Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
Silva79 startade förra tråden.....
Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!
Silva79 startade förra tråden.....
Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!
Pluttefisa: hi,hi - tänk om jag plussar imorgon bitti då...*hoppas*. Jag har heller ingen speciell känsel i brösten. Men du har alltså plussat?
Godmorgon tjejjer!
Hur går det för alla? Jag har ju som sagt ÄL i helgen (om nu inte alla redan hört det 59 ggr) Dock så visar sig bara strecket, testa igen imorgon! Hmmm.. om jag hade förra mensen runt 18/9 och denna mens 17/10, borde jag inte ha ÄL i helgen nu? Skumt! Någon som är duktig på detta med ÄL?
För övrigt så har jag gått med i Viktväktarna Har kanske inte så jättemycket att gå ner men vill ändå tappa ca 5kg! Hade invägning i måndags och har det igen på måndag! Ska bli spännande att se om jag gått ner något! Säga vad man vill om VV men man blir allafall mer medveten om vad exakt man äter då man skriver ner och räknar kalorier/pointz.
På tal om indianer så har mina föräldrar och min lillasyster två utbytesstudenter boende hos sig just nu. De är indianer (eller Native Americans, som de tydligen heter egentligen ), så det är mycket snack om att indianerna kommer och indianerna går... På grund av denna tråden fnissar jag lite inombords varje gång indianerna kommer på tal
Alltså jag har som sagt blivit gravid när jag jökat på dag 14 efter mensens första dag.
Så ja då borde du ha din i dagarna.
VV tycker jag funkar jättebra! Och som du säger, det öppnar upp ögonen för hur mycket kalorier det egentligen är i saker.
Dock kände jag att man måste kombinera det med mycket motion. Gärna promenader
Hade inte heller så mycket att gå ner, men kom ner de 5kg som jag önskade då.
japp Lali2008 jag har plussat!
Vet nagon om hur man räknar veckor? Pa vissa uträkningskalendrar är jag i vecka 5 och andra i vecka 3, när ska man börja räkna i fran?
Räkna från första dagen på din mens.
Fostret/embryot är ju bara 3 veckor, men det är 5 veckor sen din första mensdag.
Men räknar du da att du är i 3 manaden när det har gatt 12 veckor sen första dagen pa senaste mensen?
oj jag räknade ALDRIG i månader! bara veckor.
pluttefisa: jo men det konstiga är ju att mensen kom som den skulle. det kan ju vara ett tidigt MF? har ännu inte kommit fram till KK så inte fått ngn tid ännu.