett steg längre. Ska träffa kocken imorrn och försöka bestämma meny. Så nu har vi kyrka, festlokal och nästan middag färdig. Bara hundrafemtio saker till kvar.
    Vad skönt att ha maten nästan bestämd! Vi har fortfarande inte spikat vad vi ska ha, måste åka hem till mina föräldrar någon helg och be vår kock provlaga maten vi funderar på (min fästman har aldrig smakat den, bara jag). Men förrätt har vi ingen som helst aning om!

Lite andra saker har jag dock fixat! Man blir så väldigt kreativ och fixar en massa saker när man har tenta-plugg som borde tas itu med! Har bokat en jätterolig aktivitet som vi ska hyra till att ha dagen efter bröllopet när alla gäster som vill får komma hem till mina föräldrar Och så har jag bokat porslin, eftersom stället där vi mest troligt kommer ha festen har så jättetrist porslin, inte alls fint! Inte för att vi är så extrem-noga och allt ska vara superfint, men vi kommer inte behöva betala ett öre för själva lokalen så då tyckte vi att vi kan lägga några kronor på att hyra porslin i stället
  • MolsonCanadian

Ja, det blir skönt. Det blir något med skaldjur till förrätt, oxfilé till huvudrätt och förmodligen moccabrulée till dessert.

Egentligen är vi nästan klara med inbjudningskorten och vigselprogram också, även om vi inte har skrivit ut dem.

Porslinet har jag inte ägnat en tanke åt och tar det som finns i festlokalen. Vi har ett så stilrent bröllop att ett extravagant porslin inte skulle passa in. Dessutom pyntar vi till det runt om istället.

DanKat skrev 2009-01-09 19:32:57 följande:
    Vad skönt att ha maten nästan bestämd! Vi har fortfarande inte spikat vad vi ska ha, måste åka hem till mina föräldrar någon helg och be vår kock provlaga maten vi funderar på (min fästman har aldrig smakat den, bara jag). Men förrätt har vi ingen som helst aning om!Lite andra saker har jag dock fixat! Man blir så väldigt kreativ och fixar en massa saker när man har tenta-plugg som borde tas itu med! Har bokat en jätterolig aktivitet som vi ska hyra till att ha dagen efter bröllopet när alla gäster som vill får komma hem till mina föräldrar Och så har jag bokat porslin, eftersom stället där vi mest troligt kommer ha festen har så jättetrist porslin, inte alls fint! Inte för att vi är så extrem-noga och allt ska vara superfint, men vi kommer inte behöva betala ett öre för själva lokalen så då tyckte vi att vi kan lägga några kronor på att hyra porslin i stället
  • DanKat
    MolsonCanadian skrev 2009-01-09 19:54:33 följande:
    Ja, det blir skönt. Det blir något med skaldjur till förrätt, oxfilé till huvudrätt och förmodligen moccabrulée till dessert. Egentligen är vi nästan klara med inbjudningskorten och vigselprogram också, även om vi inte har skrivit ut dem. Porslinet har jag inte ägnat en tanke åt och tar det som finns i festlokalen. Vi har ett så stilrent bröllop att ett extravagant porslin inte skulle passa in. Dessutom pyntar vi till det runt om istället.
    Porslinet vi ska hyra är verkligen inte särskilt speciellt, vi hyr det bara för att vi vill ha helt vitt porslin i stället för porslin med bruna ränder, det kändes inte jättekul att ha på bröllopet... (skulle vi gifta oss på hösten däremot hade det ju passat bra )
  • Plummis83

Vi har våran meny klar! Är bara tårtan som fattas men det ska min sambo boka möte om sen, nästa vecka får jag hoppas att han fixar det!!

• MolsonCanadian

Aha. Det kan jag förstå. Det är helt vitt det som finns i festlokalen. så det passar oss bra. Men det hade faktiskt varit riktigt fräckt med ett sådant där 70-talsporslin med brun kant. Sätter igång interiördesignern i mig. =) Meeen, vi har blått tema, så det sket sig haha...

DanKat skrev 2009-01-09 20:02:43 följande:
    Porslinet vi ska hyra är verkligen inte särskilt speciellt, vi hyr det bara för att vi vill ha helt vitt porslin i stället för porslin med bruna ränder, det kändes inte jättekul att ha på bröllopet... (skulle vi gifta oss på hösten däremot hade det ju passat bra )
Svar på tråden Juli 2009 forts