Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
Silva79 startade förra tråden.....
Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!
Silva79 startade förra tråden.....
Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!
Hihi, ja BT och FL är farliga grejer
Jag tillbringa helgen med min bästis, och eftersom jag nu inte är gravid så ska jag dricka vin, äta vad jag vill och bara mysa!
Ja, det där med att inte köpa grav.test är nog en bra ide. Jag har varit på väg att göra det trots att vi bara "hållt på" i två veckor. Dock har vi så dålig ekonomi (men bröllopet var värt varenda öre!) att jag inte bör köpa nåt onödigt alls. Och det bör man ju faktiskt aldrig...
Ang. kaffe. Så läste jag att det kan minska chanserna att bli gravid mad mer en tre om dagen! Verkar doch mest vara jag som är i riskzonen, det blir gärna fem.
Alkohol; Tack för lite lugnande inslag. Kan kanske ta ett halvt glas nån gång fram till +. Jag känner en pappa som inte drack på hela det året det tog dem att bli gravida... Tänkvärt. Jag har bett min man att inte bli berusad -och förbjudit honom att feströka
När jag väntade mitt första barn var jag berusad en gång och inte det minsta förberedd, pappan drack för det mesta... Hon är dock helt fantastisk och mycket kvick i huvudet.
Folsyra och fiskolja + mera örtthe är mina kosttillskott.
Ha en jättebra dag!
Ja, det är bara att passa på .
Känner också att det kan bli lite för mycket fokus på tillverkningen, det är ju inte roligt....
Funderar på om jag ska köpa ett test och göra i helgen, men jag kommer bli så besviken om det visar neg...
Nästa helg ska jag träffa tjejerna och vi har tänkt att drick vin och drinkar och om jag inte får mensen innan dess kanske det är idé och testa.
Sen behöver jag veta ganska tidigt om jag är gravid iom mitt jobb. Jag jobbar på ett mikrobiologiskt lab där vi letar efter bakterier i livsmedel. Bland annat odlar vi fram listeria som är farligt för fostret. Så därför vill jag veta så fort som möjligt att jag är gravid och kan säga det till min chef så jag inte kan arbeta med dom proverna. Givetvis är jag extra extra försiktig när jag handskas med dom proverna nu när vi försöker bli gravida men än vill jag inte säga till chefen att vi försöker. Tycker det är skönt att det bara är vi som vet (och mina närmsta vänner ).
Beslutsångest. Jobbigt när jag inte har en bra cykel, jag vet inte när jag borde få mens, men nu är det fem veckor sen sist.
Det där med vem som vet... Jag har haft så himla svårt att inte berätta det för alla mina vänner. Det är ju så stort och jag tänker på det så mycket. Min man har dock sagt till mig att han inte vill att jag berättar, svårt! Lätt får honom att säga som bara snackar jobb med sina vänner. Tur att ni är här på nätet! Inte för att vi är anonyma direkt men det går nog ändå. Vi kan ju lova att inte ringa varandras svärföräldrar och berätta !
Någon gravid än? Ska testa idag tror jag..
Lycka till!!
Tack men löär väl inte funkat denna måanden heller å när det väl gör e man rädd för missfall
Testar nog i morgon...
Ankan80: Är du sen?