• Svar på tråden Juli 2009 forts
  • T3ZZ

Håller på att skriva ut save-the-date korten. de ska iväg imorogon, förhoppningsvis.

• T3ZZ

Save-the-date korten är nu skickade och borde komma fram till måndag eller tisdag.
    Just nu tänker jag på klänningen. Jag hade tänkt att sy den själv men jag börjar ändra mej nu =/, jag har en skiss på hus jag vill ha den. Och det blir mycket billigare om jag syr den själv. hmmm... man kanske vågar hoppas på julklappspengar

• Plummis83

Nu väntar vi på att få allt det sista till våra inbjudningskort!!
    Ska lämna alla papper till min sambos vän som jobbar på ett tryckeri och han skulle göra det på en dag åt oss!! Ska bli så roligt att få tillbaka de färdigtrycka med text å utskurna i den storleken vi ska ha de i! Sen ska vi göra det sista pillet själva!!!

Häromdagen fick vi en inbjudan från en av min sambos barndomsvänner om till deras bröllop i maj!!

• T3ZZ

Plummis83
    När skickar ni inbjudningskorten da? Tänk om ni ändrar er, det e ja mest rädd för iaf.

Sitter och kollar på klänningar nu. Jag tror det får bli en fin klänning och sen en klänning till festen (efter första dansen så klart). De tyckte m2b va "fräckt" (som han sa)

• Plummis83

Vaddå ändrar oss? Att vi helt plötsligt inte vill gifta oss eller? Är väl samma sak som att skicka ut save the date korten!!
    Skillnaden är väl att på inbjudningskorten står det datum, tid, platser, klädkod, OSA datum och till vem!! Mer än så tänker inte vi ha med i våran inbjudan iaf!!

Vi kommer skicka ut våra inbjudningskort i januari! Mkt pga de som vill fixa med boendet har fram till den 31 mars!
    Plus att jag tycker det är trevligare med inbjudan direkt å inte nån SaveTheDate kort!! Sen vet ju de flesta redan om allting så onödigt med save the date!!

Klänning och skor har jag redan köpt! Mamma ville köpa smycken till mig, ska få mormors ena ring som vigselring, färgtema har vi redan bestämt, menyn är bestämd osv osv... SÅ VAD SKA VI ÄNDRA OSS I????

Vi är inga veliga personer så har vi väl bestämt oss så har vi det!!

T3ZZ skrev 2008-12-19 13:33:02 följande:
    [citat]
    Plummis83När skickar ni inbjudningskorten da? Tänk om ni ändrar er, det e ja mest rädd för iaf.
  • DanKat

Nu har ja gjort nästan klart den nya slöjan Hade gjort en slöja tidigare i höst som jag tänkte ha, men sen när jag provade klänningen igen på en bröllopsbutik (för att kolla underkjol) såg vi att det var mycket finare med en lite längre slöja än den jag gjort, så nu har jag fixat en lite längre

Sen så har min syster som ska vara tärna kollat en del klänningar också å hittat en som hon tyckte om Som t.o.m. passar våra färger!! Tänkte inte att hon skulle ha i nån av våra färger eftersom vi tycker det är jätteviktigt att hon har en klänning hon verkligen trivs i och vill ha, men det här blev ju perfekt! Vi funderar bara hur fin en tärnklänning kan vara... Hmm, ska se om jag hittar bilder ja kan lägga ut i galleriet så kan ni få se...

• T3ZZ
    Plummis83 skrev 2008-12-19 18:49:17 följande:
    Vaddå ändrar oss? Att vi helt plötsligt inte vill gifta oss eller? Är väl samma sak som att skicka ut save the date korten!!Skillnaden är väl att på inbjudningskorten står det datum, tid, platser, klädkod, OSA datum och till vem!! Mer än så tänker inte vi ha med i våran inbjudan iaf!!Vi kommer skicka ut våra inbjudningskort i januari! Mkt pga de som vill fixa med boendet har fram till den 31 mars!Plus att jag tycker det är trevligare med inbjudan direkt å inte nån SaveTheDate kort!! Sen vet ju de flesta redan om allting så onödigt med save the date!!Klänning och skor har jag redan köpt! Mamma ville köpa smycken till mig, ska få mormors ena ring som vigselring, färgtema har vi redan bestämt, menyn är bestämd osv osv... SÅ VAD SKA VI ÄNDRA OSS I????Vi är inga veliga personer så har vi väl bestämt oss så har vi det!! [citat]Plummis83När skickar ni inbjudningskorten da? Tänk om ni ändrar er, det e ja mest rädd för iaf.
    Jag menar med att ändra sig hur dom ser ut. Men ni skickar ut dom i januari då e d inget att ändra sig i.
    Jag talar kanske för mig själv. Klänningen håller jag på att ändra mej med hela tiden. Lika så hur inbjudningskorten kommer se ut. Men vi ska ju inte skicka inbjudningskort förens april-maj. Skulle jag göra dom nu så skulle ja no hinna ändra mej tusen gånger minst.

Alltså inget om att ni ändrar er om att gifta er. Visst d kan man ju oxå göra, men d va inte d ja syfta på.
  • T3ZZ

Skiver förlåt också Plummis83 för att jag var otydlig.

• F A M E

Nu har vi hittat våra vigselringar tjihoooo. Ska bara hitta en butik i när området så att den kan inhandlas så snart som möjligt.

Håller på att skumma igen dukningen men vi väntar nog med allting nu tills julafton har varit. För då ska vi äntligen berätta för alla att vi ska gifta oss nästa år.

Svar på tråden Juli 2009 forts