• ingenjörsbruden

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Silva79 startade förra tråden.....

Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
  • Ninnispinnis

Jag också!

Fikaförslaget låter som en utmärkt idé tycker jag! Man kan ju alltid ta en kopp grönt te istället

ingenjörsbruden skrev 2008-10-23 09:29:46 följande:
    Vilken jäkla tura att jag mumsat folsyra ett tag!!
  • MulleNuh

Ja!

Jag drack dock kaffe hela tiden och under mina graviditeter. Men inte alls mycket. Kom nog inte upp i 3 koppar/dag. Kanske max 1 kopp.

• Ankan80

minus här igen...har tappat sugen helt....*suck* är på dag 34, troligtvis BIM +2. Är ju egentligen inte för sent. Men det är så trååååååkigt med minus hela tiden.

Skall klippa mig i page på lördag så jag får någon slags förändring

• Ankan80

Vi skall ha fest här hemma på lördag. Kan ju inte dricka iom jag inte vet. Kan inte skylla på att jag skall köra heller :-P

• ingenjörsbruden
    MulleNuh skrev 2008-10-23 09:33:53 följande:
    Runt vecka 7-9 tar fostret näring från mamman. Men innan dess så är det inget som är "farligt". Sen efter vecka 10 får fostret ALL näring från sin mamma.
    Men det stämmer ju inte.....v 10 börjar moderkakan starta upp men den tar inte över gulkroppens funktion förrän i v 12.....dvs
  • MulleNuh

Ja då är det HELT klart. Men innan får den lite av mamman. Men inte allt. Det är då vissa får mf. När fostret går över till moderkaka o dylikt.

ingenjörsbruden skrev 2008-10-23 11:05:03 följande:
    Men det stämmer ju inte.....v 10 börjar moderkakan starta upp men den tar inte över gulkroppens funktion förrän i v 12.....dvs
  • ingenjörsbruden
    MulleNuh skrev 2008-10-23 11:10:10 följande:
    Ja då är det HELT klart. Men innan får den lite av mamman. Men inte allt. Det är då vissa får mf. När fostret går över till moderkaka o dylikt.
    Jaja....då är jag med.......
    Men det är i v 10 som embryot börjar få näring från modern.....iallafall enligt graviditetskalendern på familjeliv....
  • MulleNuh

Mmm.. Det är nog lite olika.. Jag har hört ca 10 olika storys om hur det går till! Så allt är nog möjligt..

ingenjörsbruden skrev 2008-10-23 11:12:56 följande:
    Jaja....då är jag med.......Men det är i v 10 som embryot börjar få näring från modern.....iallafall enligt graviditetskalendern på familjeliv....
  • lanovia 08

se där, då var jag felunderrättad vad gäller 2 veckor.

Ankan80 vad jobbigt, men vad gäller festen. Du kanske kan dricka lite i alla fall. Enligt vad som står här så är det ju lugnt fram till v 10. Ingen jag kommer leva efter, men så här i början och innan du vet är det förmodligen helt lugnt.

• ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2008-10-23 10:56:30 följande:
    Vi skall ha fest här hemma på lördag. Kan ju inte dricka iom jag inte vet. Kan inte skylla på att jag skall köra heller :-P
    Klart du kan dricka....om du vill....som lanovia skriver så är det lugnt nu i början....men i värsta fall kan man skylla på att man tar pencillin....då ska man ju inte heller dricka....
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3