• Svar på tråden Juli 2009 forts
  • MolsonCanadian

Kuvert verkar svårt att hitta överlag. I alla fall i lite udda storlekar. Skulle behöva kuvert som är 11,5 x 11,5 cm, men det närmsta jag kommer är 13,5 cm.

DanKat skrev 2009-01-10 21:25:22 följande:
    Tjohoooo, va ja ä glad!!!!! Vi har äntligen hittat kuvert som passar perfekt till våra inbjudningskort!!!!! Lite för dyra tycker vi dock, men nu när vi väl hittat några som vi vill ha (och har ett provexemplar) så kan vi kolla på andra affärer och se om någon annan har likadana fast billigare, stället där vi hittade det har inte ens nån mängdrabatt... Längtar tills jag kan fara på stan igen och kolla runt!!! Har verkligen funderat vad vi skulle ha för kuvert, inga av dom vita som vi hittade passade riktigt i tonen. Så nu är jag verkligen glad!!
  • Mia1972

Hej på er tjejer!

Nu har vi kommit igång med våra förberedelser igen.

Stora dotterns tärnklänning är beställd.
    (bild finns inne i mitt galleri,men den ska vara ljusrosa istället för som på bilden lila)

Den 18/1 ska vi ha möte med dom som har lokalen vi planerar att ha festen i. Vi är lite osäkra fortfarande eftersom vi måste köpa all sprit och dryck ifrån dom och vill gärna ha ordentliga priser på detta innan vi bestämmer oss till 100% för denna lokalen.

Just nu sitter jag och kollar efter lilla dotterns blivande näbbklänning. Finns ju sjukt många söta klänningar.Skulle vilja köpa alla men det är ju tyvärr inte rimligt

Inbjudningskorten är snart klara.En kompis till mig gör dom (hon är enormt duktig på scrapping så hon har fått nästan fria händer.Färger och stämplar har vi bestämt )

Till och med m2b har börjat engagera sig nu. Han har nog böejat fatta att allt inte kan göras i sista veckan

Kram på er alla !

• DanKat
    MolsonCanadian skrev 2009-01-10 22:31:58 följande:
    Kuvert verkar svårt att hitta överlag. I alla fall i lite udda storlekar. Skulle behöva kuvert som är 11,5 x 11,5 cm, men det närmsta jag kommer är 13,5 cm.
    Mm, våra skulle inte vara i någon udda storlek iofs, det var färgen som ställde till det lite... men skönt att ha hittat nu iaf!
    Tycker ni inte det är okej med 13,5cm kuvert till era kort då? Jag tycker inte det låter så farligt om det bara är två cm som skiljer... eller? Har inte hört om kuvert i den storlek era kort är tyvärr.
  • DanKat

Vilken fin klänning det var förresten, Mia1972!

• MolsonCanadian

Nä, det får duga om vi inte hittar något annat, men inbjudningskorten är 10,5 x 10,5 cm och då blir det ju 3 cm "för stort". Vi får se. Tur i oturen ska vi ha helt enkla, vita, kuvert.

DanKat skrev 2009-01-10 23:31:41 följande:
    Mm, våra skulle inte vara i någon udda storlek iofs, det var färgen som ställde till det lite... men skönt att ha hittat nu iaf! Tycker ni inte det är okej med 13,5cm kuvert till era kort då? Jag tycker inte det låter så farligt om det bara är två cm som skiljer... eller? Har inte hört om kuvert i den storlek era kort är tyvärr.
  • Heloise

Jag kunde inte hitta några kuvert som passade( alla var svindyra och sen hittade jag inte rätt färg heller) så vi köpte cellophan påsar(kvadratiska 15x15 eller nått)på tradera 50 st för 80kr, och vi slapp kompromissa med färger vi inte tyckte passade sen så ser det läckert ut tycker jag
    hmm har hittat en klänning som är intressant, inte alls vad jag brukar gilla men den är lite annorlunda är bara orolig att det ska bli för "mkt"!

• T3ZZ

Jag ska nog i den närmaste framtiden köpa sakerna till inbjudningskorten, vigselhäfte, festprogram å tackkort. Om jag bara kan bestämma mej =O

Sitter å lyssnar på låtar vi ska ha på vigseln. Ja kommer ju börja stor grina så fort inmarschen börjar. Nä usch, va gör man åt det? Å hur gör man om man ser nån annan gråta, ja börjar oxå gråta om ja ser nån göra det. =/

• wedding gis

Hej,
    jag har suttit och läst lite i er tråd och undrar om man får vara med?

Jag gifter mig också den 25:e juli fast är inte ens förlovad än! Vi tänkte göra det på alla hjärtans dag. Så alla ringarna är klara, kyrkan fixad samt festlokal.

På torsdag skall vi gå och titta på ett band och jag måste ta och fixa inbjudningarna! Tror färgerna blir rosa, vitt och guld... Men det är svårt!

Ska iaf bli såååå skoj att gifta sig!!

• DanKat

wedding gis skrev 2009-01-13 14:17:26 följande:

Hej,jag har suttit och läst lite i er tråd och undrar om man får vara med?Jag gifter mig också den 25:e juli fast är inte ens förlovad än! Vi tänkte göra det på alla hjärtans dag. Så alla ringarna är klara, kyrkan fixad samt festlokal. På torsdag skall vi gå och titta på ett band och jag måste ta och fixa inbjudningarna! Tror färgerna blir rosa, vitt och guld... Men det är svårt!Ska iaf bli såååå skoj att gifta sig!!
    Självklart, du är så välkommen! Jag tänkte förut att det varit tyst i den här tråden rätt länge, men sen insåg jag att det bara beror på att jag varit inloggad på BT extreeeeemt mycket dom senaste dagarna... Så två dagar (när det senaste inlägget innan ditt skrevs) känns som en evighet sen! Tentaperioder är verkligen bröllopsinspirerande för mig
  • wedding gis

Dankat, känner igen det där med att man gör allt annat än att börja plugga/jobba. Jag har egen firma och håller på med redovisning (fast är mest mammaledig just nu) och måste sätta mig och jobba nu men det är ju så kul att bröllopssurfa!

Nu ska jag iaf göra ett försök så kan jag få köpa det sista till inbjudningskorten imorn. Lycka till!

Svar på tråden Juli 2009 forts