• ingenjörsbruden

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Silva79 startade förra tråden.....

Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
  • ingenjörsbruden
    MulleNuh skrev 2008-10-18 20:29:08 följande:
    haha Ja även om det inte är ett gravtecken så är det ju alltid trevligt ändå!!
    Låter som ett lite osäkert grav.tecken i mitt fall iallafall!! * *asg
  • Ninnispinnis

Har fortfarande inte hänt nåt här, men mår kasst... Har grym huvudvärk för 4 dagen i rad, molande och gasig i magen och allmänt hängig. Känns hela tiden som mensen ska komma, men det händer ju inget!

Läste förresten på familjeliv.se att det tydligen är ganska vanligt att det tar både en och två veckor efter BIM innan man plussar. Barnmorskorna brukar visst tom rekommendera att man väntar till BIM+14 innan man ringer dem och bokar tid för att testa där. Så då får jag väl gå och vänta i 2 veckor till, om nu inte mensen kommer...

• Sansisen

Tack så mycket!!! Ja, ibland förstår man inte riktigt vad som händer i kroppen, haha!! Min kompis sa samma sak, "jag visste att du va med barn när du sa hur trött du var hela tiden!!". Det känns jättehärligt, men är som sagt trött hela tiden!
    Och jag som jobbar i butik, där det är en massa spring hela tiden med varuplock, kommer nog inte att orka köra på som vanligt, folk lär ju undra... Vill ju inte berätta än för alla att man är gravid heller, inte så tidigt i alla fall. Haha, snacka om i-landsproblem!
    Sansisen: Jag VISSTE det! Jag läste din beskrivning igår och tänkte "Japp, klockret, den där tjejen är gravid, hon vet bara inte om det än..." GRATTIS!!!!Vilken härlig nyhet! Ta hänsyn till din trötthet, den kommer sitta i ett tag. Kroppen genomgår en jätteomställning nu.
    [/citat]

• passionsblomman
    Sansisen skrev 2008-10-19 19:00:01 följande:
    Tack så mycket!!! Ja, ibland förstår man inte riktigt vad som händer i kroppen, haha!! Min kompis sa samma sak, "jag visste att du va med barn när du sa hur trött du var hela tiden!!". Det känns jättehärligt, men är som sagt trött hela tiden! Och jag som jobbar i butik, där det är en massa spring hela tiden med varuplock, kommer nog inte att orka köra på som vanligt, folk lär ju undra... Vill ju inte berätta än för alla att man är gravid heller, inte så tidigt i alla fall. Haha, snacka om i-landsproblem!Sansisen: Jag VISSTE det! Jag läste din beskrivning igår och tänkte "Japp, klockret, den där tjejen är gravid, hon vet bara inte om det än..." GRATTIS!!!!Vilken härlig nyhet! Ta hänsyn till din trötthet, den kommer sitta i ett tag. Kroppen genomgår en jätteomställning nu.[/citat]
    ÅÅH, Jag VET! Visst är det galet. man skulle kunna somna där man står, mår man dessutom illa är det ju halvbeige att vara ute i trafiken för att ta sig till jobbet... Det kan faktiskt vara riktigt jobbigt. Hoppas du slipper hålla på att springa och spy iallafall.
  • Sansisen

Ja usch då, just illamående är ju så jobbigt... jag kan få riktiga attacker där jag dessutom blir yr, ungefär som om jag skulle ha åkt virvelvinden eller nåt liknande. Hoppas att jag slipper gå och spy som sagt Folk börjar väl då tro att man har ätstörningar eller nåt liknande, eller så blir dom livrädda för att det är magsjuka och undviker en!

passionsblomman skrev 2008-10-19 19:05:23 följande:
    ÅÅH, Jag VET! Visst är det galet. man skulle kunna somna där man står, mår man dessutom illa är det ju halvbeige att vara ute i trafiken för att ta sig till jobbet... Det kan faktiskt vara riktigt jobbigt. Hoppas du slipper hålla på att springa och spy iallafall.
  • passionsblomman

Du kommer att bli avslöjad/ avslöja dig på direkten om du har andra kvinnor runt dig som har barn redan.
    Kan vara skönt också faktiskt, för det är en stor omställning och vet andra kan man kanske få ta det lite piano så att säga. Det går också oftast över efter ett tag.

• salkert
    Sansisen skrev 2008-10-19 22:46:19 följande:
    Ja usch då, just illamående är ju så jobbigt... jag kan få riktiga attacker där jag dessutom blir yr, ungefär som om jag skulle ha åkt virvelvinden eller nåt liknande. Hoppas att jag slipper gå och spy som sagt Folk börjar väl då tro att man har ätstörningar eller nåt liknande, eller så blir dom livrädda för att det är magsjuka och undviker en!
    Jag spydde som en tok i början, men har aldrig "vågat" velat klaga då min bästa vän spydde alla 9-10 månader.. :S

Mycket som är jobbigt under graviditeten, själv har jag inte långt kvar, men allt har hittills varit värt det..
    Alla smärtor, all oro, besvär, och annat..
    Men längtar efter lilltjejen nu. hihi
  • Godisråttan
    Sansisen skrev 2008-10-17 20:32:24 följande:
    Tack så mycket!Ja, det är första barnet, så det känns jättespännande :) HAr inte förstått det än tror jag... känns som att man går omkring i sin egen lilla bubbla!!Ska ut på tjejkväll i morgon med min svägerska, hon lär ju undra varför jag inte dricker nåt vin!! Nästa helg ska hela min stora familj ha stor fest där man "förfäntas" dricka lite vin eller öl, så jag gruvar mig lite för att alla ska kommentera varför man inte dricker... dom flesta väntar ju på att det blir barn nu när man är nygift också.
    Ja det är ju dilemmat! Man vill ju inte berätta direkt...Och om man inte dricker kommer alla förstå Kan du inte säga att du går på antibotika eller liknande nödlögn?
  • Godisråttan

Visst har man ÄL 10 dagar efter första mensdagén elleer hur är det nu igen? Jag har kört på ACOs ÄL tester, finns det andra?

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3