Juli 2009 forts
Tidigare tråden är stängd så här kan vi fortsätta våra planeringar och ge tips och råd....
Tidigare tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m3002279.html
Tidigare tråden är stängd så här kan vi fortsätta våra planeringar och ge tips och råd....
Tidigare tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m3002279.html
Oj en juli tråd. Ja har inte hängt här på länge. =O
25 juli e kyrkan bokad. M2b:s jobb har produktionsstopp, så vi väntar och ser just nu. I annat fall får vi väl gifta oss utan fest och bara vittnen närvarande.
Jag har gjort något annorlunda nu. För några veckor sedan var jag till en florist och beställde min brudbukett, näbbuketterna och m2b´s coursage. Igår ringde jag och avbeställde den för jag har ändrat så mycket så nu stämmer den inte. Så satt jag och m2b och pratade om buketten och det slutade med att han numera ska fixa brudbuketten och alla andra blommor. Det enda han undrade över var vilka färger. Känns så skönt att inte behöva tänka på det.
Hej! Här har ni en till juli brud och datumet vi tänkt oss är 25 juli för då har vi varit förlovade i 8 år.
Det känns som att vi ligger mycket efter i planeringen då inte mycket saker är klara. Visserligen så har jag inhandlat materialet till inbjudningskortet så det är alltid något i rätt riktning.
Men jag tänkte på det där med kyrkan, det kanske är läge redan nu att boka den?
Vi bokade kyrka i somras för att ha så många datum att välja på som möjligt.
Vi bokade kyrkan i våras (i mars/april), fick ändra datum för de hade inga vigslar i denna kyrka det datumet vi ville ha! Samarbete med annan kyrka så de har varannan helg!
Så mitt tips är att boka kyrkan först, om ni vill ha nån speciell kyrka!!
Då hoppas jag vårt datum inte är uppbokat... Jag ska ringa till dom idag, men dom har teletid först kl 13 så det är bara att hålla tummarna.
Hej alla juli brudar!
Kull att se att det är några som kommer att ha samma bröllopsdag som vi (25/7-09). Vi har fixat ganska mkt eftersom jag joggar och pluggar och min m2b jobbar heltid. Kyrkan är bokad samt fest lokalen, i veckan kom ringarna som har varit beställda länge, blev billigare så. Just nu är prioritet nr ett tärnornas klädder. Diskuterar hur vi ska göra med betalningen för dessa. 2 av 3 vill betala själva, vi får se vad nr 3 tycker. Buketten tänker jag beställa som en vanlig bukett, kommer att ha pionner, kommer att kosta ca 600kr, mina tärnor ska ha tre långa vita rosor med ett grönt band som kommer att köpas separat. Vi kommer att fixa mkt själv, kan uppleva ibland att blommor, hår make-upp går upp 100% i pris så fort ordet bröllop kommer upp. Kram på er
Datumet var inte uppbokat och nu är kyrkan bokad till 25 juli 2009 kl 14.
Hej. Vad kul med en till som ska gifta sig samma dag.
Vi har varit och nog lite efter i planeringen, men det har hänt massor idag iaf, i övrigt arbetar jag deltid och pluggar heltid på distans men just nu har jag praktik på heltid och m2b arbetar heltid samt så har vi 3 barn utöver det att ta hand om, men jag tror nog det ska gå bra.
Idag har jag bla bokat kyrkan samt tillfrågat ena brudtärnan och våran toastmadame och båda tackade ja. Utöver det så har jag kollat runt efter lokal och har funnit en som känns lovande samt så har jag kollat runt efter en cateringfirma och har dom inte mailat mig under helgen (praktiserar hela helgen) så kommer jag ringa dom. Jag har även funnit en fotograf här i trakten, men är inte helt säker på om vi ska ta henne.
Hur vi ska göra med brudtärnekläderna vet jag inte, men det lutar åt att dom får stå för det själva. Det kommer inte vara så jätte speciellt så det blir nog inte så dyrt (kan man hoppas ).