• ingenjörsbruden

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Silva79 startade förra tråden.....

Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
  • Ore
    blivandefrularsed skrev 2008-10-24 14:37:27 följande:
    Ja, Ore, du har nog hamnat rätt Kolla in här: se.babycenter.com/tools/ovu/ så kan du räkna ut din ÄL. Den brukar komma 10-14 dagar innan mens, men det varierar ju och beror på din cykel.
    Tack!

Verkar som jag har nästa vecka planerad för mig (trevligt med kort menscykel, inser jag...)

Har lovat maken att jag inte ska testa hela tiden. Men jag var stenhård på att hade jag inte fått mens så skulle jag testat nu i slutet av oktober. Så när jag fick mens och talade om att jag inte var gravid, så trodde han att jag inte lyckats hålla mig, utan testat... Haha...
  • ingenjörsbruden

Har sån jäkla skum mensvärk...igår precis efter avslutad löprunda så fick jag sjukt stark mensvärk.....jäkla jobbigt...brukar alltid bli mildare när jag rör på mig.....

dock har inga "rödskinn" visat sig.....ska eg inte komma förrän nästa helg....men den är säkert bara ute i god tid! Nåja!

Trevlig helg!

• FruLjungberg

Fortfarande ingen mens här... yes. får se vågar inte testa än. utan väntar en vecka om jag kan hålla mig..

• Godisråttan

Hur räknar man ut sin menastrationscykel? Är det dagrna mellan mensen?

• passionsblomman
    Godisråttan skrev 2008-10-25 16:04:20 följande:
    Hur räknar man ut sin menastrationscykel? Är det dagrna mellan mensen?
    Ja det stämmer! Du räknar från första dagen på mensen och sedan fram till nästa första dag. Så om den börjar idag och sedan kommer nästa 21/11 så är det alltså 28 dagar, vilket är genomsnittet. Min cykel är totalt oregelbunden och kan variera mellan 26 dagar och 42 dagar. Det gör att det är skitsvårt att veta när ägglossning vanligtvis sker,och jag behöver verkligen de jäkla stickorna för att veta. Kan ha ÄL allt från dag 11 till dag 25. Det blir MÅNGA stickor...

Vet man däremot att man har 28 dgr ooch ÄL som en klocka, ja då är det ju "bara" att ligga i dagarna runt ÄL.
    Det är därför viktigt att räkna ut deta om man vill försöka bli gravid mer medvetet. Visar det sig att man har svårt att bli gravid kommer det att frågas om detta i utredningen.
  • Tit

Det är ju det värsta, att det är så långa intervaller och man kan inte göra nåt för att skynda på det.
    Min kropp har helt klart hormonrus av något slag. Brösten är som tunga ballonger. Till och med min man kommenterade dem i morse. Jag är trött, frusen, varm och känner nåt i den delen av magen. Just nyss gav jag upp min tålmodighet och cyklade runt i närbutikerna för att leta test. Jag tror att det inte är meningen än för de var slut överallt! Eftersom jag nyss tagit ut spiralen så känner jag inte riktigt min kropp. Kanske är detta bara min nya pms, men det känns inte så. Min man kallar mig skengravid...

• passionsblomman

Det riktigt jobbiga är att om man inte är regelbunden och dessutom har jättelång genomsnittscykel, så har man ju inte 12 chanser /år ens en gång, utan kanske bara 9 elleer 8.
    Då HATAR man dem som undrar om detinte är dags att man "skaffar" ett syskon till sonen. *blir ett monster*

Jobbar man dessutom omlott med nätter och sena kvällar/ riktigt tidiga mornar krångalar det ju till det ytterligare...

Spontaniteten i ens samliv flödar

• Tit

Ja, usch ja, det förstår jag. Själv har jag ingen aning om hur min menstrationscykel är. Med hormonspiralen hade jag knappt nån blödning alls så jag behövde inte hålla reda på det.
    Tittade på nätet idag om g-test och ÄL stickor. Är lite snål. Det blir ju billigare om man köper många, men samtidigt vet jag ju inte hur många jag behöver... Är det stor prisskillnad i vanlig affär?
    Ankan; hur går det för dig? har du testat?

• passionsblomman
    Tit skrev 2008-10-25 19:24:43 följande:
    Ja, usch ja, det förstår jag. Själv har jag ingen aning om hur min menstrationscykel är. Med hormonspiralen hade jag knappt nån blödning alls så jag behövde inte hålla reda på det.Tittade på nätet idag om g-test och ÄL stickor. Är lite snål. Det blir ju billigare om man köper många, men samtidigt vet jag ju inte hur många jag behöver... Är det stor prisskillnad i vanlig affär?Ankan; hur går det för dig? har du testat?
    Det är ruggig skillnad1 Jag köpte värsta jättepaketet för ngra månader sedan, både grav och ÄL tester. Alla är slut...
    .. det är minsann en kostnad att vilja så mycket...
  • FruLjungberg

Min sambo påpekade med mina bröst. har normalt en stor d kupa men nui va dom rejält stora.. så får se om det e nått denna gången.

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3