Juli 2009 forts
Tidigare tråden är stängd så här kan vi fortsätta våra planeringar och ge tips och råd....
Tidigare tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m3002279.html
Tidigare tråden är stängd så här kan vi fortsätta våra planeringar och ge tips och råd....
Tidigare tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m3002279.html
Hur gör ni med frisyr och sminkning? Jag hade tänkt att en kompis skulle göra detta på mig men hon kommer inte gå den skolan som hon hade tänkt (pga av ekonomin), hon kommer alltså inte lära sig allt det där som hon skulle och inte heller få köpa in billigare.
Jag har lagt en budget på 600 för sminkning och ca 2500 för frisyr, mycket eller för lite? Några förslag?
Jag tycker att det låter som en rimlig budget för det hela.
Själv har jag en bokad frisör, emn ska sminka mig själv. Om jag vill så kan frisören lägga en lättare makeup, men jag har inte bestämt mig ännu.
Nu har jag dessutom hittat ett lättarbetat löshår osm gör att jag mycket väl skulle kunna sätta upp min enkla frisyr själv, så eventuellt aå kommer jag att fixa både make up o frisyr själv. Vi får se.
Det e ju det att jag inte vet rikigt hur jag ska säga det till min vän.
Jag har löshår med clips men jag är rädd för att om min kompis gör det så kommer det inte sitta hela dagen och jag kommer ha tiara oxå, kanske slöja med. Men jag tror att hon förstår, när jag förklarar.
Det tror jag oxå att hon gör. Får jag fråga var du köpt ditt löshår? *nyfiken*
happyhair.se lite trixit att få dit, men jag gjorde det själv första gången jag satte dit det. Sen så har jag inte så värst tjockt hår och litet huvud på det, så det satt väl inte så värst bra på mej. =/
Jag har oxå hittat "mitt" hår på happyhair. Sedan var jag in på youtube och kollade monteringsvideor. Jätteintressant. TRor att jag kan sätta fast och fixa håret själv med lite övning. Kändes fullt genomförbart.
Jag hoppar oxå in här igen; det var ett tag sen!
Kul att se hur långt ni har kommit; själv måste jag erkänna att planerna legat lite i ide ett par månader; skolan och jobbet suger musten ur mig
Men vi har ju datum 25/7, lokal, kyrka, präst, brudfölje, toastmadame klara.
Sen så har jag beställt sminkning och frisör. Inbjudningskorten är nästan klara och hmm jag håller på att göra mig av med alla flodhäst kilon.
Det stora problemet för mig är just klänningen; kan man gifta sig i morronrock?
Jag blir bara stressad och nervös när jag tänker på att jag måste välja en klänning så jag tänker inte på det just nu.
Ja just det fotograf är klar och fotoplats; vart jätteglad över att vi fick ta kort där( ska vara ute oxå).
Vi ska vigas klockan 16; jag vill inte ha massor med dötid, sen så ska vi fotas före bröllopet och mitt hår kommer ta låååång tid; eftersom jag har jättelångt och väldigt väldigt tjockt självlockigt hår som ska torka på spolar( kommer ta evigheter)så jag får räkna med en 4-5 timmar för det. Tur att make up store är nära
Ja just det har köpt ny förlovningsring( 50% på utförsäljning) och en solitärring på Kaplans som ska bli vigselring( ska göras större bara) är jättenöjd med dem båda två och med priset för dem
Finns det bilder i galleriet så man kan kika lite på dem? *nyfiken*
jajjemänsan: det är alliansen med 3 steanr fast min har större brillianter och 5 st. Solitären är på 0.35 c och alliansen på 0.30.