• ingenjörsbruden

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Silva79 startade förra tråden.....

Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
  • chamor

Coolt... Hur funkar balsammetoden för övrigt?

• ingenjörsbruden
    chamor skrev 2008-10-14 15:39:18 följande:
    Coolt... Hur funkar balsammetoden för övrigt?
    lockig.se finns en massa info o det finns även tråd här på BT om balsammetoden.....
    Balsammetoden går ut på att man skippar schampo o använder bara vissa sorters balsam som inte innehåller skadliga ämnen för ditt hår......så man tvättar med en sorts balsam o sen använder man ett balsam-balsam. Inga konstigheter direkt.....man måste jobba mer med tvättbalsamet än med ett schampo...men annars så är det lätt som en plätt!! Håret blir verkligen rent o inte tungt o platt som man kan tro!
    Mitt hår kändes innan torrt o sprött....vilket funkar extra dåligt med ett självlockigt hår......såg ut som ett troll ibland!!
    Men med balsammetoden så har håret mer spänst o känns friskt o glänser massor även utan "klick"!!
  • Ninnispinnis

Haha, då förstår jag lite bättre... Min lillasyster har väldigt lockigt och ostyrigt hår (enligt henne), men jag vågar nog inte rekommendera "klick" till henne eftersom hon är 17 år

ingenjörsbruden skrev 2008-10-14 15:29:01 följande:
    *asg* Yes you wanna know!! Har slutat med schampo sen ett halvår tillbaka...balsammetoden o har lärt mig om "klick" på lockig.se Har "klick" i mitt självlockiga hår för att det inte skadar håret (uttorkande osv) o för att det håller ihop lockarna så jag inte ser ut som om jag fått en el-stöt! Har annars en gloria av förlupna hårstrån kring skallen! O så gör "klick" att håret ser glansigare ut!!
  • Ankan80

Nä nu kan jag inte hålla mig längre. Idag skall jag köpa ett test och kolla i morgon. Sa till mig själv att jag skulle vänta. Men det är ju helt omöjligt! Hade varit en trevlig helgstart

• ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2008-10-16 09:11:03 följande:
    Nä nu kan jag inte hålla mig längre. Idag skall jag köpa ett test och kolla i morgon. Sa till mig själv att jag skulle vänta. Men det är ju helt omöjligt! Hade varit en trevlig helgstart
    Oooo så spännande.....vilken dag har du BIM? Fredag eller lördag?
    Håller tummen så den blir blå!!
  • Ankan80

Jag vet ju egentligen inte. Bara ungefär Tror min cykel är ca 30 dagar och då är det BIM på lördag eller söndag.
    Så det är ju för tidigt att testa men man är ju så otålig!!!!!

ingenjörsbruden skrev 2008-10-16 09:28:40 följande:
    Oooo så spännande.....vilken dag har du BIM? Fredag eller lördag?Håller tummen så den blir blå!!
  • Ninnispinnis

Ankan, jag vet precis hur det känns! Men jag ska banne mig vänta till lördag! (tror jag har BMI då) Risken är ju att det är för tidigt att testa och det visar negativt, och då måste jag ju ändå testa igen... Eller att jag sen får mens, och då är det ju bortkastat att testa. De är ju inte gratis direkt

Men visst är jag otålig!

• Ankan80

Ja, det är ju så sant så....
    Får väl vänta jag med...

Känner du något? Jag känner precis som om det är något på vänster sida mot mitten. Eller så inbillar jag mig bara.
    Det är det enda "symtom" jag har iaf...

Ninnispinnis skrev 2008-10-16 10:38:06 följande:
    Ankan, jag vet precis hur det känns! Men jag ska banne mig vänta till lördag! (tror jag har BMI då) Risken är ju att det är för tidigt att testa och det visar negativt, och då måste jag ju ändå testa igen... Eller att jag sen får mens, och då är det ju bortkastat att testa. De är ju inte gratis direkt Men visst är jag otålig!
  • Ninnispinnis

Haha, såg just att jag tydligen har BMI på lördag... Bra va? Har nog BIM också...

Jag har haft aktivitet i nedre magen i en vecka någonting, lite molande och "stick". Har också ömma bröst, och har känt mig lite yr/illamående sista veckan.

Så här kände jag dock förra månaden också, och då var jag ju inte gravid... Dessutom kan det ju lika gärna vara symptom på mens. Har inte känt så här vid mens tidigare, men det kan ju som sagt kännas annorlunda nu när jag inte har p-ring. Har inte lärt mig signalerna än...

• Ankan80

Hehe...förstod vad du menade

Jag kände mig illamående förra månaden och det blev ju inget då. Nu känner jag bara det jag skrev innan.
    Vi får hoppas på det bästa för oss!

Ninnispinnis skrev 2008-10-16 12:29:57 följande:
    Haha, såg just att jag tydligen har BMI på lördag... Bra va? Har nog BIM också... Jag har haft aktivitet i nedre magen i en vecka någonting, lite molande och "stick". Har också ömma bröst, och har känt mig lite yr/illamående sista veckan.Så här kände jag dock förra månaden också, och då var jag ju inte gravid... Dessutom kan det ju lika gärna vara symptom på mens. Har inte känt så här vid mens tidigare, men det kan ju som sagt kännas annorlunda nu när jag inte har p-ring. Har inte lärt mig signalerna än...
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3