• ingenjörsbruden

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Silva79 startade förra tråden.....

Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
  • Godisråttan

Jag ska köpa ÄL stickor idag och testa imorgon. Borde ha på onsdag enligt uträkning...

Har gått med i viktväktarna idag med en arbetskollega. Känns superkul!Hoppas det funkar! Vill ju gå ner några kilon för vet ju som sagt jag kommer gå upp MASSOR under mammaledighet... Bättre att förbereda mig då tänkte jag!

• Tit

Härlogt med viktväktarna det hade jag också gjort o jag bara hade haft lite marginal i ekonomin. Du ska dock onte ta för givet att du kommer gå upp i vikt med bäbis. Du kanske har barn sen förut och vet hur du funkar? Jag som alltid varit en chokladråtta var lite orolig för min graviditet om jag skulle balla ur helt. Men det blev helt omvänt. Som enda "craving" fick jag att äta nyttig balanserad mat och mycket frukt! Under mammaledighetan gick jag ned jättemkt. Amning kan vara rena fettsugningen och att aldrig få ta det lugnt bränner en del också. Jag var konstant hungrig i ett år efter förlossningen. Vägde nästan 20 kg mindre än nu... (nu är jag strl40/42)

Om jag får indianbesök denna vecka, vilket jag tror så ska vi också köba ÄL-stickor.

Ankan; varför föredrar man clear blue?

• MulleNuh

Jag har alltid varit HIMLA smal och inte kunnat gå upp ett gram oavsett vad jag åt och jag var helt övertygad om att jag inte skulle gå upp mycket i vikt när jag var gravid.. hoho och tji fick jag!

Med första gick jag upp 40 kilo och med andra gick jag upp 35 kilo!

Menar att ni som tror er veta att ni KOMMER bli stora som hus kanske inte alls blir det!!

• Tit

40 kg??? Wow, det orkar jag inte bära runt på!!! Var det trillingar?

• Tit

Jag gick upp 11... sen ned 15 inom ett år...

• MulleNuh

haha nää men det såg ut om det låg trillingar där inne.

Tit skrev 2008-10-28 00:01:23 följande:
    40 kg??? Wow, det orkar jag inte bära runt på!!! Var det trillingar?
  • Godisråttan
    Tit skrev 2008-10-27 21:27:27 följande:
    Härlogt med viktväktarna det hade jag också gjort o jag bara hade haft lite marginal i ekonomin. Du ska dock onte ta för givet att du kommer gå upp i vikt med bäbis. Du kanske har barn sen förut och vet hur du funkar? Jag som alltid varit en chokladråtta var lite orolig för min graviditet om jag skulle balla ur helt. Men det blev helt omvänt. Som enda "craving" fick jag att äta nyttig balanserad mat och mycket frukt! Under mammaledighetan gick jag ned jättemkt. Amning kan vara rena fettsugningen och att aldrig få ta det lugnt bränner en del också. Jag var konstant hungrig i ett år efter förlossningen. Vägde nästan 20 kg mindre än nu... (nu är jag strl40/42)Om jag får indianbesök denna vecka, vilket jag tror så ska vi också köba ÄL-stickor.Ankan; varför föredrar man clear blue?
    Nix har inga barn sedan tidigare...
  • Ankan80

Nja, alltså det är lite märkligt.
    Testare igår med CB och fick ett supertunt streck över minuset. Som ett hårstrå ungefär.

I morse kändes det som lite mer riktig mensvärk och det var lite rosa på pappret, sen har det inte blivit mer. Får väl se om det är tanten eller bara en liten blödning. Myste lite igår så det är kanske därför.

Vi får väl se. Är ju på dag 39 så det var kanske något, men sen blev det inget....
    Får ta nya tag annars

ingenjörsbruden skrev 2008-10-28 08:41:31 följande:
    Ankan80: Hur har det gått?!?!!?! *håller tummarna*
  • Ankan80

Nä, nu verkar det vara tanten trots allt.
    Då skall jag också börja träna mer ....haha

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3