• Svar på tråden Juli 2009 forts
  • Sobeit

500 kr max blir plättlätt att fixa! Säger jag lite kaxigt, men det fixar du. Blir mycket typ mm för det priset. Ska du sy efter mönster eller frihandar du? *nyfiken*

T3ZZ skrev 2009-01-07 09:44:40 följande:
    Ja hade tänkt sy min 50-tals klänning isf. 500 kr max. Skor kan jag ha samma, dom e vita med spetsig tå så det fungerar jätte bra. =D

• Plummis83

Nu går det undan!! Även frisören är bokad
    Så nu är nästan allting med mig själv klart, men bara nästan!!
    Känns skönt!!!

• DanKat

Nu har vi bestämt att vi ska göra klart inbjudningskorten nästa helg! Vad jag längtar!!! Men vi ska vänta med att skicka ut dom till slutet av januari/början av februari, så vi kan köpa dom nya hjärt-frimärkena som skulle komma 29:e januari Hoppas bara dom är fina!

Min syster gjorde testade förresten att göra min bruduppsättning nu på jullovet, det blev så fiiint!! Och så har vi pratat med en släkting som vi fick veta är väldigt duktig på att fotografera, så vi kanske slipper boka en dyr fotograf!

• DanKat

Hihi, jag måste bara få berätta vad jag kom på att jag ska göra!! Jag ska sy morgontofflor, vita i lurvigt tyg som vi kan ta på oss när vi vaknar morgonen efter bröllopet Min m2b vet inte om det, det får bli en överraskning för honom! Skulle vara roligt om man kunde skriva typ "just married" eller nåt liknande på dom, men jag har inte kommit på nån bra idé som funkar på lurvigt tyg... Nån som kommer på nåt?

• Sobeit

Frågan är hur gulliga du vill att de ska vara. Tänkte att du annars skulle kunna göra lite som det i amerikanska filmer finns bakpå brudparets bilar. En skylt som sitter i ett snöre. På skylten står "Just married". Och sedan små ungsfolierullar som du trär upp på tråd och fäster i toffelns ovansida. Ser ut lite som aluminiumsburkar. Skylten ska åka sitta på en tråd osm är fäst i toffelns ovansida. Ungefär sof tofsarna på loafers typ. Hoppas du förstår hur jag menar!

DanKat skrev 2009-01-07 20:49:13 följande:
    Hihi, jag måste bara få berätta vad jag kom på att jag ska göra!! Jag ska sy morgontofflor, vita i lurvigt tyg som vi kan ta på oss när vi vaknar morgonen efter bröllopet Min m2b vet inte om det, det får bli en överraskning för honom! Skulle vara roligt om man kunde skriva typ "just married" eller nåt liknande på dom, men jag har inte kommit på nån bra idé som funkar på lurvigt tyg... Nån som kommer på nåt?

• T3ZZ
    Sobeit skrev 2009-01-07 10:04:52 följande:
    500 kr max blir plättlätt att fixa! Säger jag lite kaxigt, men det fixar du. Blir mycket typ mm för det priset. Ska du sy efter mönster eller frihandar du? *nyfiken*  
    Jag har ett mönster som jag köpte för drygt två år sedan som jag ska göra efter tror jag. Jag har en riktig 50-tals underkjol så det kan nog bli super duper. Om jag nu bestämmer mej för att sy fest klänningen så att säga. Inte säkert än. Just nu orkar ja inte ens sy ett par gardiner. =/
  • Sobeit

Nä, man måste ju ha en innerlig vilja att sy den för annars infinner sig varken orken eller motivationen till det. Håller tummarna för att det blir osm du önskar!

T3ZZ skrev 2009-01-07 22:39:29 följande:
    Jag har ett mönster som jag köpte för drygt två år sedan som jag ska göra efter tror jag. Jag har en riktig 50-tals underkjol så det kan nog bli super duper. Om jag nu bestämmer mej för att sy fest klänningen så att säga. Inte säkert än. Just nu orkar ja inte ens sy ett par gardiner. =/

• DanKat
    Sobeit skrev 2009-01-07 21:11:30 följande:
    Frågan är hur gulliga du vill att de ska vara. Tänkte att du annars skulle kunna göra lite som det i amerikanska filmer finns bakpå brudparets bilar. En skylt som sitter i ett snöre. På skylten står "Just married". Och sedan små ungsfolierullar som du trär upp på tråd och fäster i toffelns ovansida. Ser ut lite som aluminiumsburkar. Skylten ska åka sitta på en tråd osm är fäst i toffelns ovansida. Ungefär sof tofsarna på loafers typ. Hoppas du förstår hur jag menar!  
    Hmm, tror att jag förstår Tar nog nån idé från dig, tack så mycket för tipsen!
  • kuliJuli

Hoppar in lite snabbt utan att ha fattat nått eg

DanKat: Kanske ha texten på fotsulan??? Såg i nån tråd här på BT ett par brudskor med texten "I do" på vardera sula - så det syntes när de knäböjde i kyrkan . Lite sött

• kuliJuli

Hur går det för alla?

T3ZZ: *Skrockvarning* Min storasyster har förbjudit mig å det grövsta att sy nått på min egen brudklänning, ska tydligen vara en klassisk oturs-grej Hade då aldrig hört om det, men så har jag å andra sidan aldrig gift mig tidigare heller

Vad är det jag hör on nya hjärt-frimärken ?? Mucho intressant!!

Här är läget lite pirrigt. Vi ska träffa vår lokal-ansvarige i morgon, ska bli kul att få se stället igen Ska passa på att ta en massa bilder så jag kan planera dekorationer etc in i minsta detalj!
    Och så ska vi även i morgon gå och kolla+boka hotellrum för oss själva. Vi tänker boka fredag-måndag (gifter oss lördag) så att vi kan ta det lugnt både kvällen innan, och ta det lugnt och öppna paket tillsammans med familjen kvällen efter - vi gifter ju oss inte i samma stad som vi bor i, så i frågan hotell versus bo-hos-svärmor/svärfar så känner jag at det kan få kosta lite

Svar på tråden Juli 2009 forts