Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
Silva79 startade förra tråden.....
Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!
Silva79 startade förra tråden.....
Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!
min indian är på väg också känner jag.. Grym mensvärk!!!
Allt är bättre än mammas ord när jag var liten; Tantont!! Jag vill inte vara tant! Speciellt inte sedan 14 års ålder! Vad kallade era mammor mens?
Hur omtalar ni främmande kvinnor? I Danmark säger man "dam", det har vi börjat använda i vår familj. Skönt att slippa "tant". Det låter inte så positivt, speciellt inte om kvinnor 30+
Svåraste frågan; hur omtalar ni det kvinnliga underlivet med barn? Det finns inga bra namn. Min rara mamma sa framstjärt!! Helt fel! Tycker själv att "snippa" är bra men har tyvärr inte lyckats använda det med min dotter. -Igen är danskan bättre; "tissekone" resp. "tisseman"! (kissfru, kissman)
mamma sa mens.. Jag säger mens också..
tog fler test svagt positva så tipPar på MF igen :( pallar inte med det... får ingen utrdning för det heller. inga speciella mediciner heller. funderar på att adoptera men det finns ju vissa krav. vilka vet jag inte. äggdonation är ju inte att tala på. har ju ett frisk barn sj så blir svårt... kostar en MASSA pengar, bara å beställa tid hos KK så kolla allt är ute..igen..
Nu kanske jag är helt ute o cyklar, men varför måste det vara MF bara för att strecket är svagt? Har för mig att det står att oavsett hur svagt strecket är så är man gravid om det blir ett. Kanske bara är så att det inte hunnits bilda tillräckligt med hormoner?? Vad händer om du köper ett Clearblue digital istället? Borde ju visa Gravid också, men jag menar där är ju inte tal om svaga eller starka streck utan står bara Gravid eller Inte gravid
Hmmm... jag är nog tråkig av mig.
För mig (och liksom för mamma) så heter det mens och inget annat. Underlivet skulle jag nog kalla för just underliv eller det beror sig ju på vad man pratar om... tror jag...
och sex heter för mig sex och inte att mysa.
Så tråkig är jag.
Nä, det betyder nog inte missfall, men tror Fru Ljungberg tog ett test tidigare som var starkare. Iom det blivit svagare nu så kan det ju betyda missfall.
tror jag
Tit: har alltid sagt mens...men indianer i dalen är ett uttryck som fastnat hos oss......eg en lite rolig historia..
Vi hade fest o en av m2bs kompisar satt o berättade om ngn tjej han träffat som var lite psyko.....hävdade att hon var gravid....fastän han visste att hon haft "indianer i dalen" sist han hälsade på.......
Min m2b satt där o frågade:
Hur känner har hon träffat dem?!
Snacka om asgarv som bröt ut!!
Sedan dess så använder vi uttrycket om indianer!!!
Tycker att danskan namn på det kvinnliga underlivet är väldigt jämställt o logiskt...snipa är ju osså ok....men känns knasigt att säga...