• ingenjörsbruden

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Silva79 startade förra tråden.....

Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
  • Hvidbrud

Hej! Får man lov att vara med här lite?
    Vi försöker också att få en liten bebis nu efter bröllopet. Här haft två/tre försök och föra gången blev jag gravid, men tappade det i onsdags 5v+3d. Jätte sorgligt, eftersom det var första graviditeten och allt. Men jag kände på mig att nåt var fel...
    Det är bara at hoppa upp igen, som pigan sa!

Men nu undrar jag, hur lång tid tar et unjefär till ägglossningen kommer igång igen?
    Någon som vet?

• passionsblomman

Nu ringde jag iallafall...
    ...hon "var upptagen med verksamhetsärenden torsdag fredag och åter igen på måndag"

Så då får jag ju ringa på måndag då.Nu är jag värd lite kaffe.

• Ninnispinnis

Hej Hvidis!

Nej men fy vad tråkigt att höra... Jag är verkligen ledsen för din skull. Men jag sa ju att det lät som det var något på gång

Vill helst inte rekommendera familjeliv.se eftersom man väldigt lätt blir beroende, men där finns faktiskt mycket bra info. Om man kan styra sitt användande, jag har gett mig själv FL-förbud

Skickar en kram till dig och hoppas det blir ett nytt lite frö snart!

Passionsblomman - Duktigt! Bra gjort! Du är helt klart värd en kopp kaffe

Hvidbrud skrev 2008-10-31 13:18:12 följande:
    Hej! Får man lov att vara med här lite? Vi försöker också att få en liten bebis nu efter bröllopet. Här haft två/tre försök och föra gången blev jag gravid, men tappade det i onsdags 5v+3d. Jätte sorgligt, eftersom det var första graviditeten och allt. Men jag kände på mig att nåt var fel...Det är bara at hoppa upp igen, som pigan sa!Men nu undrar jag, hur lång tid tar et unjefär till ägglossningen kommer igång igen? Någon som vet?
  • Ankan80

Tråkigt när det inte funkar!
    Bättre lycka nästa gång! Någon gång måste det ju bara funka tycker man!

Snart har indianerna krigat färdigt och då jäklar .

• Hvidbrud

Ja, Indianerna borde ju lugna ner sig lite i några månader! De borde ju också behöva ha semester ibland!

JA, familjeliv vågar jag inte kasta mig in i... Allt för många möjligheter att använda varje paus till det... Det blir maken inte glad över. Bt räcker för mig.

Ville först inte säganågot om graviditeten, men jag är ju tvungen att dela det med någon! Och ni tjejer är ju för härliga!

• blivandefrularsed

Grattis Plutteflisa, hur mår du?

Tråkigt vhidbrud, men det är ju bättre att det kommer ut nu om det var något fel. Skönt att du kan prata om det här, kanske kan vara jobbigt om folk du känner vet, kan ju kännas lessamare när alla ska fråga hur du mår hela tiden.

Passionsblomman - hur länge har ni försökt? Skulle också ta hjälp så snart som möjligt om ni har försökt ett tag. Dom säger ju ett år men om min cykel är 74 dagar nu igen kommer jag ta kontakt med en gynekolog snart.

• passionsblomman
    blivandefrularsed skrev 2008-10-31 18:27:11 följande:
    Grattis Plutteflisa, hur mår du?Tråkigt vhidbrud, men det är ju bättre att det kommer ut nu om det var något fel. Skönt att du kan prata om det här, kanske kan vara jobbigt om folk du känner vet, kan ju kännas lessamare när alla ska fråga hur du mår hela tiden.Passionsblomman - hur länge har ni försökt? Skulle också ta hjälp så snart som möjligt om ni har försökt ett tag. Dom säger ju ett år men om min cykel är 74 dagar nu igen kommer jag ta kontakt med en gynekolog snart.
    Vi har en son som snart fyller 8 år. Trodde vi skulle få fler barn och har inte stressat på med det, men nuhar jag försökt ha mer koll på ÄL och verkligen försökt under iallafall 1 1/2 år. Jag är oregelbunden så det är helt otroligt.
    Vår son verkar vara ett större mirakel än vad vi fattade då vi fick veta att han skulle komma.
  • Tutik och Prasart

Tittar in har ju inte varit här på ett tag.
    Brukar hänga på familjeliv. Men tycker det är mycket trevligare här på något sätt.
    Så hur är det med alla tjejer som väntar barn, gör barn och så vidare?
    Själv känner jag mig rätt pig för en gångs skul.
    Trevlig Hallowen.....
    Buuuuu blev ni rädda?! ;)

• Ankan80

Här är allt bra iaf. Har kommit över att det inte blev något
    Nu kan man lyxa till det med vin till maten! Ikväll blir det gourmetkväll i Mölle!

Ha en trevlig helg!

• blivandefrularsed

Ska också dricka vin ikväll. Och drinkar! En kompis som fick barn i somras var sugen på att festa loss lite så vi ska ha en tjejkväll med mat och skvaller. Hur mysigt som helst!

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3