Juli 2009 forts
Tidigare tråden är stängd så här kan vi fortsätta våra planeringar och ge tips och råd....
Tidigare tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m3002279.html
Tidigare tråden är stängd så här kan vi fortsätta våra planeringar och ge tips och råd....
Tidigare tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m3002279.html
Vi är färdiga med menyn. Gjort layout och ett provinbjudningskort. Vi kommer att använda det porsin som finns i bygdegården. Ska däremot ta kontakt med lokalansvarig så att vi kan ta en titt på lokalen oxå. Jag har varit där innan ombyggnationen och har sett på bilderna så jag vet vilka skillnaderna är. M2b har aldrig varit där dock. Så måste vi ju få mäta borden och så.
Sedan är faktiskt bröllopstårtan bestämd. Vi kommer att köpa vanliga vita prinsesstårtor som jag dekorerar själv. Har hittat en fin cake topper som jag vill ha. Så jag får ringa och avboka tårtställningen på Ica Maxi. Det blir billigare att köpa vanliga vita tårtor än att beställa vita prinsessbröllopstårtor. Märkligt nog!
Till tårtställning kommer jag att ha olika klara glastårtfat. De kommer att stå på olika höga små lådor så att det blir en nivåskillnad iallafall.
Dukningen ska sedan gå lite i gammeldagsromantisk ton. Fastän i vårt färgtema. Så borden kommer att 6 gäster sitter per bord. Ett lakan som duk. Över det lägger jag en enkel spets. Och sedan en sidenskimrande smal löpare mitt på bordet. Som blomma på borden har vi tänkt en glasskål fylld av dekoratiossten/sand och i den sitter en blommande blomlök. Ljusen kommer att vara blockljus och de ska stå i genomskinliga ljusbägare (3 st för 19 på IKEA. Sedan ska jag köpa lite mörkröda rosenblad på Tradera och strö ut emellan sakerna.
Så långt har vi kommit.
Jo, just det. Vi kommer att gå in i kyrkan till Canon d.
Glömde att säga att lådorna kommer att var aklädda i samma tyg som serveringsbordet.
Igår var jag och tittade på tiara och slöja,hittade en tiar som jag fastnade lite för och nu har jag facktiskt bestämt mig för att köpa den har också varit på Ikea och köpt Galejs höga ljus hållare som vi ska ha på borden med ett blockljus med brudslöja runt om ljuset.
Är nästan färdig med inbjudningskorten,ska nog sätta mig ikväll och klistra fast det sista så får jag bocka av en sak till på listan med allt som ska göras.
håller på att göra klart infoblad och inbjudningskort, måste bara komma överrens om vilken tid vi ska gifta oss, vi har "hyrt" kyrkan så vi kan välja tid fritt, jag vill klockan 16 han klockan 15, kanske ska ta kl 15:30 så har vi gått halva vägen var
Vad tror ni blir bäst? Ska fotas innan.
Angående kort klänning på festen så överväger jag det, men det är mer att jag inte kan bestämma mig för vilken stil, kort klänning m flor och uppsatt hår eller lång klänning med utsläppt hår kanske lång tunn slöja eller nått hmmm så himla svårt är inne på att sätta i hop 3 olika förslag( frisyr, klänning, bukett) och låta brudföljet rösta haha
Menyn är klappad och klar!
Grymt trevlig och konstruktiv kock.
Vad gick ni ut till? *nyfiken*
Tjohoooo, va ja ä glad!!!!! Vi har äntligen hittat kuvert som passar perfekt till våra inbjudningskort!!!!! Lite för dyra tycker vi dock, men nu när vi väl hittat några som vi vill ha (och har ett provexemplar) så kan vi kolla på andra affärer och se om någon annan har likadana fast billigare, stället där vi hittade det har inte ens nån mängdrabatt... Längtar tills jag kan fara på stan igen och kolla runt!!! Har verkligen funderat vad vi skulle ha för kuvert, inga av dom vita som vi hittade passade riktigt i tonen. Så nu är jag verkligen glad!!