Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
Silva79 startade förra tråden.....
Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!
Silva79 startade förra tråden.....
Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!
Hej!
Jag kan säga att jag hade jättesvårt att fatta att jag verkligen skulle bli mamma och att det verkligen låg en liten bebis inne i min mage, inte för att jag vet vad det skulle varit annars
Blivande fru L och CialovesAndreas, tack för era inlägg, de gör mig lite lugnare.
Det är sant att den är 40 v lang och det är väl bra i och för sig... kanske hinner man vänja sig vid tanken. För mig är det bade oro över missfall (saklart), jobbet, och tanken pa att jag kanske inte alls är mogen att bli mamma (trots att jag gärna vill!)
Sista orosmomentet är min franske gynekolog som är extremt konservativ och som redan innan jag var gravid förbjöd i princip all sport efter 3 man. Kommer inte att klara det.
Tack för uppmuntran i alla fall!
Idag avslöjade en kollega att hon är gravid, har precis passerat tolfte veckan. Blev naturligtvis jätteglad för hennes skull, det är deras första och vad jag förstod har dom velat ha ett tag och säkerligen också jobbat en del. Men, samtidigt blev jag lite lessen, jag vill ju med kunna berätta en sån sak...
Har varit lite nere den här veckan. Vet att det är dumt för det tar sig när det gör det och det är dumt att oroa sig osv. Men jag är ju en tänk-maja som analyserar allt, jämt!
Det jobbigaste nu är att om min cykel ska fortsätta vara runt 70 dagar kommer mina chanser att bli gravid vara väldigt få på ett år, suck....
Blivande fru l: vet inte om du kan svara men min cykel gick från ca 35 dagar till 74 (nu senast) precis efter att vi börjat försöka. Kan det bero på något? Att jag tänker mycket på att jag så gärna vill eller kan det bara vara en slump?
Jag äter också folysra men annars kör jag på som vanligt. Träning varannan dag och ganska varierad kost, försöker äta mycket frukt! Försöker få min man att träna med men det är inte så lätt....
pluttefisa,
Du kommer hinna vänja dig. När det närmar sig slutet så vill du inget annat än få träffa bebis.
Jag hade jättesvårt att se mig själv som mamma, var rädd att jag inte skulle klara det. Men hittills har det gått riktigt bra, fast iofs har jag ju inte varit mamma så länge
Blivandefrularsed
Det är jättesvårt att svara på varför din cykel är så lång, men jag tror inte att det beror på att duförsöker bli gravid och tänker på det. Har din mens alltid varit 35 dagar och regelbunden förut?
Det är inte så ovanligt att menscykeln "hakar upp sig". Ibland kan man behöva hormoner för att styra upp menscykeln så att den inte är så lång. Då blir det ju också lättare att bli gravid, det är svårt att räkna ut när man har ägglossning om man har en oregelbunden eller lång menscykel. Det kan vara bra att beställa en läkartid om menscykeln alltid är lång, eller om den bara blir längre och längre. Lycka till!
Tack för ditt svar!
Jag slutade med mina p-piller i februari och då kom mensen igång direkt med ungefär fem-veckors intervall (+/- några dagar). Detta höll i sig fram till början på juli och i samma veva började vi köra på! Cykeln efter det var på 74 dagar och nu är det sex veckor sen senaste mensen.
Innan jag började med p-piller (för nästan sex år sen) tror jag att jag hade en cykel på cirka fyra veckor. Den har iaf alltid varit regelbunden.
Får väl vänta ut mensen den här gången och sen boka läkartid om det fortsätter så här. Vänder jag mig till vårdcentralen då eller ska man ta kontakt med en gynekolog?
Så kom indianerna ridandes över stäppen... -ont gör det också! Ja,ja får välkomna dem med en välförtjänt kall vardagsöl!
Tit: Ja ge rödskinnen en rejäl mulning!!! Så de håller sig borta nästa gång!!!
Jag börjar osså tror att de kommer hit i helgen.....*börjar bygga barrikader o samla vapen....går om kring o muttrar o tuggar snus*
Hoppas innerligt att de inte kommer!!!! Rengjorde menskoppen igår in case of......hoppas den får ligga oanvänd ett bra tag....
Hihi...ni är för roliga!