• ingenjörsbruden

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Silva79 startade förra tråden.....

Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
  • lanovia 08

Igår tog jag ett stort beslut Skall inte inhandla ett gravtest denna månaden. Nu får mens betyda icke gravid till 100%. De andra månaderna har jag velat och sagt men tänk om jag är gravid ändå, mensen har ju faktiskt varit konstig (vilket den iof har varit).

• MulleNuh

Tycker det är ett ganska klokt beslut. Och sen när mensen är ca 1-2 veckor sen kan man köpa test. Tror nog man mår lite bättre i psyket om man gör så.

lanovia 08 skrev 2008-10-24 09:07:34 följande:

Igår tog jag ett stort beslut Skall inte inhandla ett gravtest denna månaden. Nu får mens betyda icke gravid till 100%. De andra månaderna har jag velat och sagt men tänk om jag är gravid ändå, mensen har ju faktiskt varit konstig (vilket den iof har varit).
  • Ninnispinnis

Bra beslut! Tror jag ska göra samma sak. Försöka i alla fall... Dessutom är ju testerna ganska dyra i längden...

lanovia 08 skrev 2008-10-24 09:07:34 följande:

• Ninnispinnis

Ingenjören, läste nånstans (familjeliv? ) att de rekommenderar att man "tränar" varannan dag veckorna innan och efter ÄL, så ni ligger bra till

Bara det inte blir för planerat och ospontant, är lite rädd att det blir för mycket fokus på barntillverkning...

• Ankan80

Samt unvika allt vad forum heter i det ämnet

• MulleNuh

Ja håll er BORTA från familjeliv!

• Ninnispinnis

Har faktiskt inte varit inne på familjeliv sedan i tisdags, då jag bestämde mig för att sluta vara hysterisk... Ska inte gå in och läsa där förrän jag`faktiskt är gravid! Det ni! Fler som är med på det?

• Ninnispinnis

Denna tråd är det enda jag tillåter mig i ämnet...

• MulleNuh

Håll er borta när ni är gravida också! Jag fick helt familjelivsförbud av min barnmorska! hoho

Ninnispinnis skrev 2008-10-24 10:35:56 följande:
    Har faktiskt inte varit inne på familjeliv sedan i tisdags, då jag bestämde mig för att sluta vara hysterisk... Ska inte gå in och läsa där förrän jag`faktiskt är gravid! Det ni! Fler som är med på det?
  • Ankan80

Hehe...jag kan inte hålla mig borta förrän jag vet vilket
    Men blir det inget skall jag sluta.

De stackars barnmorskorna måste bli nerringda av alla dessa FL-missbrukare. Man hittar ju en massa fel hela tiden .

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3