• ingenjörsbruden

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Silva79 startade förra tråden.....

Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
  • passionsblomman

Hallå där nu! Nu vänder vi det till det positiva här! : Du har alltså gått ner nästan ett helt kilo! Det är väl as-bra!!! *hejjar på dig*

Vätska i kroppen kan man ju få hit och dit av tusen skäl!

By the way, har din väninna varit tillsammans med sin karl i 10 år? För isåfall känns hon som ett unikum. Är hon nykär så... Ja det var som sagt en gång...

Godisråttan skrev 2008-11-03 13:37:30 följande:
    Går man upp i vikt när man har ÄL pga vätska i kroppen? Hade invägning hos Vv idag och hade endast gått ner 0,8kg...
  • Godisråttan
    Ore skrev 2008-11-03 13:42:27 följande:
    10 ggr/dygn? Kanske om det var snabbisar, men fy vad tråkigt med bara snabbisar... Endast 0,8 kg??? Tycker jag inte är så litet ändå. Är det på en vecka? Tänk på att de metoder där man rasar flera kilo i veckan så är det mest vätska som man går ner. Att tappa 0,8 kg i fett, som man gör när man är med i vv, är ganska mycket. Tänk dig att 8/10 av ett margarinpaket på ett kilo har försvunnit från din kropp sedan förra gången du vägde dig. Det är bra jobbat!
    Hahaha jag gillar iofs snabbisar men 10ggr skulle vi aldrig palla
    Tack! Jo jag ska väl vara nöjd. Var bara det att jag hade hört att alla gick ner typ 3kg första veckan osv
  • Godisråttan
    passionsblomman skrev 2008-11-03 13:46:13 följande:
    Hallå där nu! Nu vänder vi det till det positiva här! : Du har alltså gått ner nästan ett helt kilo! Det är väl as-bra!!! *hejjar på dig*Vätska i kroppen kan man ju få hit och dit av tusen skäl!By the way, har din väninna varit tillsammans med sin karl i 10 år? För isåfall känns hon som ett unikum. Är hon nykär så... Ja det var som sagt en gång...
    Tack vad snäll du är!

Nä de har varit ihop i 6mån. Men ändå!!!!!
  • Ankan80

Men vad jag förstod så har du kanske inte så mycket övervikt och då är det segare att gå ner! Har man 30 kg övervikt så är det ju lättare för dem i början iaf. Sen blir det segt för dem med.
    0,8 är väl jättebra! Mät kroppen i stället eller skaffa en våg som mäter kroppsfettet. Mer inspirerande.

Heja heja!.

Godisråttan skrev 2008-11-03 14:00:30 följande:
    Hahaha jag gillar iofs snabbisar men 10ggr skulle vi aldrig palla Tack! Jo jag ska väl vara nöjd. Var bara det att jag hade hört att alla gick ner typ 3kg första veckan osv
  • Ankan80

Jag "orkar" bara varannan dag. Man skall ju göra annat också i livet

• passionsblomman
    Godisråttan skrev 2008-11-03 14:01:18 följande:
    Tack vad snäll du är!Nä de har varit ihop i 6mån. Men ändå!!!!!
    HA!!! Det var väl det jag trodde!

Tro mig, tiderna förändras...

..och tur är väl det för man behöver ju faktiskt få en del annat gjort i tillvaron också.
    Är övertygad om att det är därför förälskelsen är EN fas och att det sedan kommer flera.

Man kan ju exempelvis behöva återta lite annan umgänge än det din väninna just nu med frenesi ägnar sig åt, så man inte blir klassad som hopplös vän och totalt asocial.
  • Godisråttan

Passionsblomma
    Håller med! Jag berättade för min man att de gör det minst 10ggr/dag och han fattar lixom inte att denna kille har orken att komma minst 10ggr..Måste det inte ta slut lixom???

• MulleNuh

oj här är jag glad om det sker nån gång/vecka.

• chamor
    Godisråttan skrev 2008-11-03 14:22:58 följande:
    PassionsblommaHåller med! Jag berättade för min man att de gör det minst 10ggr/dag och han fattar lixom inte att denna kille har orken att komma minst 10ggr..Måste det inte ta slut lixom???
    Ja en sak är då klar.. De skulle vare sig jag eller min man klara och orka eller vilja. :P
  • ingenjörsbruden

Shit va ni är aktiva o skriver massor!!

Va gulliga ni är som hållit tumme för oss!! Blir så glad!!!

Hade tänkt testa i morgon....har känt mig lite illamående i helgen o under dagen i dag....men nu verkar indianerna ha kommit......tji fick jag som köpte ett test i förmiddags!! Nåja får väl spara den till nästa gång! Är lite besviken...det hade varit coolt om det hade gått på första försöket då vi alltid har räknat med att det inte ska bli lätt....men samtidigt hade vi nästan räknat med indianer....

Bara att upp igen!!

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3